Gå til innhold

Link tar seg godt ut i 3D (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til å være en oppgradert port ser det veldig bra ut. Forhåpentligvis får Majora's Mask den samme behandlingen. :)

 

Slik jeg har forstått det er det ikke en port, men remake fra bunnen av? Men ja, jeg gleder meg. 3DS har jeg forhåndsbestilt for lengst, så Zelda kan ikke komme raskt nok. :)

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det er det ikke en port, men remake fra bunnen av?

 

Da hadde det nok vært bedre grafikk. Godt mulig de måtte endre mye for å gjøre det 3d-kapabelt, men virker ikke som de har lagt mye arbeid ned i grafikken. Hva ser best ut, dette eller det på Virtual Channel? Det var vel oppusset litt?

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke sett dette i aksjon, så jeg kan ikke uttale meg. Men stillbildene ser da svært så bra ut? Og husk dette er 3D, ikke 2D som i originalen og på Wii. Vi har ikke mulighet til å se 3D på vanlige skjermer, så vi får ikke sett hvordan det ser ut før vi har en 3DS selv.

Lenke til kommentar

Synes det er på tide at Nintendo tar et skritt fremover ift. oppløsning og grafisk kvalitet, det begynner å bli noe litt vel langdrøyt nostalgisk over dette.

 

Zelda titlene fortjener en real makeover og både konsoll og håndholdt plattformen deres trenger en god oppgradering, ikke bare 3D effekter. Det er på høyt tid med neste generasjon her.

 

Ellers synes jeg det er lite med med gode titler til Wii. Mario Bros Galaxy er omtrent det eneste som egner seg for barn som ikke løpe rundt og skyte i dårlige portede spill fra andre plattformer.

 

Til Wil og min datter fra 8-10 år har det blitt:

- Wii Sports

- Wii Sports Resort

- Mario Bros Galaxy (2 kjøpes snart, men hakket vanskelig)

- Mario Kart

- Barn Yard

- Tiger Woods: PGA Tour 10 (dog mest fars spill, men ønsker jeg ventet til 11ern).

- Zelda: Twillight Princess (ble akkurat litt for avansert å spille alene)

- Samba De Amigo (morsomt den første timen og støver ned)

- Monopoly Streets (fort kjedelig og dårlig grafikk på Wii)

- Lego: Star Wars Complete Saga (dermed droppet man alle Lego spill)

- My Sims Agent (altfor avansert)

- High School Musical 3 (upresist og bratt terskel)

- World of Zoo

- Trillevill of the rails

- Monster 4x4 World Circuit

- Spongebob: Creature from the crusty krab

- Bee Movie: Game.

Av disse titlene var det veldig få som falt i smak (uthevet i grønt).

Noen var litt så som så, ble for innviklet, krevde for gode engelskkunnskaper, eller ble fort kjedelig (uthevet i blått).

Og resten var rett og slett dårlig (uthevet i rødt).

 

Rett og slett synd at man er nødt til å kjøpe spill for å finne ut om man vil ha det eller ei. Her kunne mye penger vært spart.

 

I tillegg er det tonnevis av titler som bærer preg av å være dårlige "vi gir det ut på Wii også" tittler, som ikke hører hjemme på plattformen, fungerer dårlig, ser lite pent ut etc. Det virker også å være lite gode barnevennlige titler og blir mer og mer av skytespill, skrekkspill etc. samt mye sportspill som ikke fenger alle barn.

 

Hvor har det blitt av det søte fine barnevennlige Nintendo med innovative lettmanøvrerte spill hvor man ikke måtte være hverken språkekspert eller sportsidiot? Samtidig er det altfor mange spinoffs av Mario figurene, det viser stor mangel på kreativitet og innovasjon.

 

EDIT:

Jeg tar gjerne i mot anbefalninger på titler man vet fungerer godt til en 10 årig jente, utfra hva hun liker. Hun har også mange titler på DS så det bør være titler som ikke er på begge plattformer.

 

Det merkverdige er at det virker som om PS1/PS2 (konsoll) har vesentlig fler barnevennlige/treffende spill som er fargerike, enkle/intuitive å spille og gode enn hva Wii kan by på. På PS1/PS2 har jeg mange titler hun har spilt i mange timer.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Det er ikke første gang Nintendo gjør en remake av et N64-spill. Super Mario 64 var jo lanseringstittel for DS-en for noen år tilbake. Noen har sammenlignet N64-utgaven med DS-utgaven og man kan se en klar forskjell i grafikken, hovedsakelig i form av flere polygoner.

 

Jeg skal ikke anta noen ting før jeg sitter med spillet i hendene selv, men det er ikke helt utenkelig at OoT 3DS får samme behandlingen som Super Mario 64 fikk.

 

(Men en annen ting: her har man etter mange år klart å plukke av seg tendensen til å veie håndkontroller/Gameboy/DS i retningen man vil bevege spillfiguren, og så skal de nå ha oss til å peke DS-en rundt for å sikte på slemminger? Kan bli interessant i morrarushen på toget, det. :whistle: )

Lenke til kommentar

Bra du nevner Super Mario 64 DS. På mange måter er det en ren remake av Super Mario 64, men det er en del vesentlige forskjeller. Den viktigste er at i originalen har vi kun Mario, men i DS-versjonen starter vi som Yoshi og må finne alle de tre andre (Mario, Luigi, Wario) før de blir spillbare. Alle fire oppfører seg forskjellig og gir en forskjellig spillopplevelse. Jeg vil tro de gjør noe lignende med OcT. På skjermbildene ser det nok ut som en rett frem remake, men de ville ikke laget det til 3DSen om de ikke gjorde noe kreativt med det. Irriterende nok krever Nintendo at alle spillene til 3DS blir spillbare i 2D, så vi kan ikke være avhengig av 3D. (med mindre de gjør noen kreative triks som i f.eks Dream Trigger 3D). Men likevel tviler jeg sterkt på at alle gåtene er rett frem fra originalen uten å bruke 3D til noe som helst. Jeg vil anbefale å først spille gjennom hele greia på 3DS og N64/Wii, så kan man diskutere hvor like de er. ;)

 

Btw selv Resident Evil kom til DS som Resident Evil: Deadly Silence. Her får vi hele originalen fra Playstation pluss en Deadly Silence-versjon av hele greia. Hva om de ganske enkelt gjør noe sånt med OoT også?

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Haha interesant poeng Kjersti og jeg er helt enig. Det er en artig gimmick med å styre med kroppen på en håndholdt men det kan blir for mye av det gode. Blir det små bevegelser kan det gå greit.

 

Ellers er Nebula 2 på iPhone en god tittel ift. gyroskop styring hvor det fungerer usedvanlig godt.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Neineinei! I og med at eg ikkje kan sjå 3D har eg ingen planar om å skaffe 3DS, men det absurde er jo at eg får lyst på konsollen likevel, berre på grunn av desse bileta her. Her må nokre nostalgiske behov dekkjast av litt Wii merkar eg!

Lenke til kommentar

Neineinei! I og med at eg ikkje kan sjå 3D har eg ingen planar om å skaffe 3DS, men det absurde er jo at eg får lyst på konsollen likevel, berre på grunn av desse bileta her. Her må nokre nostalgiske behov dekkjast av litt Wii merkar eg!

 

Alle spillene til 3DS vil fungere helt fint i vanlig 2D også. Irriterende for oss som kan se 3D, men bra for dere som ikke kan det. Men det betyr jo ikke nødvendigvis at 2D og 3D-effektene blir identiske. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...