Gå til innhold

Laptop lar deg skreddersy tastaturet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin idé, men jeg er skeptisk.. Det er samme prinsippet som å ha en mobiltelefon med fysiske knapper en kan skrive mail/sms med, kontra en telefon med berøringsskjerm og skjermtastatur. Fint å se på, men blir knotete å skrive kjappe meldinger eller dokumenter.

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg er skeptisk til ren touch-basert keyboard. jada - det har mange fordeler med felksibilitet, men uten berørings-feedback som på tradisjonelle taster er det vanskelig å skrive fort og effektivt siden du må SE at du har tastet et vellykket tastetrykk og ikke kan føle det direkte.

 

Kanskje en eller annen form for svak vibrasjon kunne bli bygget inn i displayet slik at det kan vibrere lokalt og på vilkårlige posisjoner - slik at du kan føle det i fingrene når et trykk blir registrert. Da tror jeg du kunne kommet langt på vei mot å få det til å føles mer likt et tradisjonellt tastatur samtidig som du fikk alle fordelene med et display/touch tastatur.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Kjekt for de som foretrekker dvorak varianter eller lignende over QWERTY, og også kjekt for å sette vinklinger og kanskje fjerne touchpad om man bruker USB mus. Jeg er også skeptisk til mangel på feedback.

I stedet for vibrasjoner som er nevnt over som feedback, kanskje et lite kontrollert (og delvis justerbart?) støt kraftig nok til å gi feedback men ikke gjøre vondt kunne vært en enklere løsning å få på plass med høyere oppløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...