Gå til innhold

Denne mannen tar over AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkelig at AMD kan konkurrere i toppen igjen, det er positivt for oss forbrukerne, både økonomisk, og kvalitetsmessig, men jeg ser også gjerne at et par til blir store. nVidia og ARM kansje?, med tanke på at Win 8 ser ut til å bli bedre med tanke på støtte for annet enn x86, tror jeg vi går en fin fremtid i møte :)

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig at AMD kan konkurrere i toppen igjen, det er positivt for oss forbrukerne, både økonomisk, og kvalitetsmessig, men jeg ser også gjerne at et par til blir store. nVidia og ARM kansje?, med tanke på at Win 8 ser ut til å bli bedre med tanke på støtte for annet enn x86, tror jeg vi går en fin fremtid i møte :)

 

nvidia er alerede store!

Lenke til kommentar

nvidia er alerede store!

Nvidia er store, men de siste grafikkortene de har lansert har kuttet veldig mange hjørner, som tyder på at de sliter med å tjene penger på kortene sine. Jeg mistenker at de ikke er særlig glad for å selge >500mm^2 brikker til samme pris som AMD selger sine <400mm^2-brikker, det vil ikke overraske meg om AMD har større profittmarginer med sine 6970-kort enn Nvidia har med sine GTX 570.

 

De har kort som har gått føyken under overklokking grunnet for svake komponenter, nå skal jeg ikke si noe om overklokking, men poenget er her at de kutter i kvalitet for å spare penger der de kan. AMD-kort har ikke hatt disse problemene som tyder på at de bruker bedre komponenter på kortene sine.

Driverkvaliteten har også gått betydelig ned, mange som sliter med å få 275.33 og 280.26 til å fungere skikkelig.

 

Jeg fornekter ikke at de er store, men de kan ikke fortsette mot AMD på denne måten. Særlig med tanke på at de har hatt større brikker enn AMD i tre generasjoner nå.

Lenke til kommentar

Han har en tøff oppgave foran seg, så det er bare å ønske AMD lykke til. Forhåpentligvis blir det ryddet opp i prosessorutviklingen, så de klarer å lansere på 19. september.

Jepp, han må som du sier snu prosessoravdelingen til AMD rundt, slik at de også kan konkurrere med Intel på high-end, selv om det ikke er veldig mye marginer her så er det allikevel et viktig marked. Jeg er redd Bulldozer ikke er nok her, men det er muligens en god start.

 

Han må også holde momentet oppe på "Fusion" produktene. AMD har fått en veldig god start her, men de bør passe seg for Intel. Sammenligner med GPU-delen i "Sandy Bridge" med tidligere produkter så er det veldig stor forskjell. GPU-delen i "Ivy Bridge" blir også en kraftig oppdatering, det samme gjelder "Haswell".

 

På GPU-fronten har han ansvaret for at AMD klarer å rulle ut en helt ny GPU-arkitektur. Dette begynner høyst sannsynlig mot slutten av 2012.

 

AMD har også utfordringer i low-end x86. Bobcat gjør det rimelig bra mot Atom, men neste generasjon Atom arkitektur blir også "out-of-order", da blir dette også et tøffere marked. For ikke å snakke om utallige ARM brikker (Fra Nvidia, Qualcom, etc.) som kommer til å bli en formidabel utfordring, spesielt nå når Windows 8 skal støtte ARM.

Lenke til kommentar

Nvidia er store, men de siste grafikkortene de har lansert har kuttet veldig mange hjørner, som tyder på at de sliter med å tjene penger på kortene sine. Jeg mistenker at de ikke er særlig glad for å selge >500mm^2 brikker til samme pris som AMD selger sine <400mm^2-brikker, det vil ikke overraske meg om AMD har større profittmarginer med sine 6970-kort enn Nvidia har med sine GTX 570.

 

De har kort som har gått føyken under overklokking grunnet for svake komponenter, nå skal jeg ikke si noe om overklokking, men poenget er her at de kutter i kvalitet for å spare penger der de kan. AMD-kort har ikke hatt disse problemene som tyder på at de bruker bedre komponenter på kortene sine.

Driverkvaliteten har også gått betydelig ned, mange som sliter med å få 275.33 og 280.26 til å fungere skikkelig.

 

Jeg fornekter ikke at de er store, men de kan ikke fortsette mot AMD på denne måten. Særlig med tanke på at de har hatt større brikker enn AMD i tre generasjoner nå.

Nvidia satser mer på GPGPU og professionel bruk enn AMD, både på hardware og software, noe som går utover brikke størrelsen. Jeg mener å ha lest at Quadro står for 2/3 av profiten til Nvidia og alt i alt har Nvidia en del bedre profitt enn grafikk divisjonen til AMD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...