Gå til innhold

Gud er ond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du leser bibelen selv, og forstår hva du leser, så innser du raskt at det der er helt feil. Gud har ikke drept noen, men Satan derimot... Jeg et ikke hvor mye du faktisk kan av det som står i bibelen (som selvsagt er den eneste kjilden vi har å vise til når det kommer til Gud og Satan), så jeg skal ikke legge ut om det i så tilfelle at du kan det jeg skriver allerede.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at en gud, som er definisjonen på kjærlighet og godhet, ville drept så mange mennesker om det ikke var nødvendig? Vi kan egentlig ta alt fra The very beginning, og finne ut at han ikke har drept dem?

Jeg har lest litt på siden, men det er bare det samme som alle andre kommer med. Ikke noe nytt.

 

Dessuten fikk de advarsler. Ta f.eks. vannflommen: Gud fortalte dem at de måtte vende om og tro på han og gå inn i arken for å overleve, hvis ikke kom det til å komme en flom som ville drepe dem. De valgte egentlig selv å dø, for de måtte jo ikke?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tror du virkelig at en gud, som er definisjonen på kjærlighet og godhet, ville drept så mange mennesker om det ikke var nødvendig?

 

Kjærlighet og godhet er ikke en eller flere guder.

Satanister kan ha kjærlighet for noen, de kan også gji godhet til noen, men dette er ikke gud el. Og hvis gud skal vere godhet ville han ikke drept så mange. I tilleg burde et allmektig vesen kunne lett forhindre at de døde, men gud valgte å la vere selv om han visste at menneskene (sikkert bare spekulasjon men allikevel) ville etterpå følge han. Da er det ikke lenger nødvendighet, men lystmord.

 

Vi kan egentlig ta alt fra The very beginning, og finne ut at han ikke har drept dem?

 

Ok, men her er noe grunnlegende, hviss du tar noe fra begynnelsen starter du med en idè eller hypotese, ikke en konklusjon slik som du fremstiller det her.

Dessuten fikk de advarsler. Ta f.eks. vannflommen: Gud fortalte dem at de måtte vende om og tro på han og gå inn i arken for å overleve, hvis ikke kom det til å komme en flom som ville drepe dem. De valgte egentlig selv å dø, for de måtte jo ikke?

 

Ingenting med saken å gjøre ettersom tallene ikke sier noe om denne katastrofen som noen kunne avverget :roll:

Lenke til kommentar

Menneskene er skapt med en fri vilje, som altså Adam og Eva tukla med og gjorde oss alle ufullkomne. Gud gav oss en fri vilje fordi vi skulle velge å følge han, og ikke gjøre det bare mekanisk fordi han sier det. Men han har en hensikt med jorda, at den skal være et paradis. Og for at den skal bli det igjen så må enklte ting forandres på jorda (dere har lest åpenbaringen og skjønt hva det betyr, regner jeg med). Det står i bibelen at han skal skille mellom sauene og geitene. Men du kan for så vidt selv velge hva du vil være - sau eller geit? Så du velger altså om du vil "vil drept" eller ikke.

 

det er mulig at jeg tenker mer enn jeg får skrevet ned, og ikke får frem hva jeg mener på en forståelig måte..

Lenke til kommentar

Menneskene er skapt med en fri vilje, som altså Adam og Eva tukla med og gjorde oss alle ufullkomne. Gud gav oss en fri vilje fordi vi skulle velge å følge han, og ikke gjøre det bare mekanisk fordi han sier det. Men han har en hensikt med jorda, at den skal være et paradis. Og for at den skal bli det igjen så må enklte ting forandres på jorda (dere har lest åpenbaringen og skjønt hva det betyr, regner jeg med). Det står i bibelen at han skal skille mellom sauene og geitene. Men du kan for så vidt selv velge hva du vil være - sau eller geit? Så du velger altså om du vil "vil drept" eller ikke.

 

det er mulig at jeg tenker mer enn jeg får skrevet ned, og ikke får frem hva jeg mener på en forståelig måte..

 

Er mennesket egentlig skapt med fri vilje? Viss ikke vi tror på Gud så blir vi jo sendt til helvete? Dette høres for meg ut som tvang.

Endret av Kleivert
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at en gud, som er definisjonen på kjærlighet og godhet, ville drept så mange mennesker om det ikke var nødvendig?

 

Hørt om Jeriko? Gud drepte alle menn, kvinner, barn, storfe, småfe og esler(!) minus en hore som skjulte noen soldater,(Josva 6:21) var dette virkelig nødvendig..?

 

Er det selve definisjonen av godhet og kjærlighet å slå ihjel spedbarn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husk at dette kan være handlinger vi ser på som onde, men som ikke er det for gud. Han har den riktige definisjonen av "godt og ondt".

 

Vet ikke om jeg hadde turt å glede meg til himlen som kristen... Er litt for mye som skurrer.

 

Kanskje biblen er satans bok, og han nå lurer de kristne med seg i helvete? Hvem vet...

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

For ordens skyld. Hva betyr det å være ond? Om man ønsker debatt, hvorfor konkludere før man i det hele tatt har startet diskusjonen?

 

Har Gud drept flere enn Satan? Hvem er Satan anyways?

 

Siden å drepe per definisjon gjør deg ond. Kan vi ikke dermed kalle mange soldater fra ww2 for onde? Max Manus og co er vel også onde? Rart hvordan dagens samfunn glorifiserer onde drapsmenn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(...) Ta f.eks. vannflommen: Gud fortalte dem at de måtte vende om og tro på han og gå inn i arken for å overleve, hvis ikke kom det til å komme en flom som ville drepe dem. De valgte egentlig selv å dø, for de måtte jo ikke?

 

Vil du ikke si det er ondt å true mennesker til å underkaste seg Gud, med konsekvens av drukning hvis dette ikke blir fulgt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

(...) Ta f.eks. vannflommen: Gud fortalte dem at de måtte vende om og tro på han og gå inn i arken for å overleve, hvis ikke kom det til å komme en flom som ville drepe dem. De valgte egentlig selv å dø, for de måtte jo ikke?

 

Vil du ikke si det er ondt å true mennesker til å underkaste seg Gud, med konsekvens av drukning hvis dette ikke blir fulgt?

Samtidig visste jo gud hvem som ville gå inn i arken og ikke.

Små barn hadde vel heller ikke noe valg?

 

Og hele flommen var jo totalt mislykket :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere burde virkelig lese bibelen før dere sier noe. Ikke bare lese den, men lese for å forstå. Gud er ikke ond. Han ofret sin sønn for at vi mennesker skal få leve evig. Gud er almektig og kunne kanskje sett inn i fremtiden og masse styr, men han gjør ikke det fordi han vl at vi skal bestemme selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...