Gå til innhold

AMD børster støv av FX-navnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en lignende artikkel i mars:

 

AMD Bulldozer på vei

AMD børster støv av FX-navet og utforder Intels Sandy Bridge.

 

Artikkelen fra mars inneholder mer info om spesifikasjoner, mens dagens artikkel inneholder info om HD3D, Deus Ex: Human Revolution og Scorpius-navnet.

 

______________________________________________________________________

 

I mellomtiden er det lekket/ryktet klokkehastigheter og priser på prosessorene som ble nevnt første gang i mars:

 

AMD FX-4110 – 4 Core, Unknown, Max T.C Unknown, 95W (190 $)

AMD FX-6110 – 6 Core, Unknown, Max T.C Unknown, 95W (240 $)

AMD FX-8110 – 8 Core, 3,6 Ghz, Max T.C 4,0 Ghz, 95W (290 $)

AMD FX-8130P – 8 Core, 3,8 Ghz, Max T.C 4,2 Ghz, 125W (320 $)

 

I tillegg har det dukket opp et mer tvilsomt rykte:

 

AMD FX-8150P – 8 Core, 4,2 Ghz, Max T.C 4,7 Ghz, 125W (? $)

 

Jeg tror klokkehastighetene er drømmetenkning og skal være 4,0 og 4,4 GHz. Prisen tror jeg kan havne rundt 400 $.

 

En annen oppdatering fra mellomtiden er at lanseringen er utsatt fra 20. juni til august/september.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hva er forventningene til 8 kjerner kontra dagens 4 kjerner i ytelse? er noen spesielle applikasjoner som vil dra ekstra nytte av dette?

De samme programmene som drar nytte av en i7-2600k kontra i5-2500k drar også nytte av åtte kjerner, forskjellen blir bare at åttekjerneren blir (sannsynligvis) mye raskere.

 

Transkoding, 3d-modellering, og bilderedigering er programtyper som gjerne vil ha så mange kjerner og minne som mulig.

 

I spill er åtte kjerner fullstendig ubrukelig, men i Bulldozer har to kjerner delt FPU, så åttekjernemodellen vil være noe mer aktuell for spillere enn firekjerneren, hvor får vi se.

Lenke til kommentar

AMD rocker ifølge byens blokker! Hvilken sokkel blir denne å kjøre på? Blir den som i klassisk AMD-ånd bakoverkompatibel?

 

Skal nok ikke oppgradere med det første, da min Phenom II X6 sparker heftig fra seg fortsatt, men fint om man har mulighet utenom å skfite hele hovedkortet.

Lenke til kommentar

Enkelte AM3-hovedkort får støtte med manglende strømsparingsfunksjoner har jeg hørt. Har du et high-end AM3-kort vil nok BD passe inn etter en BIOS-oppdatering.

 

Phenom II sparker rimelig greit i dag, så lenge du ikke begynner med flere grafikkort på 1920x1080 eller lavere, da får man se hvor hard flaskehalsen virkelig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...