Gå til innhold

Gud er ond


Anbefalte innlegg

Vegetarisme kan du mye om ser jeg! :) Godt Gud "bryr" seg om alle på Jorda.

Nei, dette er ikke en Gud som bør tilbes. Som jeg sier til alle, Gud er en gud for mennesker, men ikke glem at vi kun er en art av mange.

For å gjere det heilt klart: Det var ikkje Guds intensjon at dyr skulle konsumere andre dyr, dette er eit resultat av syndefallet. Guds gode plan for det 1000-årige fredsrike finn vi derimot i Jes 11,6-8: "Då skal ulven bu saman med lammet, og leoparden liggja i lag med kjeet. Kalv og ungløve skal beita saman, og ein smågut skal gjæta dei. Ku og bjørn skal gå og beita, ungane deira skal liggja i lag, og løva skal eta halm som oksen. Spedbarnet skal leika innmed hola åt hoggormen, og veslebarnet skal retta ut si hand mot bolet åt eiterormen."

 

Her ser vi kva fredstankar Gud har for heile skaparverket!

Har det unngått din oppmerksomhet at det var reinspikka vegetarmat som starta hele dette latterlige syndefallet...?

 

Og så vidt jeg kan se må disse påståtte fredstanker du tillegger guden være rimelig godt kamuflert - for det er ikke mye til fredstanker man finner i de upopulære delene av bibelen, religiøse mer enn gjerne hopper bukk over - og aldri nevner.

 

Bibelen tvert imot oppfordrer - ved flere anledninger - til ren kannibalisme av egne barn, og det kan man jo ikke akkurat kalle vegetarkost.

 

Og dersom I enda ikke lyder mig, men står mig imot, da vil også jeg stå eder imot i vrede og tukte eder syvfold mere for eders synder. I skal ete eders sønners kjøtt og ete eders døtres kjøtt.

3. Mosebok 26:27-29

 

Da skal du ete ditt livs frukt, kjøttet av dine sønner og dine døtre, som Herren din Gud gir dig; så stor er den trengsel og angst som din fiende skal føre over dig.

5. Mosebok 28:49-53

 

Og jeg vil la dem ete sine sønners og døtres kjøtt, og de skal ete hverandres kjøtt, under den trengsel og angst som deres fiender og de som står dem efter livet, fører over dem.

Jeremia 19:9

 

Derfor skal foreldre ete sine barn hos dig, og barn ete sine foreldre, og jeg vil holde dom hos dig og sprede alt som blir igjen av dig, for alle vinder.

Esekiel 5:8-10

 

Ha også ihu at gudene kjente den liflige duften av brent kjøtt stige opp.

 

Takke meg til en skikkelig mør biff med bakepotet dynket i setersmør - meierismør er for fegiser og pingler som har forlest seg på det overdrevne helsetullet mediene sprøytemaler avissider og tv-skjermer med i en systematisert galskap som har gått alt for langt over den streken det står folkehelseopplysning på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det unngått din oppmerksomhet at det var reinspikka vegetarmat som starta hele dette latterlige syndefallet...?

Nettopp! Før syndefallet eksisterte det berre vegetarmat, dyr og menneske levde i fredeleg koeksistens. Menneska åt frukt frå alle trea i hagen utanom eit. Kva er poenget ditt?

 

Og så vidt jeg kan se må disse påståtte fredstanker du tillegger guden være rimelig godt kamuflert - for det er ikke mye til fredstanker man finner i de upopulære delene av bibelen, religiøse mer enn gjerne hopper bukk over - og aldri nevner.

Ubegrunna fordommar? I think so..

 

Bibelen tvert imot oppfordrer - ved flere anledninger - til ren kannibalisme av egne barn, og det kan man jo ikke akkurat kalle vegetarkost.

Bibelen oppfordrar ikkje til kannibalisme. Versa du trekkjer fram her er derimot åtvaringar mot gudløyse, der Gud trugar med hungersnaud dersom dei ikkje vender om. At alvorlege tilfelle av hungersnaud kunne føre til kannibalisme for å overleve, er eit kjent faktum - at Bibelen snakkar om "å ete kjøtet åt sønene og døtrene dykkar" er difor berre ei understreking av sjølve omfanget av svoltkatastrofa- det har ingenting med at Gud rettferdiggjer slike gjerningar.

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at person 2 var innstilt på feil kanal. Han trudde NRK var den fulle og heile TV-røyndomen, og gjekk såleis glipp av Vår Staude fordi han leita etter ho i feil ende av eteren.

