Gå til innhold

Stilfulle high-end-monitorer fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1080p er egnet til TO ting, spill og video. Alt annet blir muffens.

 

Men for noen latterlige kontrastforholdstall de legger ut her! Hvis skjermen har veldig godt sortnivå (dvs rundt 0.01 cd/m2), så må lysstyrken til skjermen være 10000000x0.01 = 100 000 cd/m2.

 

 

Jeg lurer på hvordan disse gutta får dette til å stemme.

Endret av Judgement
Lenke til kommentar

1080p er egnet til TO ting, spill og video. Alt annet blir muffens.

 

Jeg synes spill er mye bedre på 1200. Større skjerm, mer bilde, mer spill. Så der må jeg påstå 1200 er bedre egnet.

Video? Why? For å slippe svarte striper? Veldig mange av filmene kommer jo i super-widescreen eller noe slikt, så striper får man på 1080p, såvel som 1200. Det er i hvertfall slik jeg opplever ganske mange av filmene jeg har sett den siste tiden.

 

Så totalt sett vil jeg si at 1920x1200 knuser 1080 på det meste.

Endret av Optimuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1920x1200 er minimum til PC jobbing og spill for meg. Kommer aldri til å kjøpe noe mindre hverken i høyde eller bredde. Dersom 3D faktisk slår an er den teknologien også nødt til å gjøres klar for 4K HD film så da får vi vel 3D skjermer med dugelig oppløselighet snart. Ikke de at jeg bryr meg. Har testet 3 forskjellige "high-end" 3D TVer med de mest profilerte 3D filmene og synes det var helt forferdelig.

Lenke til kommentar

Jo Optimuz, er enig med deg der, 1200 er alltid bedre enn 1080. Men 1080 er egnet, dvs gjør seg bra, til spill, tvserier og film (stripene vil bli mindre).

 

TV serie - Ofte 1.78:1 (16:9)

Film - Ofte 2.35:1 (21:9) og 1.85:1

Spill - Avhening av oppløsning

 

Som du ser, vil alltid 16:10 miste mest av størrelsen på videoer. Men jeg er selv i 1200 leiren :)

Endret av Judgement
Lenke til kommentar

Jeg synes spill er mye bedre på 1200.

1920x1200 er minimum til PC jobbing og spill for meg

Jo Optimuz, er enig med deg der, 1200 er alltid bedre enn 1080. Men 1080 er egnet, dvs gjør seg bra, til spill, tvserier og film (stripene vil bli mindre).

 

TV serie - Ofte 1.78:1 (16:9)

Film - Ofte 2.35:1 (21:9) og 1.85:1

Spill - Avhening av oppløsning

 

Som du ser, vil alltid 16:10 miste mest av størrelsen på videoer. Men jeg er selv i 1200 leiren :)

Enig i at 1200 er best, men nå lager de nesten bare 16:9 panel. What's up with that!? :S

 

"Nyere" spill er optimalisert for 16:9, Starcraft 2 gir for eksempel størst synsvinkel i 1920x1080.

Ellers er det fra et teknisk perspektiv bedre med 16:9 enn 16:10 i spill, siden du får større horisontal synsvinkel enn med 16:10.

 

Til jobb og annet kan jeg være enig i at 1920x1200 er bedre, men 16:9 har etablert seg som en standard og optimliseringen er lagt hit for spill nå.

 

Det er også en god del billigere å prdusere 16:9-paneler enn 16:10-paneler, dette har noe med at 16:9-panelene ikke har så store tap som må kuttes vekk hver gang.

 

EDIT:

Dette er uansett ikke særlig imponerende fra IPS-fronten, da vi har hatt disse tallene lenge allerede. JEg bare venter på at det kommer et panel med 120Hz og 2ms responstid som TN, har fargegjengivelse lik IPS og sortnivåer på nivå med VA.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

1920x1200 er minimum til PC jobbing og spill for meg. Kommer aldri til å kjøpe noe mindre hverken i høyde eller bredde. Dersom 3D faktisk slår an er den teknologien også nødt til å gjøres klar for 4K HD film så da får vi vel 3D skjermer med dugelig oppløselighet snart. Ikke de at jeg bryr meg. Har testet 3 forskjellige "high-end" 3D TVer med de mest profilerte 3D filmene og synes det var helt forferdelig.

Heisann!! Se på denne: http://www.itavisen.no/877146/er-dette-verdens-raaeste-tv

Mangler bare å få denne ned i rundt 30 tommer (og 5ms refresh?) så har vi min neste PC skjerm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...