Gå til innhold

PlayStation Network gjør comeback (PS3, PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kortsvindel har imidlertid ikke blitt registert av norske banker så langt, og nå melder Sony at PSN skal opp og stå igjen i løpet av denne uken

Mener og huske at jeg har lest en artikkel hvor "Sony" hadde tatt betalt for ett eller annet 7-8 ganger.

Har prøvd og finne artikkelen men det ser ikke ut som jeg finner den :S

Endret av Mr. Hormonella
Lenke til kommentar

Mener og huske at jeg har lest en artikkel hvor "Sony" hadde tatt betalt for ett eller annet 7-8 ganger.

Har prøvd og finne artikkelen men det ser ikke ut som jeg finner den :S

Det er ikke unikt for PSN-kjøp, det var problemer med en batalingsløsning hos en eller flere bank(er) som gjorde at mange kunder opplevde at kjøp ble belastet flere ganger, uavhengig av hvor man hadde handlet. Finner ikke link i farten jeg heller, men det var i tiden rundt PSN-problemene. Hvis kortinformasjon er på avveie er vel også PSN-kjøp noe av det siste man bør frykte.

Lenke til kommentar

 

 

Ikkje nok research? (Mi utheving)

 

Mener og huske at jeg har lest en artikkel hvor "Sony" hadde tatt betalt for ett eller annet 7-8 ganger.

Har prøvd og finne artikkelen men det ser ikke ut som jeg finner den :S

Det er ikke unikt for PSN-kjøp, det var problemer med en batalingsløsning hos en eller flere bank(er) som gjorde at mange kunder opplevde at kjøp ble belastet flere ganger, uavhengig av hvor man hadde handlet. Finner ikke link i farten jeg heller, men det var i tiden rundt PSN-problemene. Hvis kortinformasjon er på avveie er vel også PSN-kjøp noe av det siste man bør frykte.

Lenke til kommentar

At de som faktisk har gjort innbruddet ikke har tatt på seg skylden er ikke så rart. Er man i USA vanker det mange år bak murene for et slikt angrep. Da er det ikke akkurat lurt å skryte så mye.

Uansett håper jeg at noen av dem som var involvert gir ut detaljer om hvordan de kom seg inn. Det er alltid spennende å lese slikt stoff.

 

Forøvrig skriver Itavisen følgende om hva vi kan forvente i kompansasjon:

 

"Hirai sa også på pressekonferansen at Sony vil vurdere å dekke utgiftene til dem som har sett seg nødt til å anskaffe nye kredittkort.

 

Uansett vil brukerne få en gratismåned med Playstation Plus og musikktjenesten Qriocity som plaster på såret. I tillegg innfører Sony gratis overvåking mot tyveri for alle brukere."

 

Nå er jo ikke kortgebyret så ille i utgangspunktet for min del, men jeg kan syns uansett at det er på sin plass at Sony dekker dette. Alt det andre er jo ren smøring og etterpåklokhet. Overvåkning mot tyveri burde ha vært på plass for lenge siden, man skulle tro at en så stor tjeneste hadde noe slikt på plass, med mindre jeg missforstår hva som menes med "overvåkning mot tyveri".

 

Rent bortsett fra at dette med BBS skjedde mange dager før PSN katastrofen, og ikke kan sees i sammenheng. Denne kunden opplevde disse trekkene 26. april, mens BBS hadde løst disse problemene innen 26. april.

 

Hvordan kunne han ha blitt trekt fra kontoen av en tjeneste som ble tatt ned seks dager tidligere?. PSN var nede fra 20. april. Det gir jo heller ikke noen mening.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...