Gå til innhold

Frykter økt ulovlig nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I norge skal man ikke ha glede av noen ting. Man skal ikke ha det andre ikke har uten at man må betale masse mer. Hvis Norge ikke tjener på det, så blir det avgiftsbelagt opp i skyene.

 

Samme med firmabil: Det er firmaet som har valgt å gi deg en gode. Men da må man betale penger til STATEN... STATEN skal ha penger fordi DITT FIRMA(det du jobber i) har valgt å gi DEG en gode. HVOR I HELSIKE ER LOGIKKEN I DET??? Jeg betaler fordelsskatt til STATEN fordi firmaet jeg jobber i gir meg fri telefon. Jeg betaler mer i skatt nå enn jeg brukte i mnd på den private telefonen. HVOR ER FORDELEN DA?? Firmaet betaler regningen for ditt telefonbruk, og staten skal ha penger av deg for å ha den fordelen? Ja, jeg bruker langt under 400 kroner mnd til privat bruk. Jeg ligger på rundt 500 kroner i mnd med jobbtelefon. Og jeg ringer hver dag til kunder.

Dvs at staten mener at jeg bare bruker 100 kr i mnd i jobb.

 

Det som irriterer meg mest her, er at HVER bidige gang jeg tar opp dette, kommer sosialistene med skjold og forsvar, og mener at jeg klager og sier at vi har det bra nok som det er.

JA, vi har det jækla bra! Men det virker som om at de mener at vi skal ha det så bra at vi skal slutte å utvikle oss, ta inn masse folk som sluker penger, og leve på oljefondet helt til det tar slutt.

 

Det jeg mener nå er at når vi har det så bra, så må vi utvikle oss! det går ikke an å utvikle seg når pengene er slutt. Så ja, vi har det bra, men tankegangen er helt totalt feil. Janteloven ødelegger alt for mye for så mange. Det ødelegger selvtillitten fordi den rakker ned på alle som er noe mer. Og det er faktisk mange som er noe mer enn andre! Folk som utvikler produkter og gir landet penger.

Men når man må betale for å være flink, så er det ingen som gidder. og da vinner rødgrønt selvfølgelig. Minner om cuba snart. Lik lønn for alle. Bare at her skjuler vi det i skatt.

 

En ting til: Ikke ta dette som klaging, jeg vil ikke høre et ord om at "vi har det bra fra før, så hvorfor gjøre noe med det". Det er tankegangen til de som bare legger seg ned før de har prøvd.

 

Og så et spørsmål? er det ingen som er enig? for da lurer jeg virkelig på om jeg har begynt å bli sprø!

Endret av spax
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk for at vi skal ha en del skatter, spesielt for de som tåler det godt, men det er en smule latterlig å skatte bits. Den eneste ressursen involvert i transaksjonen og bruk av varen er elektrisitet, og den drar staten inn ganske mye inntekter på allerede.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk for at vi skal ha en del skatter, spesielt for de som tåler det godt, men det er en smule latterlig å skatte bits.

Det handler ikke om å kreve avgift for bits, men for å forhindre at det oppstår et avgiftshull ved digital distribusjon fra utlandet. For norske distributører og forhandlere vil det nok virke urettferdig at "bitsene" som distribueres innenlands skal avgiftsbelegges, men er avgiftsfrie dersom de kommer fra en utenlandsk server.

 

Dette handler vel egentlig om hvorvidt man ønsker å beholde norske forhandlere. At momsgrensen, til tross for mangeårig inflasjon, fortsatt er satt til 200 kroner er nok en indikasjon på at det er politisk vilje til å beholde norsk distribusjon - noe som ikke er så rart, ettersom disse også betaler skatt til Norge.

 

Det som imidlertid er rart er at det (så vidt jeg husker) ikke er moms på fysiske bøker kjøpt fra utlandet, men at det skal være moms på e-bøker fra utlandet... Transportbransjen må ha gode lobbyister...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...