Gå til innhold

Diskusjon.no's store ro konkurranse?


Anbefalte innlegg

Svartedal-8742CN2.jpg

 

Hoi godtfolk!

 

 

Har endelig komet meg i trening igjen og etter å ha satt meg på ro maskinen for første gang etter nesten 6 mnd med pause, kom jeg på hvor god trening dette faktisk er.

 

Tenkte derfor kanskje at det var stemning for en ro konkurranse blant våre medlemmer! =)

 

Kan ta litt kort om roing

Dette er trolig den beste form for oppvarming da den aktiverer de fleste store

og hjertet og pusteapparatet. Ro maskinen er god som både kondisjons og muskel trening. NB: det er mulig å overbelaste nedre del av ryggen ved roing, så
er viktig.

 

 

Regler

* To parallell konkurranser; En hvor vi konkurrerer hvor hverandre for å se hvem som kommer lengst på en uke og en hvor vi konkurrerer om å samlet komme lengre enn sist

* Maks 4 treninger á 15 min per uke

* Alle ror med samme motstands nivå

 

 

Påmeldte

Juliess

Sitronsaft

bIsk0p

Mikkel™

Haageen

Neppe

KvitKnekt

 

Oppstart 30. august 2010

 

 

Resultat tråd

Endret av bIsk0p
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er med, men jeg tror ikke vi trenger å vente så lenge som oktober før vi starter.

Hva med starten av november eller en uke ut i november? En mnd høres ut som en ålreit periode for konkurransen, eller kanskje bittelitt lenger. Ikke noe kortere hvertfall.

 

Det er jo noen som har ganske god peiling på roing her, så kanskje de kan komme med noen tips i forhold til motstand, evt. dele i to grupper osv :)

Lenke til kommentar

Noen innspill på gjennomføring?

 

Skal alle stille i samme klasse eller skal vi dele opp? Hvis alle er dønn ærlige med seg selv (og oss) og velger den klasse som faktisk passer sin form, så burde alle kunne stille i samme klasse. Men hvis vi har noen vinner sjeler her som burde vært på nivå 8, men velger 1 for å gjør det bedre, så burde vi dele opp(?)

 

Maks 15 min per dag, høres det bra ut? Tror mer kanskje blir litt mye (merker jeg blir sliten etter 400 meter (ca 2 min) Tar vi litt mindre, har folk mulighet til høyest hastighet (dvs meter i minuttet), så kan de som ønsker ro fort og kort :)

Lenke til kommentar

Når du sier "klase" og "nivå" snakker du da om det faktum at man kan stille inn motstanden på selve romaskinen? Jeg har maskinen alltid på 10 som er det tyngste. Dette er ikke fordi jeg er en superatlet eller noe sånt, tvert imot, men det er bare sånn det er.

 

Uansett om jeg har misforstått eller ikke, så har det vel ikke noe å si hvordan folk gjør det, eller hvor stor forskjell det er på oss rent fysisk? Dette er vel ingen konkurranse? Jeg trodde det var en slags "Kan vi gjøre 10000 pushups?!"-tråd hvor jeg f.eks. har rodd 2000m, og så ror f.eks. du bIsk0p 3000m, så har vi rodd 5000m til sammen, osv. Så ser vi hvor langt vi klarer på én måned f.eks., osv.

 

Trenger jo ikke ha en sånn 15m-greie heller, men at vi bare skriver hvor langt vi har rodd. Eventuelt med tid, så kan vi finne en slags "over-all gjennomsnittsfart" og slike ting. Eller se hvor langt vi kommer på 24 timer/7 dager/1 måned sammenlagt med roing osv.

Lenke til kommentar

Kan godt være med. Bruker som regel 15 min roing som oppvarming. Men hva med å gi iallefall en dag i uka til restitusjon, så 4 hviledager i en måned? Lite vits å trene 7 dager i uka igrunn.

 

Det går jo ann å sette seg mål (samlet mål for den del) hvor en del brukere går sammen for å ro en viss lengde på en måned. Eventuelt om nok folk er med dele inn i to grupper å konkurere?

Lenke til kommentar

Rodde 15 min i dag, og fy f*** det var tungt. 15 min er langt mer enn jeg trodde. Etter 2 min og drøye 500m ble jeg dritsliten, så jeg aner ikke hvordan jeg klarte 15 min. Ble nøyaktig 3500m totalt, gjorde en kraftig innspurt siste 30 sekundene. Hadde på 10 på den motstandsmåleren.

