Gå til innhold

Nintendo kuppa E3 (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er totalt uenig. Jeg syntes tilogmed Ubisoft sin presentasjon var bedre enn Nintendo sin. Nintendo presenterte en ny DS, noe de gjorde i fjor også. Bortsett fra det, så var det bare det samme gamle, med et nytt Mario-spill, et nytt Zelda, et nytt Metroid også videre. De kan da i det minste prøve seg på noe nytt!

 

Jeg mener Sony kuppet E3, med mye mer spennende enn Nintendo. De snakket lenge om Move. Jeg kan se at folk ikke synes Move er veldig spennende, men de hadde jo så mye mer. De kom med en rekke nye spill, og sceneshowet var 100 ganger bedre enn noen av de andres.

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt å se hvor ulike oppfatninger det er mulig å ha etter å ha sett alle tre presentasjonene...

 

Selv syntes jeg Microsoft's var best, med Nintendo som 2'er og Sony på en klar jumboplass...

 

Og før noe anklager meg for å være fanboy eller noe sånt så kan jeg bare fortelle at jeg har alle tre konsollene, i tillegg til DSi og PSP.

 

Grunnen er nok at jeg sannsynligvis liker de mer tradisjonelle spillene, og ikke mer "gimmicky" greier som Wii, Move og Kinect...

 

Tom

Lenke til kommentar

http://meodia.com/article/229/so-who-won-e3-2010/

 

Ganske jevnt mellom Sony og Nintendo i år, med MS et godt stykke bak.

 

Jeg vet ikke helt hvordan nintendo kommer opp mot de andre, men i seg selv synes jeg ikke nintendos nyheter er så fantastisk spennde, nye varianter av gamle spillserier, og ny hånhldt uten de alt for spennende nyhetene. Greit nok, men ikke noe å rope i taket for.

 

Ellers regner jeg med artikkelforfatteren har god peiling på 3d-teknologi, siden det ymtes frampå at det er like lett å lage 3d uten briller på TV? Jeg tipper at denne varianten, som de andre uten briller, er sterkt avhengig av innsynsvinkel, og således lite egnet på TV.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt å se hvor ulike oppfatninger det er mulig å ha etter å ha sett alle tre presentasjonene...

 

Selv syntes jeg Microsoft's var best, med Nintendo som 2'er og Sony på en klar jumboplass...

 

Og før noe anklager meg for å være fanboy eller noe sånt så kan jeg bare fortelle at jeg har alle tre konsollene, i tillegg til DSi og PSP.

 

Grunnen er nok at jeg sannsynligvis liker de mer tradisjonelle spillene, og ikke mer "gimmicky" greier som Wii, Move og Kinect...

 

Tom

 

Enig med deg.

men dette er helt forskjellig fra øyne som ser da alle liker forskjellige typer spill++

 

For meg virker det som feks Nintendo sin E3 presentasjon hadde vært best hvis jeg var 10 år gammel :p

 

 

 

Endret av Dennis
Lenke til kommentar

Jeg synes MS Kinnect var imponerende rent teknisk, men det vil ikke påvirke de vanligste spillene. Kinnect o.l vil være overlegent enkelte spesielle spill (sport, trening, dans)

 

Man kan si hva man vil om Wii, men jeg tror faktisk Wiimote'n med både knapper, sensorerer og peking i en enhet er mest fleksibel og fremtidsrettet. Poenget er å ikke presse inn "vifting" i alle spill.

Lenke til kommentar

Blir umulig å være helt nøytral om en skal konkludere med hvem som var "best", jeg er ikke en stor fan av Nintendo og spillene dem leverer, da jeg ikke spiller slike spill. Men for kundegruppen til Nintendo så var dette et meget bra E3 i år.

 

 

Om en ikke liker små rosa figurer eller Mario spill nr 134 så er det bare 2 alternativer Microsoft og Sony. Og hvem som "vinner" kommer alt på hvilke spill som ble vist og hvilke du gleder deg til... Min menig er at Sony kombinert med mange eksklusive spill, Move demonstrert med spill for kundegruppen Sony allerede har og ikke kundegruppen Microsoft vil prøve å skaffe..tenker da på Wii eiere og helt nye casual spillere, og det at han gale mannen (husker ikke navnet i farta) kom på sena var konge.

 

Synes Sony "vinner" i mine øyne i år tett fulgt opp av Ubisoft.

Lenke til kommentar

Blir umulig å være helt nøytral om en skal konkludere med hvem som var "best", jeg er ikke en stor fan av Nintendo og spillene dem leverer, da jeg ikke spiller slike spill. Men for kundegruppen til Nintendo så var dette et meget bra E3 i år.

 

 

Om en ikke liker små rosa figurer eller Mario spill nr 134 så er det bare 2 alternativer Microsoft og Sony. Og hvem som "vinner" kommer alt på hvilke spill som ble vist og hvilke du gleder deg til... Min menig er at Sony kombinert med mange eksklusive spill, Move demonstrert med spill for kundegruppen Sony allerede har og ikke kundegruppen Microsoft vil prøve å skaffe..tenker da på Wii eiere og helt nye casual spillere, og det at han gale mannen (husker ikke navnet i farta) kom på sena var konge.

