Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin tråd!

 

Når det kommer til att GTX 590 Eksloderer under klokking, så er vel dette fikset i ny driver, nå går ytelsen tilbake og hindrer kortet i å sprenge ved for høy volt.

 

http://www.hardocp.com/article/2011/04/03/asus_geforce_gtx_590_overclocking_followup/2

 

We are also using the same driver, ForceWare 267.71 that we used in that evaluation. There are newer drivers available now from NVIDIA we suggest grabbing, but for this evaluation we used the same driver so we can make proper comparisons. As noted, the 267.71 ForceWare driver does have proper power management features working with the GeForce GTX 590 and we experienced no explosions in the making of this evaluation.

 

At this performance level we experienced consistent performance with no fluctuations as we showed on the previous page. If we increased the voltage anymore, or the frequency, we would experience a loss in performance. This loss in performance indicates power management kicking in and keeping the card safe. Therefore, this was as high as we could go and keep the highest level of performance on our video card.
Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget fin post. Har sett mange spørsmål angående kjøp av SLI/Crossfire i PC-bygg.

 

For å få en bedre forståelse av hva microstutter er, var denne siden til hjelp. Du kan se hva du syns og eventuelt linke til den i posten din Arni.

 

Har gjort dette. Takk for den :)

 

Fin tråd!

 

Når det kommer til att GTX 590 Eksloderer under klokking, så er vel dette fikset i ny driver, nå går ytelsen tilbake og hindrer kortet i å sprenge ved for høy volt.

 

http://www.hardocp.com/article/2011/04/03/asus_geforce_gtx_590_overclocking_followup/2

 

We are also using the same driver, ForceWare 267.71 that we used in that evaluation. There are newer drivers available now from NVIDIA we suggest grabbing, but for this evaluation we used the same driver so we can make proper comparisons. As noted, the 267.71 ForceWare driver does have proper power management features working with the GeForce GTX 590 and we experienced no explosions in the making of this evaluation.

 

At this performance level we experienced consistent performance with no fluctuations as we showed on the previous page. If we increased the voltage anymore, or the frequency, we would experience a loss in performance. This loss in performance indicates power management kicking in and keeping the card safe. Therefore, this was as high as we could go and keep the highest level of performance on our video card.

Jeg er klar over Nvidia har fikset dette med en driverfiks, det endrer ikke det faktum at Nvidia har et dårlig produkt med GTX 590. Det er også lettere å si og forstå "å overklokke GTX 590 er iditoisk og å be om problemer" enn "du kan, men..."

 

Problemet her er mest at GTX 590 feiler mot HD 6990, som er et rent bedre produkt sammenlagt.

Lenke til kommentar

Ytelsesforskjellen mellom disse to er ikke stor nok til att jeg hadde valgt 6990 foran 590, når man man har hørt hvor jævlig et 6990 bråker i forhold til 590.

 

 

 

Ærlig talt, de som kjøper HD 6990 og GTX 590 gir ikke en møkk om støy. Disse kortene er laget for å være best, ikke for å konkurrere med GTX 460 i stillhet...

 

HD 6990 høres ikke så ille ut i virkeligheten heller, jeg har førstehånds erfaring på dette.

Lenke til kommentar

Altså, tar man begge kortene rett ut av esken, så yter de ganske likt. skal man ikke drive med klokking så vil jeg si att de værtfall kommer likt ut totalt sett. 6990 er litt raskere, mens 590 er en del stillere. Det er jo ikke slik att alle kjøper 6990 istedenfor 590, og det er en grunn til det. jeg skjønner att du vil frem til att slike kort som dette bør være raskest mulig, men her har nVIDIA tydligvis ikke tenkt utelukkende på ytelse.

 

For all del, jeg har kun hatt ATI, aldri nvidia, er på mitt fjerde ATI kort nå, og har så langt vært veldig fornøyd med ATI. men når 6990 kortet åbenbart bråker så mye mer enn nvidia kortet, og at samtidig ytelsesforskjellen ikke er større enn den er, så synes jeg det blir feil å kalle 590 for alskens drit bare fordi det yter noen usle fps mindre.

 

Jeg tror nok det er flere som bryr seg om støy selv om de kjøper slike kort, enn det du tror. har lest flere ekspempler på det rundt på diverse forum.

 

Men selfølgelig, bryr man seg ikke om støy, så er det 6990 som gjelder.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har fått et lite problem med GTX570 i SLI her. Ett kort er Gigabytes referansekort, mens det andre er Asus GTX570 DirectCUII. Samme hva jeg gjør så får jeg ikke aktivert SLI i Win7 64. Muligheten for å huke av SLI/Maximize 3D performance dukker forøvrig kun opp i Nvidias siste drivere 275.33 og beta 275.50, men Control Panel slutter å fungere og oppløsningen går inn i 800x600 i det øyeblikk jeg huker av for SLI.

 

SLI-bridge er på plass, oppdatert til siste BIOS(HK) 1702, siste chipsetdrivere og drivere generelt samt at jeg har prøvd alle skjermutganger fra kortene, begge mulige plasseringer for broen samt to broer på en gang. Jeg har også klokket ned Asus-kortet til 732Mhz så begge kortene matcher, men uten hell. Windows 7 har jeg også reinstallert. Nå er jeg bare grinete og tom for ideer :hrm:

 

Noen glimrende forslag?

 

Edit: Specs i profil.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

 

Du planlegger å bruke ca 7500 kr på skjermkort over de neste fem årene:

Alternativ 1:

Du kjøper et GTX 580 for ca 3500 kr, du får kjempegod ytelse

Om to år er ytelsen til kortet ditt bra, men man må ut med mindre enn 2000 kr for bedre ytelse, med lavere strømforbruk og nyere teknologi med på kjøpet, det er nå også et nytt toppkort som yter dobbelt så bra som det du har nå.

Du oppgraderer ved rundt treårsmerket og får god ytelse igjen for 3500 kr, kjempegøy inntil neste generasjon kommer og gruser toppkortet ditt igjen for halve prisen.

 

Alternativ 2:

Du kjøper et GTX 570 eller HD 6970 for rundt 2500 kr, har god ytelse nå, slipper å kjøpe en stor og dyr strømforsyning og er mindre avhengig av å måtte ha de nyeste driverne. Etter to år oppgraderer du og får dobbelt så god ytelse for 2500 kr, du har nå langt bedre ytelse enn toppkortet GTX 580. Så etter to år til oppgraderer du igjen om får nå enda et kort som gruser forrige generasjons toppkort.

 

Med alternativ 1 får du kjempegod ytelse nå, som du ikke trenger, og utdatert ytelse ved neste generasjon. Du får mindre ytelse enn naboen som kjøper nest-best 50% oftere og generelt høyere strømregninger også.

 

Med alternativ 2 får du god ytelse hele tida og du får alltid det nyeste av teknologi uten å betale voldsomme summer for dette.

 

 

 

God post, men du får det til å høres ut som at de nest beste kortene har nyere teknologi og vil vare lengere en toppkortene med den uttalelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...