 

Mange artige forslag her ja. Foreslår vi får opp en del forslag og så lager vi poll, hvor dem som skal være med stemmer. Altså en åpen poll hvor alle som stemmer må være med.

 

Forslag:

 

- Konkurranse hvor vi ser hvem av oss som kommer lengst på en måned. Man har lov å trene 3 ganger i uken, og maks 15 min hver gang. Så klart har man lov å trene mer, men det er det som blir "telt opp". Det synes jeg hadde vært en idé.

 

- Vi kan trene hver dag, men kun 15 min hver dag, og så ser vi hvor langt vi kommer på f.eks. en måned som et samlet lag. Blir kanskje litt kjedelig ettersom vi ikke har noen opposisjon til å sammenligne med. Det vi eventuelt kunne gjort om vi valgte denne modellen er at vi prøvde å forbedre oss neste måned, og så gikk vi sammen mot nye høyder :) Det hadde jo vært litt knall.

 

- Dele inn lag gutter/jenter og ser hvem som kommer lengst. Men ettersom jeg vil tro vi har en kraftig overvekt av gutter på forumet generelt og spesielt på treningsforumet er det nok en dårlig idé.

 

- Dele inn i lag etter landsdeler, alder, vekt, treningsår bak seg eller noe annet knall. Mange muligheter her.

Lenke til kommentar

Kan jo ha en blanding av samlet hvor langt kommer vi og hvem kom lengst denne mnd(?)

 

Har total og eks top 10. For at vi skal forbedre oss, er det kanskje en ide å ta det uke for uke..

 

Å dele inn i kjønn eller landsdel tror jeg fort blir ugjevnt, spesielt kjønn. Alder eller vekt(klasse) er mulig, men spørs hvor mange som blir med.

Lenke til kommentar

Gutter vs jenter tror jeg vi bare kan stryke med en gang :!:

 

Hva med å kjøre to paralelle konkurranser, en for å se hvem som klarer å komme lengst på det tidsrommet vi bestemmer oss for, og en som går på "hvor langt kommer vi tilsammen" under hele konkurransen eller noe?

 

Personlig kommer jeg ikke til å kjøre 100% i 15 minutter, altså spurting. Det er jo helt grusomt og jeg er ikke i form til det, hehe... blir vel mer å porsjonere utover på 15 minutter og se om jeg klarer å forbedre meg osv.

Mange gode forslag her forresten!

 

Edit: Tenkte på det med begrensninger av hvor mange ganger i uken. Vet mange trener veldig ofte og jeg tror ikke 15 min på romaskin vil påvirke noe negativt på restitusjon o.l. Hva med at vi sier f. eks fire ganger i uken? På den måten vil det fremdeles være litt begrenset, men man kan fortsatt ro "mange" ganger.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Rodde 15 min i dag, og fy f*** det var tungt. 15 min er langt mer enn jeg trodde. Etter 2 min og drøye 500m ble jeg dritsliten, så jeg aner ikke hvordan jeg klarte 15 min. Ble nøyaktig 3500m totalt, gjorde en kraftig innspurt siste 30 sekundene. Hadde på 10 på den motstandsmåleren.

Sånn var jeg også når jeg første bestemte meg for å begynne å ro. Men prøver nå heller å sette meg mål i form av fart. Så jeg vet sånn ca hvor fort jeg kan ro, uten å bli helt kake på 2 min. Så kan jeg bare kjøre høyere tempo om farta faller. Enklere å se på det sånn (Synes jeg) istedet for å sette seg mål om å ro en viss lengde.

 

- Vi kan trene hver dag, men kun 15 min hver dag, og så ser vi hvor langt vi kommer på f.eks. en måned som et samlet lag. Blir kanskje litt kjedelig ettersom vi ikke har noen opposisjon til å sammenligne med. Det vi eventuelt kunne gjort om vi valgte denne modellen er at vi prøvde å forbedre oss neste måned, og så gikk vi sammen mot nye høyder :) Det hadde jo vært litt knall.

