Gå til innhold

Gud er ond


Anbefalte innlegg

 

Tvinge meg inn i himmelen???

Det må han gjerne gjøre. Jeg ville takket ham stort!!!

 

Hadde han vært god hadde han ikke skapt helkvete, men skap oss inn i himmelen.

 

Om du virkelig vil inn i himmelen så mye som det virker, finnes det jo en vei. Det er bare å vende seg mot Gud.

 

Helvete eksisterer fordi du har tatt valget som er å ikke tro på gud, derfor vil du da lide med å være uten guds nærvær, om han sier såpass.

 

PS; som sagt, er det ukomfortabelt for meg å fortelle noen hvem som kan og ikke kan komme til himmelen, ettersom at det ikke er jeg som skal dømme dette.

Men jeg kan jo ikke bare begynne å tro!

Poenget er at gud er ond som lar oss gå fortapt, når han kan sende alle til himmelen.

 

Men du får det til å virke som om det er en god ting å la oss ta et valg

 

Nei, det er kun du som kan la deg selv bli fortapt av gud, og derfor er det ikke guds skyld, han har gitt deg selv sjansen flere ganger.

 

Det er forsåvidt en god ting å ta et valg.

 

Eks; la oss sammenlikne gud med staten, og himmelen blir sosial-trygd; du er blakk, og bor på ganten, du kan velge å ta imot trygden, og du kan velge å ikke ta imot den. Om du velger å ikke ta imot den, er staten da ond?

 

Kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt. Jeg vet at staten finnes. Jeg vet at trygd finnes. Jeg får det med en gang!

 

Hvis gud kommer til meg og tilbyr meg evig liv skal jeg ta imot!

:)

Eksempelet angående valg, er meget relevant.

 

Hvis gud kommer til deg og tilbyr deg evig liv tar du helt sikkert imot, men da er du ikke troende, da er du vitende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere burde virkelig lese bibelen før dere sier noe. Ikke bare lese den, men lese for å forstå. Gud er ikke ond. Han ofret sin sønn for at vi mennesker skal få leve evig. Gud er almektig og kunne kanskje sett inn i fremtiden og masse styr, men han gjør ikke det fordi han vl at vi skal bestemme selv.

Men likevel skal han dømme oss? Hvorfor ikke bare la oss i fred, hvorfor hisse opp disse pastorene o.l. til å ønske alle ikke-troende lidelse og død?

 

Og hva er det med disse historiene om at han ofret sin sønn? Er vi ikke alle Guds barn? Og ble han ofret? Han gjenoppstod ifølge læren, deretter steg han opp og ble mektigere enn før. Hvordan har Jesus det i dag, ifølge troende? Ganske godt eller helt for jævlig?

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Dere burde virkelig lese bibelen før dere sier noe. Ikke bare lese den, men lese for å forstå. Gud er ikke ond. Han ofret sin sønn for at vi mennesker skal få leve evig. Gud er almektig og kunne kanskje sett inn i fremtiden og masse styr, men han gjør ikke det fordi han vl at vi skal bestemme selv.

Men likevel skal han dømme oss? Hvorfor ikke bare la oss i fred, hvorfor hisse opp disse pastorene o.l. til å ønske alle ikke-troende lidelse og død?

Hvorfor tror du at han ikke lar deg være i fred? Han skal jo ikke dømme deg før du er død, altså som ikke-troende blir du ikke plaget overhodet.

 

Og hva er dette styret med at han ofret sin sønn? Er vi ikke alle Guds barn? Og ble han ofret? Han gjenoppstod ifølge læren, deretter steg han opp og ble mektigere enn før. Hvordan har Jesus det i dag, ifølge troende? Ganskse godt eller helt for jævlig?

 

Jo, men sønnen hans (jesus) var også Gud, noe som gjør det ganske spesielt.

Lenke til kommentar

Og hva er dette styret med at han ofret sin sønn? Er vi ikke alle Guds barn? Og ble han ofret? Han gjenoppstod ifølge læren, deretter steg han opp og ble mektigere enn før. Hvordan har Jesus det i dag, ifølge troende? Ganskse godt eller helt for jævlig?

 

Jo, men sønnen hans (jesus) var også Gud, noe som gjør det ganske spesielt.

Ja det er ganske spesielt at han sender sin egen sønn/seg selv til jorden slik at menneskene kan drepe ham. De som da tor på at dette er tilfelle blir frelst, mens de som ikke klarer å tro på noe så usannsynlig ikke blir frelst.

Vil han bare frelse de som ikke tenker logisk og kritisk?

Kanskje han ikke vil ha rasjonelle mennesker i himmelen?

 

Hvorfor gjorde han ikke noe som ville få alle til å tro?

