Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia Ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På HTC, så kan man sette opp tastaturet som vanlig telefontastatur (T9) når mobilen holdes normalt.

 

Når man legger mobilen på siden, så får man vanlig qwerty tastatur. Det synes jeg er helt genialt, men oppdaget at dette ikke kan gjøres på SE xperia arc (skulle hjelpe en kompis med dette).

 

Vet noen om man kan laste ned eget tastatur, som muliggjør dette på SE (har en kompis som ønsker dette)?

Lenke til kommentar

På HTC, så kan man sette opp tastaturet som vanlig telefontastatur (T9) når mobilen holdes normalt.

 

Når man legger mobilen på siden, så får man vanlig qwerty tastatur. Det synes jeg er helt genialt, men oppdaget at dette ikke kan gjøres på SE xperia arc (skulle hjelpe en kompis med dette).

 

Vet noen om man kan laste ned eget tastatur, som muliggjør dette på SE (har en kompis som ønsker dette)?

 

Hvis man søker på HTC IME Mod vil man kunne laste ned tastatur som (antakeligvis) lar deg gjøre det du spør om på SE Arc.

 

Forøvrig har Xperia Ray dette som default. T9 i portrait og qwerty i landskap. Det fungerer ganske greit.

 

/Espen

Lenke til kommentar

I motsetning til i andre grensesnitt fra mobilprodusenter, går det ikke merkbart tregere om du bruker Sony Ericssons grensesnitt i forhold til om du bruker ren Android, for eksempel ved å installere en egen launcher.

 

*Forvirra*

 

Trodde ikke man fikk en "ren" android ved å legge inn en tredjeparts launcher. Skal man ha ren androidopplevelse, må man enten inn med en AOSP-rom eller kjøpe seg en Nexus. Forskjellen på hastighet blir markant når man legger inne tredjeparts launchere oppå en ren android. Tredjeparts bruker CPU til all jobbing, mens stock androidlauncher bruker GPU. Det merkes godt når man f.eks prøver å bruke 3D App Drawer med LauncherPro kontra ren android med stock launcher.

 

Men det er bare flisespikk fra min side. Verden går videre :)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med telefonen! :) Min erfaring er at skjermen har veldig god respons. Har ikke hatt noe problemer, og har brukt noen smarttelefoner (vel og merke eldre typer) som jeg har hatt store problemer med å skrive på. Med Ray så treffer jeg 99 prosent den bokstaven jeg vil ha. :)

 

Størrelsen syns jeg er perfekt! Ikke for stor eller for liten. Selv syns jeg den så ganske liten ut i butikken når jeg så på den dagen før jeg kjøpte den. Men når jeg først hadde fått den og brukt den litt så var jeg forelsket i selve størrelsen.

Lenke til kommentar

Er det flere med denne som ikke helt får lovnadene om lang batteritid til å stemme? Jeg kjøpte denne til kona, hun ringer ikke mye, surfer ikke overhodet, men den må likevel lades annenhver dag. Synes det er litt svakt. Min 1år+ gamle Wave har jo stort sett samme specs og varer MYE lenger. Litt ligge jo i skjermteknologien, men likevel...Andre tester jeg har lest har trukket frem batteriet som dårlig, men her blir det sagt at det holder veldig godt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere at tastaturet på denne er vanskelig å skrive med, mens tastaturet til Xperia Mini fungerer bra? Da jeg sjekket i butikken syns jeg tastene/bokstavene så identiske ut. Det er kanskje to forskjellige personer som har testet mobilene, men syns dere burde koordinert dere litt.

 

Hovedgrunnen til at noen vurderer å kjøpe denne er vel nettopp den lille størrelsen? Jeg syns derfor det er merkelige utfordrere dere presenterer. Jeg skjønner heller ikke hvordan denne får 4'er mens Xperia Mini får 5'er. Mye av det dere skriver er negativt med Xperia Mini er jo mye bedre på Ray, og hvis man regner størrelsen i volum så er faktisk Xperia Mini 50 % større enn Xperia Ray.

 

Dette er ikke et "klageinnlegg", jeg skjønner bare ikke logikken, og når man er på mobiljakt blir det litt frustrerende.

Endret av Superbit
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere at tastaturet på denne er vanskelig å skrive med, mens tastaturet til Xperia Mini fungerer bra? Da jeg sjekket i butikken syns jeg tastene/bokstavene så identiske ut. Det er kanskje to forskjellige personer som har testet mobilene, men syns dere burde koordinert dere litt.

 

Hovedgrunnen til at noen vurderer å kjøpe denne er vel nettopp den lille størrelsen? Jeg syns derfor det er merkelige utfordrere dere presenterer. Jeg skjønner heller ikke hvordan denne får 4'er mens Xperia Mini får 5'er. Mye av det dere skriver er negativt med Xperia Mini er jo mye bedre på Ray, og hvis man regner størrelsen i volum så er faktisk Xperia Mini 50 % større enn Xperia Ray.

 

Dette er ikke et "klageinnlegg", jeg skjønner bare ikke logikken, og når man er på mobiljakt blir det litt frustrerende.

Hei,

 

Når det gjelder akkurat det du peker på, står det vel noe sånt som at det kan bli problematisk for noen at skjermen er så liten at man kan bomme litt på tastene. Det er jo en påstand som alltid gjelder. Noen vil jo ha problemer med å treffe de små bokstavene på den lille skjermen. Det er også presisert at det er undertegnedes mening. Om man kommer frem til at det er verdt å nevne eller ikke vil variere etter hvem som skriver anmeldelsen, og det er nok vanskelig å unngå. I dette tilfellet er det kanskje mest fordi jeg er med i gruppen "noen", som altså synes det ble litt mye bomming på bokstavene.

 

Ved å følge en mal som blant annet forteller oss hva vi skal vektlegge forsøker vi å ha så synkronisert utgangspunkt som mulig når vi tester, dele meninger og erfaringer i så stor grad som mulig, og ikke minst få tilbakemeldinger som påpeker differansene, er nyttig når vi forsøker å være så synkroniserte som mulig :)

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

Er det flere med denne som ikke helt får lovnadene om lang batteritid til å stemme? Jeg kjøpte denne til kona, hun ringer ikke mye, surfer ikke overhodet, men den må likevel lades annenhver dag. Synes det er litt svakt. Min 1år+ gamle Wave har jo stort sett samme specs og varer MYE lenger. Litt ligge jo i skjermteknologien, men likevel...Andre tester jeg har lest har trukket frem batteriet som dårlig, men her blir det sagt at det holder veldig godt.

 

Min tar ganske så fort kvelden hvis jeg driver på med mye surfing på nettet og sånt. Men med litt mer normalt/lite bruk holder den i mange dager. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...