Veldig enig i det du sier her. Sony gjorde det virkelig bra i år.

 

Synes Sony "vinner" i mine øyne i år tett fulgt opp av Ubisoft.

Her, derimot, er jeg litt uenig. Selvom de hadde noen stilige spill å vise frem, så var presentasjonen deres veldig rotete. Og jeg synes at "vinneren" av E3 ikke kun bør kåres på innhold, men på presentasjonen. Jeg klarer ikke annet enn å plassere Ubisoft bak Microsoft.

 

Min rekkefølge sålangt:

Sony > Electronic Arts > Microsoft > Ubisoft > Nintendo.

Lenke til kommentar

http://meodia.com/article/229/so-who-won-e3-2010/

 

Ganske jevnt mellom Sony og Nintendo i år, med MS et godt stykke bak.

 

Jeg vet ikke helt hvordan nintendo kommer opp mot de andre, men i seg selv synes jeg ikke nintendos nyheter er så fantastisk spennde, nye varianter av gamle spillserier, og ny hånhldt uten de alt for spennende nyhetene. Greit nok, men ikke noe å rope i taket for.

 

Ellers regner jeg med artikkelforfatteren har god peiling på 3d-teknologi, siden det ymtes frampå at det er like lett å lage 3d uten briller på TV? Jeg tipper at denne varianten, som de andre uten briller, er sterkt avhengig av innsynsvinkel, og således lite egnet på TV.

 

AtW

Helt enig. Det er ganske stor forskjell på det å skulle lage en 3D-skjerm for en liten håndholdt spillkonsoll, der innsynsvinkel er liten og generelle krav til lysstyrke og kvalitet er lavere, enn det er å lage en fullverdig 40" HD skjerm. For ikke å snakke om kinofremvisninger.

 

Min vurdering av pressekonferansene er:

 

Microsoft: Litt vel mye påtatt "se så gøy vi har det" -feeling i presentasjonene for kinect. Disse var også for lange. Det der fitness spillet f.eks. Å se på at ei jente utfører tai-chi pusteøvelser er skikkelig anti-klimaks etter å ha sett Cliffy B og gjengen høvle seg gjennom monstre tidligere i showet.

Teknologien bak kinect ser kul ut og spillene ser bedre ut enn sine direkte konkurenter på Wii(wii-fit, wii-sports osv.), men jeg savnet overaskelser innenfor de mer tradisjonelle spillsjangrene. Men alt i alt et relativt profesjonelt utført show, og gears, halo og fable så bra ut. Presentasjonen av det nye call of duty spillet fikk meg også til å tenke at dette kanskje blir første gang jeg gidder å kjøpe et CoD spill utviklet av treyarch.

 

Nintendo: Bedre enn på mange år. Endelig presenterte de spill jeg faktisk kunne tenkt meg å spille. Fritt for idiotiske pulsmålere og flåsete gimmicker. Tjener mye på at de var først ute med motionkontrollere, siden de da kan fokusere på spill i stedet for teknologi. Men jeg undrer på hvor lenge nintendo kan ri på nostalgibølgen. Det er de samme gamle spillfigurene om og om igjen. Jeg kjenner at jeg faktisk begynner å bli skikkelig lei av Zelda. Jeg er litt ambivalent overfor Nintendos presentasjon. På den ene siden klarte de seg bra ved å vise oss spill som faktisk så gøy ut(og det er jo egentlig det denne bransjen handler om), på den annen side blir jeg litt sint over at de faktisk ikke prøver å pushe litt spill laget av andre enn den lille håndfull med japanske utviklere de har hatt i stallen siden 8-bit dagene.

 

Sony: Starten var en usedvanlig kjedelig skrytetale som varte alt for lang tid. Selve showet kunne også med fordel vært kuttet med en time. De får pluss for at de presenterte mange spill, men samtidig varte hver av disse presentasjonene alt for lenge. Dessuten kastet de bort tid på å vise fram og snakke om reklamekampanjer. Nyheter som at de har en promo-avtale med coca-cola er materiale som egner seg bedre på en presentasjon for aksjonærer, og menn i dress, og har ingen interesse for oss som er interessert i høre om spill.

 

Egentlig synes jeg alle presentasjonene var en smule skuffende, men om jeg skal gi en rangering vil jeg si at nintendo får en knepen førsteplass, mens microsoft og sony må dele andreplassen.

Lenke til kommentar

Selv syntes jeg Microsoft's var best, med Nintendo som 2'er og Sony på en klar jumboplass...

 

Grunnen er nok at jeg sannsynligvis liker de mer tradisjonelle spillene, og ikke mer "gimmicky" greier som Wii, Move og Kinect...

 

Da må jeg innrømme at jeg ikke her ser hvordan du synes Microsoft var best, med tanke på at de brukte så mye tid på Kinect. Jeg vet ikke hvordan jeg ville rangert konferansene, men jeg tror nok at Microsoft er sist på min liste, nettopp på grunn av at de hadde veldig få nye annonseringer, og prata så himla mye om Kinect. Det mest spennende for min del var CryTeks nye spill, synd de ikke viste fram mer.

