Gå til innhold

Kameraprodusenter rammet av tsunamien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idiotisk og respektløs artikkel

Neida. De oppklarer bare det mange av oss lurer på. For å være ærlig så bryr jeg meg ikke så mye om det som skjer der nede som ikke kommer til å angå meg. Kamerapriser og forsinkede deler kan angå meg. Noen ulykkelige mennesklige skjebner hos folk jeg aldri har eller noen gang kommer til å ha noe direkte med blir for mye å ta inn over seg personlig mener jeg. Misforstå meg rett. Det er tragisk, men den eneste måten det kan forandre noe for meg er hardwaremessig.

Jeg har nok å tenke på her hjemme. Skal jeg ta inn over meg all verdens tragedier i tillegg hadde jeg gått under.

Og, nei, jeg er ikke et monster. Jeg er bare mennesklig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Idiotisk og respektløs artikkel

Neida. De oppklarer bare det mange av oss lurer på. For å være ærlig så bryr jeg meg ikke så mye om det som skjer der nede som ikke kommer til å angå meg. Kamerapriser og forsinkede deler kan angå meg. Noen ulykkelige mennesklige skjebner hos folk jeg aldri har eller noen gang kommer til å ha noe direkte med blir for mye å ta inn over seg personlig mener jeg. Misforstå meg rett. Det er tragisk, men den eneste måten det kan forandre noe for meg er hardwaremessig.

Jeg har nok å tenke på her hjemme. Skal jeg ta inn over meg all verdens tragedier i tillegg hadde jeg gått under.

Og, nei, jeg er ikke et monster. Jeg er bare mennesklig.

 

Å bry seg om det materielle er menneskelig, ja.

 

Å tenke på andre mennesker er ikke menneskelig for noen av oss, nei.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke like kynisk som L4r5, men jeg er enig i at en artikkel som dette er helt greit. Dette er tross alt et spørsmål som opptar oss i en slik situasjon.

 

Da vil jeg si at det er mer respektløst å se de store avisene slik de velter seg i spekulasjoner og spyr ut mer eller mindre relevante saker ... og alle som sitter og leser disse opp og ned er muligens ikke noe bedre de heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det viktigste er jo at vi fremdeles har tilgang til kamerautstyr! Drit nå i alle de stakkars skjebnene der borte, ingen her i Norge legger merke til om noen hundre (gjerne tusener, det vet ingen ennå) tar kveld og flere hundre tusen blir hjemløse.. Det viktigste er at vi får dekket våre behov på utstyrsfronten :nei:

 

Vil spy av folk som er så selvopptatt og egoistiske at de ikke klarer skjenke offre i en slik situasjon den minste tanke, det eneste de bryr seg om er om sine egne behov blir dekket. Klart, det bryr folk mindre enn om noe lignende hadde skjedd her i Norge, det er tross alt nesten på andre siden av jordkloden. Men LITT tankevirksomhet skulle jeg nå tro oppadgående mennesker i dag har, hvis ikke er det særdeles trist.

 

Ikke glem at også egoistiske Norge har fått hjelp og omtanke utenfra i krisetider. Og det har betydd mye for landet.

Lenke til kommentar

Ja, det viktigste er jo at vi fremdeles har tilgang til kamerautstyr! Drit nå i alle de stakkars skjebnene der borte, ingen her i Norge legger merke til om noen hundre (gjerne tusener, det vet ingen ennå) tar kveld og flere hundre tusen blir hjemløse.. Det viktigste er at vi får dekket våre behov på utstyrsfronten :nei:

Det er nok litt for enkelt å skjære alle over en kam og kalle de egoistiske og selvsentrerte.

 

Akam.no er tross alt en webside dedikert til fotografi og foto-utstyr; så skal de først skrive om jordskjelvet og tsunamien så er det naturlig at dette blir en av vinklingene.

 

Det er vel lite annet vi kan gjøre her i Norge enn å gi penger til Røde kors og de andre hjelpeorganisjonene slik at de har midler til å bidra med nødhjelp. I hvertfall på kort sikt.

 

Jeg vil tro at det er mange som her som allerede har gjort det - og det er rimelig sikkert at det er allerede igangsatt aksjoner for å få flydd inn felt-sykehus og lignende til de som trenger det.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke like kynisk som L4r5, men jeg er enig i at en artikkel som dette er helt greit. Dette er tross alt et spørsmål som opptar oss i en slik situasjon.

Jeg satte det litt på spissen med vilje for å få frem poenget. ;)

 

Siggen din sier du er? :p

Nettopp. Det er litt av poenget mitt det også. Vi mennesker er monstre alle mann. Og når vi alle er det så er det få av oss som er noe bedre enn den neste.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Idiotisk og respektløs artikkel

Alle andre medier har tatt for seg de mer alvorlige konsekvensene av tragedien, så hvorfor i all verden skal Akam gjøre det?

 

Det undrer meg at du synes det er "idiotisk" og respektløst å ha en liten artikkel om at kameraproduksjonen er svært lite rammet. Akam gjør akkurat det de skal gjøre, gi oss foto/kamerarelaterte nyheter.

Lenke til kommentar

Ja, det viktigste er jo at vi fremdeles har tilgang til kamerautstyr! Drit nå i alle de stakkars skjebnene der borte, ingen her i Norge legger merke til om noen hundre (gjerne tusener, det vet ingen ennå) tar kveld og flere hundre tusen blir hjemløse.. Det viktigste er at vi får dekket våre behov på utstyrsfronten :nei:

Det er nok litt for enkelt å skjære alle over en kam og kalle de egoistiske og selvsentrerte.

 

Akam.no er tross alt en webside dedikert til fotografi og foto-utstyr; så skal de først skrive om jordskjelvet og tsunamien så er det naturlig at dette blir en av vinklingene.

...

Har på ingen måte problemer med artikkelen, den er både informativ og sier litt om hvordan det går med produsentene. Klart interessant å vite, både av hensyn til folkene som jobber der og tilgangen til kamerautstyr, selv om det nok blir en stund til oppgradering i alle fall for min del.

 

Min reaksjon er først og fremst begrunnet i noens (ikke alles, jeg vil nødig skjære folk over en kam) ensidige fokus der egne behov alltid skal bli satt i første rekke. Klart, vi er dyr og dekker oss selv først, men synes det er trist og unødvendig om vi gjør oss til uhyrer med vilje. Godt mulig jeg reagerte noe sterkt, synes allikevel ikke en liten prisøkning på utstyr har noe å si i forhold til mange menneskers skjebne og for ikke å snakke om ressursene det krever å rydde opp i alt rotet der borte.

 

Vi er stapte med penger langt opp i ræva og har råd til eventuell prisstigning og venting på utstyr. Klart, det er absolutt ikke ønskelig å måtte vente på sårt etterlengtet utstyr og i alle fall ikke å måtte betale mer enn tidligere for det, men det har vel egentlig ikke så mye å bety i det lange løp.

 

Trondster: Det har lite med politisk korrekthet å gjøre, det har mer med å kunne se litt utenfor sine egne behov av og til.

Lenke til kommentar

Jeg får frynsinger når jeg ser hva slags holdinger enkelte har. Ingen empati, ingen evne til å reflektere over annet enn jeg, meg og mitt. Tv-bildene viser ufattelige materielle ødeleggelser og vi ser allerede nå at dødstallene kommer til å bli høye. Jeg må presiere at jeg ikke har noe i mot artikkelen i seg selv, som er en grei sak, men derimot er noen av innleggene ovenfor direkte kvalmende.

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...