 

Nei, han vil nok se noen bli stekt i helvete. Gud er OND!

Lenke til kommentar

Og hva er dette styret med at han ofret sin sønn? Er vi ikke alle Guds barn? Og ble han ofret? Han gjenoppstod ifølge læren, deretter steg han opp og ble mektigere enn før. Hvordan har Jesus det i dag, ifølge troende? Ganskse godt eller helt for jævlig?

 

Jo, men sønnen hans (jesus) var også Gud, noe som gjør det ganske spesielt.

Ja det er ganske spesielt at han sender sin egen sønn/seg selv til jorden slik at menneskene kan drepe ham. De som da tor på at dette er tilfelle blir frelst, mens de som ikke klarer å tro på noe så usannsynlig ikke blir frelst.

En av oss misforstår, alle ble frelst av jesus, da han ble korsfestet, alle synder som var blitt begått ble tatt opp av jesus da han døde. Han døde rett og slett for våre synder

 

Vil han bare frelse de som ikke tenker logisk og kritisk?

Jeg tror han frelste alle da han ble korsfestet

Kanskje han ikke vil ha rasjonelle mennesker i himmelen?

Tvilsomt, jeg ser på meg selv som meget rasjonell.

 

Hvorfor gjorde han ikke noe som ville få alle til å tro?

 

Nei, han vil nok se noen bli stekt i helvete. Gud er OND!

Fordi om han gjorde det, ville de ikke trodd, de ville visst.

 

Gud ønsker ikke at noen kommer til helvete, dette er grunnen til at alle har muligheten til å vende livet sitt og begynne å tro på ham.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man tro for å komme til himmelen.

Hvorfor kan vi ikke vite?

 

De som levde på jesus tid visste vel?

 

Fordi hva er da vitsen med fri vilje om gud kunne programmert oss til å bli perfekte roboter som viste alt om ham? Tårnet i babel er jo bl.a et eksempel på negative ting som kunne ha kommet ut av dette.

Hvem som ønsker å ha fritt valg, dersom det er avgjørende for resten av evigheten.

 

Tårnet i babylon er jo bare et bevis på at de som levde før i tiden ikke hadde peiling! De som lagde religionen din :)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal man tro for å komme til himmelen.

Hvorfor kan vi ikke vite?

 

De som levde på jesus tid visste vel?

 

Fordi hva er da vitsen med fri vilje om gud kunne programmert oss til å bli perfekte roboter som viste alt om ham? Tårnet i babel er jo bl.a et eksempel på negative ting som kunne ha kommet ut av dette.

 

Hvem som ønsker å ha fritt valg, dersom det er avgjørende for resten av evigheten.

 

Tårnet i babylon er jo bare et bevis på at de som levde før i tiden ikke hadde peiling! De som lagde religionen din :)

Jeg ønsker fritt valg, om det så var avgjørende for resten av evigheten.

 

Argumentet rundt babel er bare trolling, så jeg skal ikke kommentere det utad dette.

 

 

Hvorfor skal man tro for å komme til himmelen.

Hvorfor kan vi ikke vite?

 

De som levde på jesus tid visste vel?

 

Fordi hva er da vitsen med fri vilje om gud kunne programmert oss til å bli perfekte roboter som viste alt om ham? Tårnet i babel er jo bl.a et eksempel på negative ting som kunne ha kommet ut av dette.

 

Hvem som ønsker å ha fritt valg, dersom det er avgjørende for resten av evigheten.

 

Tårnet i babylon er jo bare et bevis på at de som levde før i tiden ikke hadde peiling! De som lagde religionen din :)

Jeg ønsker fritt valg, om det så var avgjørende for resten av evigheten.

 

Argumentet rundt babel er bare trolling, så jeg skal ikke kommentere det utad dette.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal man tro for å komme til himmelen.

Hvorfor kan vi ikke vite?

 

De som levde på jesus tid visste vel?

 

Fordi hva er da vitsen med fri vilje om gud kunne programmert oss til å bli perfekte roboter som viste alt om ham? Tårnet i babel er jo bl.a et eksempel på negative ting som kunne ha kommet ut av dette.

 

Hvem som ønsker å ha fritt valg, dersom det er avgjørende for resten av evigheten.

 

Tårnet i babylon er jo bare et bevis på at de som levde før i tiden ikke hadde peiling! De som lagde religionen din :)

Jeg ønsker fritt valg, om det så var avgjørende for resten av evigheten.

 

Argumentet rundt babel er bare trolling, så jeg skal ikke kommentere det utad dette.

Jeg tror ikke alle muslimer ønsker fritt valg dersom guden din er den rette?

