Gå til innhold

Kan Frp styre Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spetalen hadde et fint intervju.

 

– Jeg har ikke sett nøye på det, men jeg vet at vår BNP er på 2.700 milliarder kroner. Frp bruker vel rundt 20 milliarder mer enn Jens. Så skal noen sosialøkonomer med skjegg og tomme lommebøker fortelle at bruker man under en prosent mer av BNP, så går hele økonomien i «tail spin»! Det kan ikke stemme.

SSB godkjente også budsjettet uten noen spesielle negative bemerkninger.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En ting jeg virkelig ikke skjønner med politikken til FrP er hvor de skal hente alle penge fra. De må da en plan for dette, et budsjett.

Jeg ville blitt veldig glad om noen, ikke nødvendigvis FrP-ere, hadde fortalt meg hvordan de skal få regnestykker til å gå opp. :)

 

De skal redusere byråkrati og effektivisere offentlig sektor og dermed spare penger. De snakker stadig om å gjøre alt bedre enn slik det gjøres nå. Når jeg hører at noen sier at de skal gjøre alt bedre enn andre, spisser jeg virkelig ørene. For det første skal de si opp tusenvis av folk i statsadministrasjonen og skifte ut statsråder med sine egne.

 

  1. Det er ingen grunn til å tro at mange av de som blir sagt opp gjøre en god jobb og er dyktige.
  2. Hvorfor skal FrPs statsråder være dyktigere enn de vi har i dag?
  3. For øvrig blir vel embetsverket uendret.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spetalen hadde et fint intervju.

 

 

SSB godkjente også budsjettet uten noen spesielle negative bemerkninger.

 

SSB påpeker stadig at FrP misbruker deres tall. Antalgelig misbruker de også modellkjøringene.

  1. Tar de med 100 milliarder i skattelette over 4 år?
  2. Tar de med fjerning av bompengene?
  3. Tar de med økt oljepengebruk?

Har SSB regnet på dette?

 

For øvrig er Spetalen trader og ikke samfunnsøkonom. Han har riktig nok ingeniør og økonomi utdannelse, men jeg ville ikke satt ham til å styre finansdepartementet.

 

Les denne

 

Retningslinjer for bruk av oljepenger handlingsregelen.

 

tråden grundig. Hvordan FrP og Høyre vil bruke oljefondet er svært interessant. Valgkampsendingen i går mellom Jens Stoltenberg og Erna Solberg http://tv.nrk.no/serie/valg-2013-tv/nnfa80003313/02-09-2013

 

Var svært interessant. Erna Solberg sier at Jens Stoltenberg har ansvaret for todelingen av norsk økonomi. De sier en som har som ambisjon og bli Norges neste statsminister og som vil forhandle med FrP om handlingsregelen. Det er ingen forhandlings, men en handlingsregel. Ingen vil bruke mer oljepenger enn FrP. Ingen andre nekter for at miljøproblemene ikke er menneskeskapte enn FrP. Ingen andre vil liberalisere norsk landbruk enn FrP i en verden med global matmangel. Når Høyre vil regjere sammen med dem blir de medansvarlige om da ikke Siv og de statsrådene hun får skal nøytraliseres helt. Det har jeg ingen tro på.

 

Se den diskusjonen mellom Jens Stoltenberg og Erna Solberg. I hver eneste debatt gnåler hun om kunnskap, utdanning og forskning som hun selv ikke tror på. Det til tross for at norske skoler gjør det bedre og bedre på internasjonale tester. Når Jens Stoltenberg belærer henne om samfunnsøkonomiske sammenhenger står hun og flirer som en tenåringsjente som får kjeft av far fordi hun ikke har orden i pengebruken.

 

Vent til partilederdebatten på fredag. Det blir mer gnål om utdanning, kunnskap og forskning. Hun og Siv Jensen burde tatt seg et kurs i dobbelt bokholderi.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

En ting jeg virkelig ikke skjønner med politikken til FrP er hvor de skal hente alle penge fra. De må da en plan for dette, et budsjett.