 

Du ser ikke det paradoksale i at et angivelig allmektig vesen, straffer ett grunnleggende feilbarlig og syndig vesen, for at det allmektige og allvitende vesnet ikke gjør nettopp det som gjør at vedkommende skal tro på dette vesenet? Du vet, det er forskjell på å tro at Gud eksisterer og å mene at vedkommende fortjener tilbedelse. Selv om jeg hadde sett at Gud eksisterer, så hadde jeg ikke tillagt den abrahamittiske Gud noe som helst bønn eller kudos, da jeg synes vedkommende fremstilles som et jævla sadistisk rasshøl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen oppfordrar ikkje til kannibalisme. Versa du trekkjer fram her er derimot åtvaringar mot gudløyse, der Gud trugar med hungersnaud dersom dei ikkje vender om. At alvorlege tilfelle av hungersnaud kunne føre til kannibalisme for å overleve, er eit kjent faktum - at Bibelen snakkar om "å ete kjøtet åt sønene og døtrene dykkar" er difor berre ei understreking av sjølve omfanget av svoltkatastrofa- det har ingenting med at Gud rettferdiggjer slike gjerningar.

Kristen ønsketenkning er jeg redd, da denne kannibalismen faktisk skjedde ved flere anledninger - alt takket være den gullegode guden selvfølgelig!

 

2 Kongebog 6,25 Der blev så stor hungersnød i Samaria under belejringen, at et æselhoved kostede firs sekel sølv og en kvart kab duemøg fem sekel.

 

2 Kongebog 6,26 En dag Israels konge gik forbi på muren, råbte en kvinde til ham: »Hjælp os, herre konge!«

 

2 Kongebog 6,27 Han svarede: »Hvis ikke Herren hjælper dig, hvordan skulle jeg så hjælpe dig? Fra tærskepladsen? Eller fra vinpersen?«

 

2 Kongebog 6,28 Så spurgte kongen hende: »Hvad er der i vejen?« Hun svarede: »Kvinden dér sagde til mig: Kom med din søn, så spiser vi ham i dag, og min søn kan vi spise i morgen.

 

2 Kongebog 6,29 Så kogte vi min søn og spiste ham. Men næste dag sagde jeg til hende: Kom med din søn, så spiser vi ham. Men så gemte hun sin søn.«

 

Kongen udtaler lidt senere: »Denne ulykke er kommet fra Herren. Hvorfor skal jeg længere vente på Herren?«.

 

Her er to citater mere, hvor den barmhjertige Gud igen har sendt en plage over sit udvalgte folk:

 

Klagesang 4,10 Med egne hænder må mødre nu koge deres børn; det er blevet deres føde, for mit folks datter er lemlæstet.

 

Klagesang 4,11 Herren har givet sin vrede frit løb, udøst sin glødende harme; han satte ild på Zion, og den blev fortæret lige til grunden.

 

Esajas 9,18 Ved Hærskarers Herres vrede blev landet svedet af, og folket blev ildens bytte. Ingen skåner sin næste;

 

Esajas 9,19 man hugger i sig til højre, men er lige sulten, man æder løs til venstre, men bliver ikke mæt. De æder kødet af deres landsmænd,

 

Til sidst et eksempel fra de apokryfe bøger. For flertallet af de kristne, over 1 milliard katolikker, er Baruchs Bog et fuldgyldigt medlem af Biblen. For lutheranere gælder Luthers ord om de apokryfe bøger: "De er gode og nyttige at læse". Som man kan se, er Baruch bekendt med, hvad der står i 5 Mosebog 28,15-57 og 3 Mosebog 26,14-29: »som der var skrevet om i Moseloven, at vi skulle æde vore egne sønners og døtres kød«:

 

Baruch 2,1 Så førte Herren den trussel ud i livet, som han havde udtalt mod os, mod vore dommere, der herskede over Israel, mod vore konger, mod vore fyrster og mod Israels og Judas mænd.

 

Baruch 2,2 Aldrig er der under himlen sket noget sådant som det, han bragte over Jerusalem, og som der var skrevet om i Moseloven,

 

Baruch 2,3 at vi skulle æde vore egne sønners og døtres kød.

 

Baruch 2,4 Herren lod dem falde i hænderne på alle kongerigerne omkring os, gjorde dem til spot og spe for alle folkene omkring os, som han spredte dem iblandt,

 

Baruch 2,5 og de kom længere ned og ikke højere op, fordi vi havde syndet mod Herren vor Gud, så at vi ikke adlød ham.

 

Baruch 2,6 Retfærdigheden tilhører Herren vor Gud, skammen i dag tilhører os og vore fædre.

 

Baruch 2,7 Alle de ulykker, Herren har truet os med, er kommet over os,

 

bibelen.info

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...