Gå til innhold

Gamer.no: Slutt med nynorsk i artikler


Nynorsk har kommet for å bli. Hva mener du?  

16 stemmer

  1. 1. Nynorsk på Gamer.no; ja eller nei?

    • Ja
      142
    • Nei
      51


Anbefalte innlegg

Nynorsk,SMS språk og dialekt burde vært forbudt.. jeg og mange andre tolerer ikke og lese sånt shit.

 

Alle godtar bokmål så hvorfor ikke bare skrive artikler på bokmål og gjøre alle fornøyde?

 

 

 

"Slettet ett par innlegg om språk. Nynorsk er på Gamer for å bli. Ta den diskusjonen i kategorien Tilbakemeldinger til Gamer.no. "

 

Jeg gir min tilbakemelding!

 

 

Moderatoredit:

Gamer.no tar ikke hensyn til resultatet av denne pollen. Den er her utelukkene for å se hva brukerene på forumet mener.

Endret av Laland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nynorsk,SMS språk og dialekt burde vært forbudt.. jeg og mange andre tolerer ikke og lese sånt shit.

 

Alle godtar bokmål så hvorfor ikke bare skrive artikler på bokmål og gjøre alle fornøyde?

 

 

"Slettet ett par innlegg om språk. Nynorsk er på Gamer for å bli. Ta den diskusjonen i kategorien Tilbakemeldinger til Gamer.no. "

 

Jeg gir min tilbakemelding!

 

fader for en flåsete SINNSYKT arrogant snørrungeholdning. Tolererer ikke å lese sånn "shit"?! Ser ut som du har problemer med språket selv. Voks opp, du har ingen rasjonelle grunner til at den sarte sjelen din ikke takler å lese nynorsk, som forøvrig er like mye, og helst mer norsk enn bokmål.

 

Kjempegreier at Gamer lar sine ansatte holde på språket sitt! Det blir liksom litt mer futt i hele artikkelen når journalisten får uttrykke seg på sitt eget skriftmål, og ikke påtvinges å holde seg vekke fra noe noen få vestkantsosser ikke takler å lese.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Nynorsk,SMS språk og dialekt burde vært forbudt.. jeg og mange andre tolerer ikke og lese sånt shit.

 

Alle godtar bokmål så hvorfor ikke bare skrive artikler på bokmål og gjøre alle fornøyde?

 

 

 

"Slettet ett par innlegg om språk. Nynorsk er på Gamer for å bli. Ta den diskusjonen i kategorien Tilbakemeldinger til Gamer.no. "

 

Jeg gir min tilbakemelding!

 

Eg liker at det er på nynorsk ikkje fordi eg er ein stor fan, men det er litt deilig, med noko annet i blandt.

Ja jeg vet er ikek noe god i nynorsk ikke klag til meg klag til Bondevik regjeringa som gjorde skolen min til prøvekaniner der vi hadde 3 uker med nynorsk iløpet av 3 år.

 

:lol:

 

Ta en chillpill.

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

Jeg liker personlig de nynorske artiklene veldig godt. Forfatteren skriver glimrende, enkel, nynorsk så jeg ser ingen grunn til å stoppe med dette. En annen ting er at nynorske artikler skaper litt variasjon, og som vi alle vet "forandring fryder!"

 

En annen ting er at hvis du i det hele tatt har lyst til å bli tatt saklig burde du ordlegge deg annerledes. Du gir ingen ordentlige argumenter, bortsett fra "alle andre gjør det" som egentlig ikke har så veldig mye å si.

 

En ting til "jeg og mange andre tolerer ikke og lese sånt shit." Hvor fant du ut at mange andre har veldig mye imot nynorsk?

Endret av Error
Lenke til kommentar

Det å klage på at begge skriftspråkene vi har her i landet blir brukt på Gamer.no er latterlig. Nynorsk har kommet for å bli, og forfatteren(e) som skriver på nynorsk er utrolig flinke. Hvis du ikke klarer å lese nynorsk så er det veldig synd, for da går du glipp av mange velskrevne saker. Kan nevne dette sitatet fra Gamer's Halo 2 anmeldelse: Det kjem barskt frå Master Chief: Eg treng eit våpen. Det sitatet elsker jeg; det viser hvordan nynorsk kan være utrolig underholdende å lese. Om det er bevisst eller ikke fra artikkelforfatter vet jeg ikke, men det er morsom lesing, og det er det som teller.

Lenke til kommentar

Som flere sier her, det er en viss glød over det å lese nynorske artikler. Da jeg for eksempel begynte å lese denne artikkelen, gledet jeg meg til å lese resten. Artikkelen får en mer personlig vri, og skiller seg ut fra andre artikler. Når artikkelforfatteren i tillegg ikke har noen skrivefeil, blir det å lese artikkelen en opplevelse i seg selv.

 

Dette har noe med at jeg hadde nynorsk på barneskolen, og at jeg kanskje føler større glede over nynorsk enn folk med bokmål som hovedmål.

 

Uansett er jeg helt uenig med trådstarter: Fortsett med nynorsk!

Lenke til kommentar

For å ha det på det rene: Nynorsk vil for alltid være en del av Gamer.no så lenge vi har dyktige spillskribenter som har dette som sitt skriftspråk.

 

Hater å lese dem i nynorsk, dropp det, om dere ikke gjør det, mister dere lesere. <_<

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at Øystein har skrevet på nynorsk på Gamer.no siden 2002. Siden den gang har vi hatt en eventyrlig leservekst :-)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at nynorsk skulle vært forbudt. Helt greit at noen snakker det, men ettersom de består av bare 2 - 5 % av landets befolkning, synes jeg det blir litt vel fjompete å skrive artikler på nynorsk. Personlig synes jeg det er et hel##te å lese nynorsk. Og på diskusjonen om det skal være et obligatorisk fag på skolen, så burde det helt klart ikke vært det. Men de som er vokst opp med nynorsk kunne for all del ha besvart og skrevet alt sitt på nynorsk. Slik blir alle fornøyd :p

Endret av Konstantine
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Er nok mere 10% vil jeg tro. 15% av alle skoleelevene har ihvertfall nynorsk som hovedmål. Tror uansett ikke Gamer.no bryr seg om de minster et par lesere som syns at nynorsk er "shit".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...