Gå til innhold

Neste Windows får Xbox Live (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo spennende, og kan gi Xbox et enormt konkurransefortrinn på de andre konsollene. Så vidt jeg vet er vel Asia, som Microsoft sliter en del i, et av de største PC-spillmarkedene, og denne integrasjonen kan kanskje øke markedsandlene til Microsoft i nettopp deres dårligste marked.

Lenke til kommentar

Tjener Microsoft noe på det om de lager støtte for Xbox spill på Windows da? da kan de fleste bare droppe å kjøpe xbox å spille det på PC'en istedet, det eneste de trenger er å kjøpe håndkontrollene, og opplevelsen blir mye av den samme. Riktig nok går da spill salget muligens opp, men konsollen vet jeg ikke akkurat om går opp.

 

Er jo mange som klager på at konsollene har så gammel hardware at man skulle tro alle maskiner nesten er bedre enn konsollene. Så om det er sant, så er det vel veldig få som vil sitte igjen med Xbox'en når de har en maskin som kan gi deg bedre ytelse på spilla en xbox kan? Så om de gjør dette, så blir det vel heller færre salg av xbox, og bare mer kjøp av xbox utstyr og spill istedet.

 

Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig på at MS åpner for spilling av 360 spill på PC.Og faktisk så håper jeg at det ikke skjer. Det som gjør konsollspilling så fint (iallefall når det gjelder multiplayer) er at alle har det samme grunnlaget. Ingen har fordeler med bedre HW eller bedre mus/tastatur osv. Det går på ferdighet alene (jeg sier ikke at MP på konsoll er bedre, jeg sier at det er en av fordelene).

Det andre problemet med 360 spill på PC er pirakkopiering og juksing. Med en gang man kjører spill fra en plattform man kan kjøre andre applikasjoner fra, så kommer folk til å utnytte det. Såvidt jeg har fått med meg, så er (var?) det mye mer exploits på PS3 enn på 360 pga linux muligheten man hadde der. Jeg tror rett og slett ikke MS tar sjangsen på dette.

Lenke til kommentar

Microsoft kommer ikke til å gjøre det mulig å kjøre Xbox 360 spill på Windows, og grunnen til dette er den samme som at gamle Windows programmer ikke vil kjøre på ARM-maskiner. Hardwaren i Xbox 360 er rett og slett så spesiell at det ikke vil la seg gjøre.

 

Men det de kan gjøre er å gjøre det mulig å kjøre Xbox Live spill som er bygget med XNA.

Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig på at MS åpner for spilling av 360 spill på PC.Og faktisk så håper jeg at det ikke skjer. Det som gjør konsollspilling så fint (iallefall når det gjelder multiplayer) er at alle har det samme grunnlaget. Ingen har fordeler med bedre HW eller bedre mus/tastatur osv. Det går på ferdighet alene (jeg sier ikke at MP på konsoll er bedre, jeg sier at det er en av fordelene).

Det andre problemet med 360 spill på PC er pirakkopiering og juksing. Med en gang man kjører spill fra en plattform man kan kjøre andre applikasjoner fra, så kommer folk til å utnytte det. Såvidt jeg har fått med meg, så er (var?) det mye mer exploits på PS3 enn på 360 pga linux muligheten man hadde der. Jeg tror rett og slett ikke MS tar sjangsen på dette.

 

Exploits er latskap fra utviklerene og lite annet, det er mange MP-spill til PC der slikt ikke er noe problem i praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Noen Er helt på jordet ja. Xbox Live 2.0 (360) kommer til Windows 8. Men det betyr ikke et det vil fungere å spille Xbox 720 spill på PC. Når Xbox 360 salget stopper. kan man bruke spillene på PC.

 

Men det er logisk at Xbox 720 får Xbox Live 3.0

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Kommer ikke 99% av alle xbox-spill til PC allerede i dag, da? De er jo så godt som alle rene konsollporter uansett, så skjønner virkelig ikke poenget med dette. Mulig at utviklerne heretter slipper å late som de lager PC-versjoner av spillene sine.

 

 

jo men vi er jo alle helgener og vi laster ikke ned spill, så det brae med dette er jo at du kan ta med deg et bra xbox-spill på ferie eller på reiser og spille. håper de ordner slik at du kan synke save game da=)

syns det var snakk om nye konsoller for en stund siden og tror de planlegger at windows 8 skal kunne kjøre x-box 360 spill ved lansering av en ny x-box. var ivertfall det jeg ville gjort;)

Endret av Velarol
Lenke til kommentar

Om eg skal gjette så trur eg heller dette tyder at dei dropper GFWL heilt (dei har allereie flytta GFWL Store til Xbox.com ...) og gjer Xbox Live til ein krossplattformteneste, enn at du får ein gratis, offisiell Xbox-emulator med i Windows 8.

Tviler litt på den :wee: .

Skal nok kobleseg opp mot xbox.com eller whatever å sjekke at lisensen stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...