Gå til innhold

Den store hudtråden!


Anbefalte innlegg

Tenkte at forumet kunne trenge en tråd for oss som er opptatt av hud, uren hud er noe som frustrerer de fleste av oss vil vel se rimelig unge ut selv når vi er blitt gamle, noe hudprodukter kan hjelpe oss å oppnå.

 

Selv bruker jeg facescrub to ganger i uken, samt facewash og moisturizer før leggetid, bruker også Blistex på leppene på vinteren da jeg har lett for å få sprekker i leppa.

 

Facewash for å få vekk urenheter(er sunnere for huden enn såpe)

Moisturizer(Hudkrem) for å tilføre ansiktet ny fuktighet

Facescrub er for å få skrubbet vekk diverse urenheter som setter seg i huden så du ikke får det vekk med facewash.

 

Jeg sverger til Bulldog sine produkter når det gjelder facewash og moisturizer og bruker Clarins Facescrub, brukte dog bare Clarins før, men fant ut at Bulldog var et like godt alternativ til lavere pris og går herved bare til innkjøp av Bulldogprodukter.

 

Om sommer supplementerer jeg med solkrem mens jeg mellom oktober-april ikke gidder dette(Om jeg ikke er i syden)

 

Andre bruker kanskje også noe krem for å bli kvitt kviser? Selv har jeg aldri slitt med dette så det må noen andre i såfall skrive om.

 

Andre må nok også fylle inn om andre typer hudprodukter da jeg for det meste kun bruker i ansiktet (Låner vel litt håndkrem i blant også om det skulle bli nød, men kan ikke skryte på meg kunnskap på området)

 

En av de største fordelene med å bruke hudprodukter er at du får mer liv og glød i huden, hvis du supplementerer dette med at du også føler deg vakrere(Jeg gjør det hvertfall) så er prisen for produktene en smal sak å betale.

 

Hva slags produkter bruker du? Hvorfor? Skriv om alt som handler om din hud her, gjerne spør i denne tråden om du måtte lure på noe angående hud også. :)

Endret av SolanGundersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første vedder jeg på at George Clooney ikke er totalt ukjent med diverse sprøyter med plastisk drit og andre lignende behandlinger. Er nok ikke utenkelig om han har på en liten dæsj sminke på bildet.

Dama = sminke, sminke og mer sminke, selv om hun sikkert har pen hud.

Det nederste bildet kunne jo ikke vært et dårligere eksempel ettersom det har blitt voldtatt med noe som ser ut som fake HDR med over-the-top tone mapping, noe som gir et bilde som ser alt annet enn realistisk ut.

Konklusjon: Eksempelbildene dine var kanskje ikke av de beste :p

 

Jeg sverger til produkter fra Bulldog. Ansiktsrens, scrub og fuktighetskrem. De er tar lett opp konkurransen med "high-end" produkter og koster latterlig lite. I tillegg er de 100% naturlig. Mot sommeren blander jeg også i solkrem. Noen vil sikkert si det er best å gjøre hele året, men jeg er lat.

 

Leppepomaden jeg sverger til er Jack Black Intense Therapy Lip Balm (har brukt Lemon and Chamomile den siste tiden).

 

Det hadde vært å foretrekke om du skrev en litt mer informativ førstepost.

Lenke til kommentar

Jeg brukte produkter fra Dermalogica i omtrent en måned. Merket ingen forskjell, egentlig, så jeg har sluttet å bruke de nå. Kanskje jeg skal gå til innkjøp av produkter fra Bulldog. Hovedproblemet mitt er egentlig acne-scars, som er så utrolig kjipt. Beste måten å bli kvitt de på er vel egentlig bare å få vekk gammel, død hud, og da er visst is det beste. Som vil si at du sitter med en isbit og "gnir" på huden med den. Eller hva enn du nå velger å bruke. Sånn jeg har forstått det i hvert fall.

 

Har ikke forsøkt, gidder egentlig ikke å bry meg da det ikke er noe stort problem, men det hadde jo vært ok å bli kvitt dem.

Lenke til kommentar

Sendte dem en e-mail en stund tilbake med spørsmål om de sendte til Norge og fikk til svar at for øyeblikket gjorde de ikke det og henvendte meg til et par svenske forhandlere.

Uansett er noen av produktene fra Bulldog tilgjengelig hos Vita, men det er førstegenerasjon. Det var ihvertfall det da jeg kjøpte derifra.

Lenke til kommentar

Jeg har en ekstremt følsom hud, tåler omtrent ingen sminke, bruker kun mascara og til nøden øyeskygge. Tåler ikke produkter med parfyme. Men, jeg sliter med rød hud, spesleit i kinnene, noen som har erfaring med noen allergivennlige produkter jeg kunne prøvd?

Endret av Jason Something
Lenke til kommentar

Hvordan huden din ser ut henger jo så klart sammen med hvordan helsa di er, og siden kosthold påvirker helse så kan er det jo ikke direkte feil det Lester sier. Men det er slettes ikke så enkelt som å si at f.eks. "kviser kommer av for mye fet mat", eller "å spise ananas gir deg frisk hud".

 

Kan godt være at du vet dette, Lester, men utsagnet ditt slik det står fordrer en presisering.

Lenke til kommentar

Bulldogg anbefales altså? Bruker til vanlig Biotherm T-Pur, men synes den er vell dyr. Rett under 400,- for 75ml eller noe sånnt. God fuktighetskrem, men for dyr. Kjøper BodyShop sin til tider, men synes ikke den er noe særlig. Mye for pengene, men ikke god nok. Ser at 2x100 ml Bulldogg selges til 8,99£ på ebay.

Lenke til kommentar

 

Sunn hud kommer jo også veldig mye av hva du spiser, frukt og smoothie gjør underverker for huden.

Klinisk forskning, takk.

 

Dette er jo mye diskutert, men det er nok litt mer sammensatt enn som så.

 

 

Mat generelt som er bra for huden:

 

http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/features/skin-food

Lipski says low-fat yogurt is not only high in vitamin A, but also acidophilus, the "live" bacteria that is good for intestinal health. Turns out, it may also have an impact on the skin.

Turns out... may also...

 

Well, you fooled me!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOT!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...