Gå til innhold

- Android er kun et våpen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Googles strategi stikker kjepper i hjulene for konkurrenter som ønsker å tjene penger på sin software i stedet for å gi den bort gratis, og dermed skaffer de seg et stort konkurransemessig fortrinn.

Er det å stikke kjepper i hjulene til konkurrentene å levere et godt produkt til en ennå bedre pris? Jeg vil kalle usaklige patentstrider og uthaling av saker for å presse små selskaper for advokatutgifter for kjepper i hjulene. Jeg vil også kalle andre konkurransefiendtlige taktikker som blokkering av andres programmer/filer/tilkoblinger for å stikke kjepper i hjulene. Men å levere et godt produkt til en god pris er det stikk motsatte. Det er å skjerpe konkurransen i markedet. En fordel for kundene.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Google fotjener hegemoniet sitt foreløpig, for de har diskré reklame relevant for søkene, (hvertfall i teorien), og de lever mange kjempegode og GRATIS tjenester. Og nettopp Google sin insatts på det som er gratis har tvunget andre mega-selskaper til å tilby tjenester og programmer gratis. Reklamefinansiering av programmer og tjenester er 100% OK så lenge det gjøres slik Goolge integrerer reklame i produktene sine, derimot kommer pop-up reklamer noen gang til Google bytter jeg til Bing!

 

-frank

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt latterlig fra ham ja :

"Googles søkemotor, samt reklametjenesten AdWords, er ifølge Gurley Googles økonomiske høyborg. Det er dette selskapet først og fremst skal tjene penger på. Android-plattformen, samt Chrome og Chrome OS, kan ikke kalles "økonomiske borger" i samme forstand, hevder han. Ikke er planen at de skal bli det heller."

Google har sannsynligvis en langsiktig plan som går ut på å kappre gode markedsandeler samt gjøre det vanskelig for MS og Apple å fortsette slik de har gjort før , det er også tydelig at Google jobber med å :

*Tilpasse Android market.

*Videreutvikle Android Os til å passe behovet til brukerne.

*Ha tilgjengelig flere gode programvarepakker for å tiltrekke seg brukere.

Selvsagt så tjener selskapet penger på dette , hvis ikke så hadde det ikke vært mulig å fortsette slik selskapet gjør , det som er forholdsvis bra (med mindre det forandres på) er at google har funnet en måte å gjøre dette på uten at det koster forbrukerne alt for mye.

Lenke til kommentar

Det var da svært så tabloide dere skulle være idag da! :no:

Det er da virkelig ingen overraskelse at google har en forretningsplan som inkluderer Android og Chrome? At denne planen er å skaffe lojale brukere av søk og reklame er det heller ikke så vanskelig å resonere seg fram til på egenhånd. Skjønner heller ikke hvorfor dette skal være umoralsk på noen måte, som det hintes til i artikkelen.

 

Virker som om tek/hw/edda/orcla eller hva dere kaller dere for tiden fortsetter i nedoverbakken dere har snublet nedetter en god stund nå. :(

Lenke til kommentar

Dette er om ikke åpenbart, ihvertfall ikke noen nye tanker. Det blir jo omtrent det samme som når konsoller selges billig og har dyre spill/tilbehør eller de typiske lokketilbudene som mange butikker kommer med. Men i motsetning til de tilfellene tror jeg ikke android binder deg til å bruke google tjenester på noe område, så vil derfor ikke si det er noe negativt.

Lenke til kommentar

Dette er om ikke åpenbart, ihvertfall ikke noen nye tanker. Det blir jo omtrent det samme som når konsoller selges billig og har dyre spill/tilbehør eller de typiske lokketilbudene som mange butikker kommer med. Men i motsetning til de tilfellene tror jeg ikke android binder deg til å bruke google tjenester på noe område, så vil derfor ikke si det er noe negativt.

Tja, jeg vil da si at mange av Googles tjenester er dypt integrert i Android, og at Gogle utnytter både nettbaserte tjenester og Android for hva det er verdt - det er ikke noe de tilbyr for å være "snille". Alt dreier seg om å samle informasjon om deg og dine gjøremål og bevegelser, for å kunne tjene mest mulig penger på målrettet reklame og salg av informasjon om brukerne til annonsører, osv. Bruker du en Android-telefon så vet nok Google mer om deg enn du aner...

