Gå til innhold

– Trenger vi PS Vita? (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en typisk uttalelse fra en som jobber med spill uten å ha noe annet forhold til dem enn som en salgsvare. Det er vanskelig for dem å forstå at noen vil kjøpe et produkt man kun kan spille på fordi de ikke selv liker å spille. Jeg vil gå midt imot ham og si at det vi trenger er nettopp spesialiserte enheter som gjør en ting veldig bra, og ikke flere gimmickprodukter som er delvis telefon, radio, kamera osv.

 

Flere spillmaskiner som spiller spill, takk! Ja, man skulle tro det var opplagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror den eneste grunnen han ikke liker VITA er fordi han ikke kan lage Guitar Hero til det :)

 

Om de greide det til Nintendo DS så burde det være fullt mulig på Vita også. Jeg ser faktisk for meg at dette kan være en kul måte å leke med berøringsflaten på baksiden av konsollen på.

Lenke til kommentar

Jeg tror den eneste grunnen han ikke liker VITA er fordi han ikke kan lage Guitar Hero til det :)

 

Om de greide det til Nintendo DS så burde det være fullt mulig på Vita også. Jeg ser faktisk for meg at dette kan være en kul måte å leke med berøringsflaten på baksiden av konsollen på.

Var ikke klar over at det fantes Guitar Hero til DS :) Synes egentlig Guitar Hero ikke er så bra som det var før :/

Lenke til kommentar

Første gang jeg er delvis enig med Kotick. Jeg liker ikke håndholdte konsoller. Er vel for at jeg føler meg for gammel til å drasse rundt på en konsoll i hånda og siden jeg ikke gjør det så går jeg glipp av spinoffs av mine favorittspillserier, og det liker jeg selvsagt ikke.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Altså, de fleste tror jo (meg inkludert) at ps vita ikke vil være noen suksess. Fordi det mobile markedet har nesten tatt over den delen av markedet uansett om vi vil det eller ikke. Nintendo gjør det enda gått, selvom 3DS sålangt har vært en liten skuffelse.

 

Har hørt på en del podcaster før og etter E3, og folk er jo enige at de gjerne vil se PS vita være en suksess, men alle tviler på at det kommer til å skje.

 

Nå som tablets og telefoner bare blir kraftigere og kraftigere, ser jeg ikke helt grunnen til å ha enda en device i lomma.

 

Samtidig, så vil jeg ikke spille spill som uncharted og god of war på 5-6 tommer, men det er jo meg da.

Lenke til kommentar

Enig med Henrikrox. Vita virker å rette seg mot ca samme markedsandel som PSP? d.v.s. de litt eldre som foreldrene ikke har kjøpt DS til? (tar jeg skammelig feil her?) Det er nettopp den gruppen som har avanserte telefoner i dag, noe som gjør håndholdtbehovet mindre.

Lenke til kommentar

Det er kult å hate på Bobby Kotick, ikke sant gutter?

 

For øvrig helt enig med Kotick. Jeg tror dedikerte håndholdte vil bli et mer og mer nisjeprodukt, i all hovedsak på grunn av smarttelefoner og nettbrett. De fleste vil ikke ha flere enheter, der hver enhet er god på én ting. De vil ha én enhet, som gjør det meste bra nok.

 

3DS kan jeg se for meg kan overleve, men jeg ser ikke hvordan PS Vita skal kunne differensiere seg nok fra smarttelefoner og nettbrett, uten å være en håndholt PS3. Det største markedet for håndholdte tror jeg vil være blant de minste (under 10 år), og jeg kan ikke se at PS Vita har noen fordeler foran 3DS.

Lenke til kommentar

han har selfølgelig rett. forbrukerne har talt allerede. massemarkedet i fremtiden tilhører alt-i-ett enheter med billige spill man kommer raskt inn i. nisjen for spillkonsoller kommer til å krympe kraftig.

Ehm, Nintendo DS? Vita er utelukkende positivt om ikke annet for å gi Nintendo konkurranse på håndholdt markedet.
Lenke til kommentar

han har selfølgelig rett. forbrukerne har talt allerede. massemarkedet i fremtiden tilhører alt-i-ett enheter med billige spill man kommer raskt inn i. nisjen for spillkonsoller kommer til å krympe kraftig.

Ehm, Nintendo DS? Vita er utelukkende positivt om ikke annet for å gi Nintendo konkurranse på håndholdt markedet.

 

Eh, 2005?

 

Helt annet marked i dag.

Lenke til kommentar

han har selfølgelig rett. forbrukerne har talt allerede. massemarkedet i fremtiden tilhører alt-i-ett enheter med billige spill man kommer raskt inn i. nisjen for spillkonsoller kommer til å krympe kraftig.

Ehm, Nintendo DS? Vita er utelukkende positivt om ikke annet for å gi Nintendo konkurranse på håndholdt markedet.

 

Eh, 2005?

 

Helt annet marked i dag.

Kom da vitterlig en ny en ut nå nettopp. Var vel rimelig opplagt at jeg mente den nyeste versjonen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...