Jeg ville blitt veldig glad om noen, ikke nødvendigvis FrP-ere, hadde fortalt meg hvordan de skal få regnestykker til å gå opp. :)

 

Kutt i innvandring er vel nok til å redde statskassa. Heller er det problemfylt for venstresida korleis i all verden dei vil finansiere sitt bruk. 4 mill per innvandrer er det, og over 50 000 i året. 200 000 mill kvert år blir det og auke gjør det.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Her står det i vertfall at for kvar ikkje-vestlige innvandrer taper Noreg 4,1 mill: http://www.hegnar.no/okonomi/article725638.ece

 

Er det ikke de samme tallene vi har diskutert. SSB må til stadighet minne om at særlig FrP misbruker tallene deres. Hegnar er bedriftsøkonom og ikke samfunnsøkonom. Demografi er et eget fag i samfunnsøkonomi. Det er det ikke i bedriftsøkonomi. Der er noen sammenhenger som er utelatt, men det har vi diskutert før.

 

Send ut alle innvandrere så får du se hvordan det går i dette landet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Er det ikke de samme tallene vi har diskutert. SSB må til stadighet minne om at særlig FrP misbruker tallene deres. Hegnar er bedriftsøkonom og ikke samfunnsøkonom. Demografi er et eget fag i samfunnsøkonomi. Det er det ikke i bedriftsøkonomi. Der er noen sammenhenger som er utelatt, men det har vi diskutert før.

 

Send ut alle innvandrere så får du se hvordan det går i dette landet.

 

 

Dette med å missbruke tall forstår eg ikkje helt. Er det liksom slik at statistikken ikkje kan bli brukt dersom folk brukar dei til å støtte opp under at innvandring ikkje er ein positiv kraft for landet vårt? Det er ikkje å missbruke noko som helst om man brukar det til å bevise det vi ser. Kanskje det også er missbruk av SSB sine tall å hevde at ventetidene for å bli behandla ved norske sjukehus er skyhøge? Det er forresten ikkje kun på hegnar.no at man kan finne at dette er blitt skreve, du kan også gå inn på SSB meinar eg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Typisk misbruk av tall:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1517770 Stengt tråd fordi man må grave og spørre etter kilde.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1517658

 

Drøvtygger:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1501094

 

Håper at dette er godt nok tilbakevist. Jeg gidder ikke en ny diskusjon med brune eller lysebrune elementer i FrP. Punktum.

 

Mest sannsynlig vil denne desperate krampetrekningen i valgkampinnspurten ramme FrP som en boomerang i fleisen.

 

Du skal få siste ord om dette temaet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

FRP kan styre Norge. Det får være opp til den enkelte å avgjøre om de bør styre Norge.

 

Nok en overtramp for ham som overtok partiet etter Anders Lange:

 

http://www.dagbladet.no/2013/09/05/nyheter/samfunn/hagen/carl_i_hagen/jan_bohler/29100645/

 

Ap's Jan Bøhler reagerer med sjokk og vantro over at Carl I. Hagen ikke legger seg flat for kritikken etter utspillet om at den rødgrønne regjeringen er ansvarlig for Anja Weløy Aarseths død i Ålesund.
- Noe lignende har jeg virkelig aldri hørt før. Først sier Hagen at de rødgrønne har Anjas død på samvittigheten, og etterpå sier han at dette ikke er en helt feil kobling, men at det var en uheldig spissformulering, sier Bøhler.
Han er Ap's justispolitiske talsmann på Stortinget og legger til:
- Hagen fortsetter bare i det samme sporet. Han burde i stedet sagt som Frp's leder i Møre og Romsdal, at dette burde Hagen holdt seg for god til å si.

 

 

Er det slike politikere, unnskyld komikere vi vil ha på det norske stortinget:

 

http://www.youtube.com/watch?v=NxSLa6p9mlo

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det Hagen kanskje mener er at AP har ført til dårligere sikkerhet her i landet.

 

Eller at hans modell ville ført til total overvåking i Norge, verre enn vi noen gang har sett i noe regime i verdenshistorien. Fint om dere med fløyelsretorikk dirkete eller indirekte støtter Hagen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...