 

There ain't no such thing as a free lunch. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Dette er om ikke åpenbart, ihvertfall ikke noen nye tanker. Det blir jo omtrent det samme som når konsoller selges billig og har dyre spill/tilbehør eller de typiske lokketilbudene som mange butikker kommer med. Men i motsetning til de tilfellene tror jeg ikke android binder deg til å bruke google tjenester på noe område, så vil derfor ikke si det er noe negativt.

Tja, jeg vil da si at mange av Googles tjenester er dypt integrert i Android, og at Gogle utnytter både nettbaserte tjenester og Android for hva det er verdt - det er ikke noe de tilbyr for å være "snille". Alt dreier seg om å samle informasjon om deg og dine gjøremål og bevegelser, for å kunne tjene mest mulig penger på målrettet reklame og salg av informasjon om brukerne til annonsører, osv. Bruker du en Android-telefon så vet nok Google mer om deg enn du aner...

 

There ain't no such thing as a free lunch. ;)

Google trenger ikke å spore deg på alle mulige måter for å tjene penger. Det holder at de får deg til å søke og se på reklame.

Lenke til kommentar

Google trenger ikke å spore deg på alle mulige måter for å tjene penger. Det holder at de får deg til å søke og se på reklame.

Selvsagt trenger de å spore deg og kartlegge dine interesser og bruksmønster for å kunne sende deg reklame som passer bedre til din lokalisering og aktiviteter. Derfor scanner Google bl.a din e-post i Gmail, og de kan spore deg via GPS-data fra telefonen din, for å finne ut enda mer om deg. Målrettet reklame som er tilpasset deg gir bedre uttelling for annonsørene, eller flere klikk pr hundre visninger (CTR). Det betyr mer penger i kassa for Google. I tillegg til inntekter fra reklamevisning, er også personopplysninger og statistikk om brukere er en salgsvare hos Google.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Google trenger ikke å spore deg på alle mulige måter for å tjene penger. Det holder at de får deg til å søke og se på reklame.

Selvsagt trenger de å spore deg og kartlegge dine interesser og bruksmønster for å kunne sende deg reklame som passer bedre til din lokalisering og aktiviteter. Derfor scanner Google bl.a din e-post i Gmail, og de kan spore deg via GPS-data fra telefonen din, for å finne ut enda mer om deg. Målrettet reklame som er tilpasset deg gir bedre uttelling for annonsørene, eller flere klikk pr hundre visninger (CTR). Det betyr mer penger i kassa for Google. I tillegg til inntekter fra reklamevisning, er også personopplysninger og statistikk om brukere er en salgsvare hos Google.

Hvis du leser det jeg skriver fremfor å svare på en feberfantasi, så vil du se at jeg skrev:

 

"Google trenger ikke å spore deg på alle mulige måter for å tjene penger."

 

Så nei, de trenger absolutt ikke å kartlegge deg for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Google trenger ikke å spore deg på alle mulige måter for å tjene penger. Det holder at de får deg til å søke og se på reklame.

Selvsagt trenger de å spore deg og kartlegge dine interesser og bruksmønster for å kunne sende deg reklame som passer bedre til din lokalisering og aktiviteter. Derfor scanner Google bl.a din e-post i Gmail, og de kan spore deg via GPS-data fra telefonen din, for å finne ut enda mer om deg. Målrettet reklame som er tilpasset deg gir bedre uttelling for annonsørene, eller flere klikk pr hundre visninger (CTR). Det betyr mer penger i kassa for Google. I tillegg til inntekter fra reklamevisning, er også personopplysninger og statistikk om brukere er en salgsvare hos Google.

Kilder på dette?

 

Google's privacy policy tilsier det motsatte: http://www.google.com/intl/en/privacy/privacy-policy.html#infosharing

Google only shares personal information with other companies or individuals outside of Google in the following limited circumstances:

 

* We have your consent. We require opt-in consent for the sharing of any sensitive personal information.

Lenke til kommentar
Google only shares personal information with other companies or individuals outside of Google in the following limited circumstances:

 

* We have your consent. We require opt-in consent for the sharing of any sensitive personal information.

* We provide such information to our subsidiaries, affiliated companies or other trusted businesses or persons for the purpose of processing personal information on our behalf. We require that these parties agree to process such information based on our instructions and in compliance with this Privacy Policy and any other appropriate confidentiality and security measures.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...