Gå til innhold

Feature: Hvilke spill bør havne under treet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nevnte dere vireklig ikke Black ops og Gran Turismo 5? To av høstens desidert beste spill etter min mening. Ja, det er bra at dere ikke bare hiver inn bestselgerne og kaller det våre favoritter slik som itavisen gjør, men å ikke få med hverken black ops eller GT5 er ganske rart.

 

Det vil alltid være ulike meninger når det kommer til hva som er "årets beste" spill, men dette er ikke noe forsøk på en slik kåring - det er rett og slett en guide til hva som passer under treet, hvor vi baserer anbefalingene våre på anmeldelsene vi har gjort i løpet av året. Fra Black Ops-anmeldelsen:

Er du en fan av serien har du antageligvis allerede skaffet deg Black Ops, og fornøyd med det. Lurer du derimot på om du omsider skal kikke på spillet “alle snakker om”, vil jeg heller anbefale at du først tar en kikk på eksempelvis det første Modern Warfare.

 

Fra GT5-anmeldelsen:

GT5 føles rett og slett litt gammelt ut, som om det var tiltenkt utgivelse for to-tre år siden. Hadde det kommet da, ville jeg nok sett på det med helt andre øyne. GT5 er et godt spill, men det er rett og slett for seint ute til å virkelig imponere.
Lenke til kommentar

En tydlig trend for 2010 er svært mange gode 2D plattformspill: Donkey Kong Country Returns, Limbo, Kirby's Epic Yarn, 'Splosion Man, Super Meat Boy, Shantae: Risky's Revenge og Sonic the Hedgehog 4 for å nevne noen. Nesten som gullalderen for sjangeren tidlig på 90-tallet dette.

 

Er i gang med Limbo nå. Virkelig en opplevelse. Føles som om David Lynch har prøvd seg som spillutvikler.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Nydelig bra artikkel. Leste ikke gjennom alt, men mange gode tips var å finne. Nedlastbart er vel strengt tatt ikke en sjanger, da.

 

Hvorfor insisterer dere fortsatt på å skrive PC når dere mener Windows?

 

Med PC mener de datamaskiner med et operativsystem som ikke begrenser muligheten til å kjøre spillet det er snakk om. Derfor står det ofte PC/Mac, fordi de ikke har samme kompabilitet.

Lenke til kommentar

Nevnte dere vireklig ikke Black ops og Gran Turismo 5? To av høstens desidert beste spill etter min mening.

 

Din mening betyr desverre lite i den store sammenhengen. Det er UTROLIG mange som plages med bugs og feil i Black Ops. Det bringer ellers lite nytt til sjangeren.

 

Black ops har null på denne lista og gjøre, spiller det selv...men den er et godt stykke unna og være en perle ja.

Lenke til kommentar

Har absolutt ingen problemer med blops, og som long time cod-gamer syntes jeg det på mange måter et en verdig etterfølger av cod4. Synd så mange har problemer, men treyarch jobber intensivt med patchingen. Kommer feks en større patch neste uke.

 

Spillet i seg selv har enormt potensiale til å bli utrolig bra, i motsetning til mw2 som kjørte hele serien i grøfta - hva PC angår.

 

Ellers er jeg positvit overrasket over at Amensia kom med på listen. Disse svenskene kan å mekke spill!

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...