Gå til innhold

WDC  frister med høyere kapasitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at reklamering for andre tråder er litt fy-fy, men jeg har hatt to stykk WD 3TB-disker i et par uker nå, og jeg får de ikke til å fungere! Tenker det er folk som har peiling på begrensninger til 3TB her, så jeg er VELDIG takknemlig om noen kan kikke innom og se på problemet.Linky

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Håper å kunne sette opp et RAID 5-array med 3TB 7200 rpm-disker etterhvert, men utvalget så langt er noe tynt.

 

Har ikke så mye å si når det beste produktet allerede er ute :) Nemlig Hitachis.

 

AtW

 

Ja nemlig WD, blir nok en eller to WD 3TB disker hvis den kommer i Black-serien ja.

Hitachi holder jeg meg langt unna etter dårlige erfaringer, nesten på høyde med Maxtor

i de gamle dager. Forferdelige greier.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis er problemene med Green Power-teknologien fikset med disse diskene, i motsetning til de aller fleste Caviar Green 2TB.

 

Det skal ligge en update up på sidene til WD som fikser de fleste problemene ifbm Green diskene deres.

 

Dog ville jeg uansett brukt Hitachi til raid, men det er meg da. Green disker er ikke akkurat beregnet til 24/7 bruk, heller tvert imot.

Lenke til kommentar

Er det lurere å kjøpe 2 harddisker på 1tb enn en på 2tb?

Lurere med en på 2TB da det er billingere og du kun bruker en kontakt og hd plass i maskinen.

Untaket er om du kjøprer raid, men om du kjører raid 1 så vil du miste alle dataene om en disk tryner så da bør du ha en backup på en annen 2TB disk :)

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis er problemene med Green Power-teknologien fikset med disse diskene, i motsetning til de aller fleste Caviar Green 2TB.

 

Det skal ligge en update up på sidene til WD som fikser de fleste problemene ifbm Green diskene deres.

 

Dog ville jeg uansett brukt Hitachi til raid, men det er meg da. Green disker er ikke akkurat beregnet til 24/7 bruk, heller tvert imot.

 

Hvorfor ikke? Om det leses/skrives fra de hele tiden, burde det ikke være noe problem, og om det er lengre perioder de ikke er aktive, skal de vel "våkne" igjen greit fort?

Eller er det noe jeg har gått glipp av her nå? 2TB green diskene til WD er på tilbud om dagen, så vurderte å kjøpe inn til filservern som trenger en oppgradering, 8disker i raid5, denne står å surrer døgnet rundt med torrents, irc, ftp, stream m.m.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis er problemene med Green Power-teknologien fikset med disse diskene, i motsetning til de aller fleste Caviar Green 2TB.

 

Det skal ligge en update up på sidene til WD som fikser de fleste problemene ifbm Green diskene deres.

 

Dog ville jeg uansett brukt Hitachi til raid, men det er meg da. Green disker er ikke akkurat beregnet til 24/7 bruk, heller tvert imot.

 

Hvorfor ikke? Om det leses/skrives fra de hele tiden, burde det ikke være noe problem, og om det er lengre perioder de ikke er aktive, skal de vel "våkne" igjen greit fort?

Eller er det noe jeg har gått glipp av her nå? 2TB green diskene til WD er på tilbud om dagen, så vurderte å kjøpe inn til filservern som trenger en oppgradering, 8disker i raid5, denne står å surrer døgnet rundt med torrents, irc, ftp, stream m.m.

 

WD green har en tendens til å falle ut fra raid, da mange raidkort tolker det at de ikke får svar på en stund som at disken har falt helt ut.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm 6Gb/s er billligere enn 3Gb/s varianten av disse 2

 

edit: forutsatt at det er disse 2 fra komplett sine lister: WD30EZRX og WD30EZRSDTL

 

6Gb/sek eller 3Gb/sek er helt irrelevant for snurredisker. De er langt langt unna å kunne fylle opp båndbredden på 3Gb/sek så hvorfor de i det hele tatt gider å bruke sånt interface på slike disker forstår jeg ikke. Det er dog merkverdig som du sier at de faktisk er billigere. Kanskje det kan være pga. masseproduksjon holder på å fase ut 3Gb/sek kontrollere og at det dermed er økonomisk fornuftig å gå over til det på tross at det er en "ubrukelig" oppgradering.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...