 

Nintendo hadde vunnet for min del dersom de hadde begynt å flashe med noen nye IPer. Jeg vet at dette argumentet er brukt mye, men de har knapt lagd en ny spillserie de siste årene, iallefall ingen som er blitt store. Dette er grunnen til at jeg ikke klarer å bestemme meg for om Sony eller Nintendo var best.

 

Alt i alt er jeg litt skuffet over konferansene i år, men jeg er vel "fornøyd". Burde nevne at Microsoft ikke var overlegent langt bak, det var ganske jevnt i år etter min mening (i motsetning til i fjor da Microsoft blåste alle av banen.)

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Eneste interresante på E3 var Biowares Hope cinematic. Når mediene lager store overskrifter fordi Microsoft kommer med ny DESIGN av konsollene.. ja da er det ikke mye å skrive om. GJESP.

 

Forøvrig kan Nintendo ryke og reise med de barnespilla sine og den latterlig utdaterte konsollen. Takk :angry:

Lenke til kommentar

Nintendo tok definitivt innersvingen på Microsoft og Sony i år. Gode spill, ny konsoll og et sprudlende konferanse gjorde Nintendo til vinneren i mine øyne. Sony kommer på en grei andreplass. Microsoft pratet for mye om kinect, og det trakk ned helhetsinntrykket.

 

Når alt kommer til alt så er det dog de kommende spillene det handler om, og ikke konferansene. Spillmessig synes jeg at alle de tre store produsentene har lovende lineups.

Lenke til kommentar

Eneste interresante på E3 var Biowares Hope cinematic. Når mediene lager store overskrifter fordi Microsoft kommer med ny DESIGN av konsollene.. ja da er det ikke mye å skrive om. GJESP.

 

Forøvrig kan Nintendo ryke og reise med de barnespilla sine og den latterlig utdaterte konsollen. Takk :angry:

 

Jøss, så sur du var da. Forventningene dine må ha vært totalt urealistiske.

Lenke til kommentar

Regner med at alle som mener at MS eller Sony hadde det beste opplegget er enten 900% hardcore fanboys eller døddrukne.

 

Ville vært forsiktig med å påstå dette. Spillene Nintendo annonserte var veldig mye rettet mot en spesiell målgruppe; de som har sansen for Nintendos spill. Pluss casuals, selvsagt, men slik var alle i år, til en viss grad.

 

Poenget mitt er; jeg selv, for eksempel, har aldri vært en superfan av Zelda. Dette sier med en gang at jeg ikke er den som dåner hver gang noen nevner SNES, til tross for at jeg digger konsollen. Men de fleste som blir skikkelig happy for Kid Icarus, Zelda og Mario er gjerne de som alltid har blitt det. Og siden disse spillene bare er middels interessante for noen, er det ikke vanskelig å skjønne at ikke alle setter like stor pris på Nintendos konferanse. Noen liker rett og slett den gamle Nintendo-arven bedre enn andre, og selv om jeg digger Nintendo, kunne jeg godt sett at de fornyet seg litt snart.

Lenke til kommentar

Syntes både Sony og Nintendo hadde flotte konferanser i år, mens Microsoft hadde den desidert svakeste. Lovord fra alle kanter har gjort meg veldig interessert i 3DS, men jeg er skuffet over at de ikke viste eller sa noe om Pokémon Black/White. Men Ocarina of Time til 3DS gjør til en viss grad opp for det.

 

Det er godt å høre at stikka er god å bruke; skulle bare ønske de kunne hatt en på den andre siden også. Touch-screen, to stikker og to skjermer, hvorav en av dem er i widescreen med 3D og bedre grafikk enn Wii, kunne fort blitt den perfekte håndholdte konsollen.

 

Ellers så gleder jeg meg til å se mer til Sonys Move og Microsofts Kinect og nye Xbox, men 3DS er det jeg gleder meg mest til.

Lenke til kommentar

Under Nintendo sin konferanse tenkte jeg for første gang at jeg kunne tenkt meg en Wii. Men faktum er desverre at mangelen på HD-støtte gjør at maskina skal være veldig billig før jeg gidder å bruke penger på den. Og det er ikke nødvendigvis grafikkhora i meg som snakker her, men har du først blitt vant til litt stor HD-TV, blue-ray og spill med HD-grafikk, er det umulig å gå tilbake til grumsete nintendo-64-grafikk uten å føle et visst ubehag.

Lenke til kommentar

Angående nintendo sin zelda presentasjon så såg jeg den etter Sony hadde presentert Move, og jeg måtte bare le når han stod der og snakket om 1:1 movement, var jo ikke en bevegelse som stemte omtrent. Wii kontrolleren er flaut unøyaktig til tider (ja jeg eier en Nintendo Wii med motion +)

 

PS Move forandrer kanskje ikke alt, men de gjør det mye mye bedre enn det allerede er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...