Gå til innhold

Lær deg kamerahistorie med ny app


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ærlig talt. Hva er poenget med en "app" for noe man bare kunne (og burde) slengt ut på en webside?

Ja, det er ikke mye idealisme bak slike apper. Hensikten med de er å begrense tilgangen til ett enkelt telefon-OS slik at telefon-produsenten kan tjene penger på andres arbeid og samtidig låse kundene til sitt system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ærlig talt. Hva er poenget med en "app" for noe man bare kunne (og burde) slengt ut på en webside?

Ja, det er ikke mye idealisme bak slike apper. Hensikten med de er å begrense tilgangen til ett enkelt telefon-OS slik at telefon-produsenten kan tjene penger på andres arbeid og samtidig låse kundene til sitt system.

 

Enig - og begriper ikke at akam stadig vekk skal fronte (den råtne) epleverden.

 

Tor

Lenke til kommentar

Heeelt forkastelig at folk skal tjene penger på arbeidet sitt! Fyfaen altså, hvordan verden er det vi lever i? ;)

Vel, det er en viss forskjell på å mene at

* når man har kjøpt innhold bør man kunne ta det med seg til neste dings

og å mene at

* folk ikke skal tjene penger på arbeidet sitt

 

Du ser den?

 

Ellers synes jeg prisen her virker ganske grei, selv når man tar dingsknytningen iBetraktning.

Lenke til kommentar

Tja, jeg forventer ikke å kunne bruke Apple App Store-apps på andre dingser enn iOS-dingser. Litt på samme måte som når jeg kjøper et Sigma-objektiv med Canon-mount - så forventer jeg ikke at jeg skal kunne bruke det på et Nikon-kamera...

Det kan du si. Men bytter jeg til Nikon, så kan jeg selge Sigmaobjektivet og kjøpe et nytt til Nikon. Bytter du til Android, så kan du ikke videreselge app'en din til en annen som har en iPhone.

 

Kjøper jeg en CD, så kan jeg bruke den på hvilken som CD-spiller; enten det står Sony, Pioneer eller Electrocompagniet på spilleren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...