 

80 år på jorden under VANVITTIG ulike forutsetninger skal avgjøre evigheten.

Ja det høres ut som en god gud!

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal man tro for å komme til himmelen.

Hvorfor kan vi ikke vite?

 

De som levde på jesus tid visste vel?

 

Fordi hva er da vitsen med fri vilje om gud kunne programmert oss til å bli perfekte roboter som viste alt om ham? Tårnet i babel er jo bl.a et eksempel på negative ting som kunne ha kommet ut av dette.

 

Hvem som ønsker å ha fritt valg, dersom det er avgjørende for resten av evigheten.

 

Tårnet i babylon er jo bare et bevis på at de som levde før i tiden ikke hadde peiling! De som lagde religionen din :)

Jeg ønsker fritt valg, om det så var avgjørende for resten av evigheten.

 

Argumentet rundt babel er bare trolling, så jeg skal ikke kommentere det utad dette.

Jeg tror ikke alle muslimer ønsker fritt valg dersom guden din er den rette?

 

80 år på jorden under VANVITTIG ulike forutsetninger skal avgjøre evigheten.

Ja det høres ut som en god gud!

 

Det stemmer, det er vanskelig å beholde troen på jorden, selv tror jeg det vil bli meget vanskelig å komme seg inn i himmelriket.

 

Om ikke alle muslimer ønsker fritt valg dersom kristendommen er den sanne religion er dessverre synd for dem, siden vi faktisk har fri vilje, og det faktumet ikke kan forandres.

 

Kall gud så ond du bare ønsker, men faktumet er at vi har den frie viljen til å velge, folk tar bare ikke valget, og deretter dømmer gud for det.

Lenke til kommentar

http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2006/08/who-has-killed-more-satan-or-god.html

 

 

Satan har drept 10, Gud har drept litt undrer 3 millioner.

 

Vel, som det heiter seg i ordtaket; "There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics". Sjølv om talverdiane kan vere riktige i seg sjølv, kan dei same dataa gi ei fullstendig vrangforestilling av den reelle situasjon og føre til ein ravgal konklusjon dersom dei blir misbrukt ukritisk. I dette tilfelle må det vere lov å stille spørsmål ved om ts' deduksjon av påstanden "Gud har begått x antal drap" til konklusjonen "Gud er moralsk vond" ikkje nettopp er eit eksempel på dette.

 

Lat oss som eit tankeeksperiment ta software-programmeraren Boris. Boris har akkurat laga eit nytt kabalspel i dos, men ein hackar går til åtak på pc-en hans og legg inn eit virus slik at det berre er 51 kort i kortstokken, og kabalen dermed umogleg å løyse. Boris vert då så nedtrykt at han slettar heile spelet og begynner å spele ludo. Ville ei slik handling vere moralsk forkasteleg sett frå augene til ein upartisk utanforståande? Kan vi påstå at Boris utifrå dette har gjort spelet sitt urett?

 

Poenget her er at vår eksistens etter kristen tru er like mykje eit produkt av Guds idé og skaparkraft, som kabalprogrammet er Boris sitt åndsverk. Sjølvsagt har Boris rett til å øydeleggje det han sjølv har bygd, han treng ikkje om å forklare kvart enkelt av korta at han diverre ikkje synest det er så gøy å spele kabal lenger. God moral er ikkje berre definert av ei bestemt handling åleine, men også i kva samanheng handlinga er utført, kven som utfører handlinga og med kva intensjonar denne har som ligg til grunn for den gitte handling.

 

Lat oss så gå tilbake til hackaren som indirekte førte til Boris' problem. Er det riktig å setje desse opp mot kvarandre: "Hackar fjerna eit kort. Boris fjerna 51. Ergo er Boris 51 gongar større kortsluttar enn hackar"? Eller er det mogleg å innsjå at desse to frå først av hadde eit komplett forskjelleg brukargrensesnitt? Er det ikkje dessutan ganske trangsynt å sjå vekk frå det faktum at hackaren si eine kortslutting indirekte førde til at heile spelet crasha?

 

Boris sletta forresten ikkje spelet..

Endret av HEAL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det du sier at det er greit å drepe så lenge de blir advart om det? Er det riktig av Gud å tvinge mennesker til å tro på han? Det hadde uansett ikke vært plass til alle menneskene på jorda+2 av hver art i arken.

Nei, det er ikke riktig av gud å tvinge mennesker til å tro på ham, og vi kan vell takke ham for fri vilje for det!

 

Flere ganger sies det at man ikke er troende om man har opplevd ham, du kan tro at Jens stoltenberg ikke eksisterer, men når han står ansikt-til-ansikt med deg, vet du at han gjør det. Derfor kan han ikke tvinge noen til å tro på ham, men heller til å vite om ham. Det sies også at om man har sett ham er man ikke troende på lik måte som de som lever i dag, og ikke har vitnet ham.

