Gå til innhold

PS3 åpnet for piratkopiering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har særs lite peiling på koding og slikt, men siden dette er software-basert, er det ikke bare for Sony å legge inn et eller annet smart som hindrer løsningen i å fungere i sin neste systemoppdatering?

 

Det er ikke umulig, og kan forsåvidt skje også om det krever fysisk installasjon av en chip. Når denne først er installert skal konsollen ikke ta imot oppdateringer lenger, hevdes det, nettopp av den grunn. Men det kan godt tenkes at nye konsoller senere ikke vil ha samme svakhet.

Lenke til kommentar

Dette åpner jo også mulighetene for en del juksing, modifiserte spill hvor du har uendelig helse i feks et online spill er jo sikkert alle kidsa sin våte drøm.

Om denne softwaren blir lett tilgjenglig og kan legges inn på hvilken som helst Usb-stick så tror jeg Sony kommer til å svette , da blir det sannsynligvis fortgang i utviklingen av ps4.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Lurer på hvor mange som gidder å systemoppdatere hvis man kan gjøre dette her. Så det har vist seg hele tiden at sperren i PS3 er svakere enn X360. MErkelig at det tok så lang tid å finne svakheten.

Lenke til kommentar

Hva med å kreditere de som faktisk kom med nyheten? psx-scene.com og ozmodchips.com?

 

Førstnevnte har jeg ikke en gang vært innom. Har brukt informasjon fra en lang rekke andre kilder, deriblant nettsiden til produktet og selgeren du nevner. Tok en avgjørelse på å ikke henvise til disse for ikke å lenke til hvor man får fatt i produktet.

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å lenke til sider hvor man får tak i produktet. Produktet i seg selv er helt lovlig og det er helt lovlig å kjøpe det. BTW så selger nå også modnet.no dette produktet.

 

Edit: psx-scene.com er kanskje den mest kjente, største og mest respekterte siden på slike ting.

Endret av subsist
Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å lenke til sider hvor man får tak i produktet. Produktet i seg selv er helt lovlig og det er helt lovlig å kjøpe det.

 

Dersom det følger med noe bygget på stjålen Sony-kode eller Sony-design slik det spekuleres i vil jeg tro det i høyeste grad er ulovlig å selge. Det vet vi ikke ennå.

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å lenke til sider hvor man får tak i produktet. Produktet i seg selv er helt lovlig og det er helt lovlig å kjøpe det.

 

Dersom det følger med noe bygget på stjålen Sony-kode eller Sony-design slik det spekuleres i vil jeg tro det i høyeste grad er ulovlig å selge. Det vet vi ikke ennå.

 

Det er veldig store muligheter for at koden er bygget på et lekket .sdk developers kit, spørsmålet er om selve kittet er brukt eller om de som har laget programmet har benyttet seg av informasjonen til å kunne skrive sine egne program for utvikling av verktøy til Ps3.

 

Sony kan jo faktisk ikke nekte noen å skrive et program til PS3, derimot har de jo lov til å ikke være hjelpsomme til utviklingen av slik software.

 

Det jeg ser personlig som et stort problem nå framover er jo at Ps3 spill har få beskyttelser mot online cheating og at det er her visse homebrews kan ødelegge svært mye, bare tenk på et spill hvor spillkarakteren din ikke tar skade...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...