Gå til innhold

Slik blir samarbeidsmodusen i Mass Effect 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en gang en grov feilvurdering i bruk av ressurser. 2'ern måtte de tilpasse og nerfe for at x360-barna skulle gi bort pengene sine for spillet. Denne gangen skal de på død og liv dra inn coop i et spill som i seriens to andre utgivelser ikke har ymtet om multiplayer overhodet... Frykter at dette blir nok et potensielt glitrende spill rasert av konsollistaer.

Lenke til kommentar

Nok en gang en grov feilvurdering i bruk av ressurser. 2'ern måtte de tilpasse og nerfe for at x360-barna skulle gi bort pengene sine for spillet. Denne gangen skal de på død og liv dra inn coop i et spill som i seriens to andre utgivelser ikke har ymtet om multiplayer overhodet... Frykter at dette blir nok et potensielt glitrende spill rasert av konsollistaer.

 

Mass effect var opprinnelig x-box eksklusiv, så den posten kunne du egentlig ha spart deg :)

 

*Er vel egentlig "konsollistaene" sin tur til å klage over at pc-trolla i det hele tatt får spillet?

Endret av Duriello
Lenke til kommentar

Spill er nok best på PC!

 

Men jeg kommer til å stå over Mass Effect av det enkle faktum at den inneholder cut-scenes. Eneste spillet som jeg velger å spille med Cut-scenes er God Of War serien.

 

Et spill med cut-scenes viser svakheter, og at de ikke har klart å integrere alt i et spill, og blir tvunget til å konvertere deler av spillet til film for at folk lettere skal forstå.

 

Hele poenget med et godt spill er god integrert mekanikk, utfordring, historie. Man skal rett og slett slippe brukersperrene der man blir tvunget til å se en film istedenfor å spille.

Lenke til kommentar

Spill er nok best på PC!

 

Men jeg kommer til å stå over Mass Effect av det enkle faktum at den inneholder cut-scenes. Eneste spillet som jeg velger å spille med Cut-scenes er God Of War serien.

 

Et spill med cut-scenes viser svakheter, og at de ikke har klart å integrere alt i et spill, og blir tvunget til å konvertere deler av spillet til film for at folk lettere skal forstå.

 

Hele poenget med et godt spill er god integrert mekanikk, utfordring, historie. Man skal rett og slett slippe brukersperrene der man blir tvunget til å se en film istedenfor å spille.

Wait what!? For noe tull, cut-scenes er en del av spillets måte i å fortelle historien sin på. Det vil alltid være elementer i spill de ikke kan integrere til ett type gameplay. Må nesten spørre, hvor mange spill har du spillt i livet ditt da hvis du ikke spiller noen spill med cut-scenes?

 

Mass Effect: Jeg stiller meg forholdvis på sidelinjen, jeg bryr meg rett og slett ikke. Spiller det kun for singelplayer-delen. :) Mulig Coop-delen blir prøvd 1 time eller no, men tviler.

Lenke til kommentar

Syns cut-scenes er en ganske grei forteller måte egentlig, det kan være med på å skape en spesiell stemning ved å bestemme kamera vinkel og la karakteren din gjøre det han "skal" gjøre i scenen. Men for all del, om God of War, Mass Effekt og 95% av alle andre spill suger pga cut-scenes så får du kose deg med andre spill. Eneste jeg kommer på som er uten cut-scenes er faktisk half life.

 

Kommer nok til å prøve co-op og om det er artig blir det nok litt spilling da jeg har flere venner som liker mass effekt og elsker co-op :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Dere kan klage så jævlig mye dere bare vil. Det driter jeg rett og slett i.

Det kan godt hende at det ikke blir så ille, men Dragon Age 2 har allerede vist at selv mektige Bioware kan drite litt på draget til tider. Når man betaler rundt 5-600 for et spill er det lurt å være kritisk!

Lenke til kommentar

Spill er nok best på PC!

 

Men jeg kommer til å stå over Mass Effect av det enkle faktum at den inneholder cut-scenes. Eneste spillet som jeg velger å spille med Cut-scenes er God Of War serien.

 

Et spill med cut-scenes viser svakheter, og at de ikke har klart å integrere alt i et spill, og blir tvunget til å konvertere deler av spillet til film for at folk lettere skal forstå.

 

Hele poenget med et godt spill er god integrert mekanikk, utfordring, historie. Man skal rett og slett slippe brukersperrene der man blir tvunget til å se en film istedenfor å spille.

Er delvis enig med deg. Jeg spiller jo faktisk spill for spilldelen ikke for filmene. Historien bør fortelles i real-time.

På en annen side er Bioware faktisk blant de som prøver å fjerne cut-scenes. Mass Effect har nesten ikke cut-scenes i forhold til real-time-gameplay. I all fall hvis du sammenligner d med andra AAA-titler som Uncharted, Assasins Creed eller Red Dead Redemption som forteller nesten all historie igjennom cut-scenes. Størsteparten av historiedelen i Mass Effect fortelles igjennom samtaler der spilleren deltar.

Lenke til kommentar

Spill er nok best på PC!

 

Men jeg kommer til å stå over Mass Effect av det enkle faktum at den inneholder cut-scenes. Eneste spillet som jeg velger å spille med Cut-scenes er God Of War serien.

 

Et spill med cut-scenes viser svakheter, og at de ikke har klart å integrere alt i et spill, og blir tvunget til å konvertere deler av spillet til film for at folk lettere skal forstå.

 

Hele poenget med et godt spill er god integrert mekanikk, utfordring, historie. Man skal rett og slett slippe brukersperrene der man blir tvunget til å se en film istedenfor å spille.

Du har nok et poeng,

Men skjønner ikke helt , har ikke alle action spill cut-scenes : / ?

Lenke til kommentar

Aye. Å ikke spille Red Dead Redemption eller Mass Effect pga. cutscenes.. joda. Det er jo også et valg. Glad jeg står friere til å velge.

 

Maximum overtroll : PC-kidsa ødelegger spillbransjen med grafikkmas og supereksklusive spill som The Sims, Josefine & Gjengen og Farmville. Gogo kvalitetsfokus. Agh! Jeg har jo en PC! Flere, faktisk. Spiller jeg da automatisk The Sims og digger DRM og generiske skytespill? Er jeg en kid? Hm. Vanskelig at alt må settes i bås.

 

Til saken : ME trenger ikke multiplayer, selv om det kan løses både bra og dårlig. Lurer på om det er derfor det ble utsatt til neste år. Lite glad for det i så fall. Tror uansett det blir et veldig bra spill, forhåndsbestilt CE for lengst. Krysser fingra og venter i spenning. Men igjen - for mine egne, personlige multiplayer behov har jeg andre spill. ME har alltid vært og kommer fortsatt til å være låst dør, gardinene igjen, telefonen på lydløs, pils på bordet og føkk alle andre. Jeg er opptatt - gå vekk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...