 

Hvis gud kun er god, er det en umulighet å skape ett "helvete", gud vet at de fleste mennesker havner der FORDI han skapte den såkalte "frie viljen". Han gir heller ikke alle ett valg, sånn sett må han godta og innerst inne like at de vantro havner på grillfest hos Lucifer.

 

Åja? Hvis gud er god, hvorfor vil han ikke da gi oss et valg, istedenfor å tvinge oss inn i himmelen? Helvete er intet annet enn "guds totale fravær". Han gir alle et valg, et valg til å tro på ham, hvis vi ikke godtar ham innerst inne har vi ikke tatt dette valget, ergo vi valgte selv helvete.

 

PS: Skal ikke snakke for høyt her, ettersom at jeg ikke blir til å dømme hvem som skal og ikke skal til helvete.

 

Synes virkelig synd på folk som Indianerne, Aboriginene osv. da det tok lengre enn 1000 år før de ble informert om Gud eller moselovene og bibelen... De alle ble sendt til helvete. Takk gud for det!

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Menneskene levde i Edens Hage(Paradis), uten bekymringer.

Da fant gud ut at han skulle plante et tre med deilig frukt midt i hagen. Dette treet fikk de ikke lov å spise av, men det skjønte de ikke fordi de ikke hadde spist av treet ennå. Treet skulle jo gi dem kunnskap om rett og galt.

I tillegg lot gud djevelen lokke menneskene til å spise av treet. Han visste at de da ville la seg lokke. Han hadde jo nettopp skapt dem slik han ville.

 

Da de spiste ble han forbanna, og kastet dem ut av paradis :hmm:

Ikke nok med det, han forbannet hele menneskeslektet fordi de lot seg lokke. :ohmy:

 

GOD IS GREAT!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ta f.eks. vannflommen: Gud fortalte dem at de måtte vende om og tro på han og gå inn i arken for å overleve, hvis ikke kom det til å komme en flom som ville drepe dem. De valgte egentlig selv å dø, for de måtte jo ikke?

Slik jeg leser 1 Mos 6, ga Gud aldri noen som helst advarsel til noen. Han ga Noah helt spesifikke instruksjoner om hvem han skulle ta med seg i arken - resten skulle utryddes. Noah gjorde akkurat som han fikk beskjed om, og Gud iverksatte sin plan. Hvor står det noe om at de andre fikk en advarsel og et tilbud om å gå inn i arken?

 

Dere burde virkelig lese bibelen før dere sier noe.

Er du sikker på at du selv har lest den nøye?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nok et eksempel på at gud er ond!

 

Apostelenes gjerninger kap 5 vers 1-11

Ananias og Saffira

1 En mann som het Ananias, og hans kone Saffira solgte en eiendom. 2 Men han stakk til side en del av pengene, og kona visste om det. Så kom han og la resten foran apostlenes føtter. 3 Da sa Peter: «Ananias, hvorfor har Satan fylt ditt hjerte, så du kan lyve for Den hellige ånd og stikke til side noe av det du fikk for jordstykket ditt? 4 Kunne du ikke ha beholdt det? Det var jo ditt. Og bestemte du ikke selv over pengene du solgte det for? Hvordan kunne du bestemme deg for dette i ditt hjerte? Det er ikke mennesker, men Gud du har løyet for.» 5 Da Ananias hørte det, falt han om og døde. Og alle som hørte det, ble grepet av stor frykt. 6 Noen unge menn kom og svøpte inn den døde. Så bar de ham bort og gravla ham.

7 Omkring tre timer senere kom kona hans inn uten å vite om det som hadde skjedd. 8 Peter spurte henne: «Var dette alt dere fikk for jordstykket?» Hun svarte: «Ja, dette er alt.» 9 Da sa Peter til henne: «Hvordan kunne dere bli enige om å sette Herrens Ånd på prøve? Hør skrittene utenfor døren. Nå kommer de som har gravlagt mannen din; de skal bære ut deg også.» 10 Straks ség hun sammen ved føttene hans og døde. De unge mennene kom inn og fant henne død, og de bar henne ut og gravla henne ved siden av mannen. 11 Men hele menigheten og alle som hørte om det, ble grepet av frykt.

Her går en mann og selger eiendommen sin og gir til apostlene. Han stikker unna litt til seg selv.

Da må han dø!!!

 

Hva med alle de som valgte å ikke gi noe til apostlene? Hvorfor måtte ikke de dø?

 

Er det mulig ???? :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...