Denne likte jeg godt. Men jeg er fortsatt imot å trene hver dag. Å eventuelt kutte ut andre poster på treningsprogrammet er for min del uaktuelt for å kunne trene hver dag. Kjører som regel 4 dager før jeg tar en hviledag. Men kan gjerne bytte ut roing med en annen post for å kjøre i høyere tempo. Så jeg er fortsatt for å legge inn iallefall en hviledag i uken.

 

Gutter mot jenter ja... Lykke til Julie :p

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Hva med å kjøre to paralelle konkurranser, en for å se hvem som klarer å komme lengst på det tidsrommet vi bestemmer oss for, og en som går på "hvor langt kommer vi tilsammen" under hele konkurransen eller noe?

Det synes jeg høres ut som en god idé :) Både en hvor vi som et samlet lag prøver å forbedre oss fra uke til uke, eller måned til måned, og en hvor vi konkurrerer mot hverandre og ser hvem som kommer lengst. Da støtter jeg også ditt forslag om å ha maks fire dager i uken hvor man har lov å trene (altså at det er lov å ta det med her), og 15 min hver gang. Man kan så klart fortsette i en time etterpå om man vil :)

 

Og dette kan gjelde begge "spill". Fire dager i uken, 15 min hver gang. Og er kanskje best å ta begge "spill" uke for uke. Det synes jeg hadde vært best i alle fall.

 

 

Personlig kommer jeg ikke til å kjøre 100% i 15 minutter, altså spurting. Det er jo helt grusomt og jeg er ikke i form til det, hehe... blir vel mer å porsjonere utover på 15 minutter og se om jeg klarer å forbedre meg osv.

Mange gode forslag her forresten!

Jeg er på akkurat samme måten, må prøve å finne en fart jeg kan holde ut hele perioden.

 

 

Denne likte jeg godt. Men jeg er fortsatt imot å trene hver dag. Å eventuelt kutte ut andre poster på treningsprogrammet er for min del uaktuelt for å kunne trene hver dag. Kjører som regel 4 dager før jeg tar en hviledag. Men kan gjerne bytte ut roing med en annen post for å kjøre i høyere tempo. Så jeg er fortsatt for å legge inn iallefall en hviledag i uken.

 

Gutter mot jenter ja... Lykke til Julie :p

Altså, tror du har misforstått litt (i forhold til hva JEG forestilte meg i alle fall). Jeg tenkte at vi KUNNE holdt på hver dag, men det var ikke noe krav om det. Men nå støtter jeg heller at vi kjører både lag og konkurranse, hvor begge har en begrensning på maks fire dager i uken.

 

Tror Julie ville gitt oss nok av konkurranse forresten :ph34r:

Lenke til kommentar

[quote name='Sitronsaft' date='16. august 2010 - 20:50' timestamp='1281984644' Tror Julie ville gitt oss nok av konkurranse forresten :ph34r:

 

 

Prøver å se for meg Julie ro for harde livet for å konkurere bort enn 3-4 stykker. Hu klarer nok å henge med de fleste gutter her ja :)

 

Av en eller annen grunn blir alt slukt i quoten.

 

Nevermind! Merkelig..

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Samme problem fikk jeg for litt siden. Er ikke så farlig.

 

Selv om Julie kunne gitt oss "a run for our money" ville hun nok tapt til slutt, er jeg redd. Men Julies egen idé om å ha både lag og konkurranse støtter jeg. Se forrige innlegget mitt.

 

Så folkens, når begynner vi dette her?! Jeg er klar som et egg. Hva med å begynne neste uke?

 

Edit: Synes alle skal putte Diskusjon.no's store ro-konkurranse starter snart- bli med du også! i signaturen sin, så får vi kanskje me oss noen flere. Per akkurat nå kan vi jo ikke være mer enn en 4-5 stk maks.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Liker ikke at Julie får æren for et forslag jeg kom med først :roll:

 

Kan jo ha en blanding av samlet, hvor langt kommer vi og hvem kom lengst denne mnduken(?)

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

:ph34r:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Tok en liten ninja redigering for at mitt budskap skulle være enklere å forstå.

 

Hvor blir det av smile tryner i spoiler? :(

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Da var signaturen oppdatert! :)

 

Så langt har vi kommet frem til følgende regler(?)

 

* To parallell konkurranser; En hvor vi konkurrerer hvor hverandre for å se hvem som kommer lengst på en uke og en hvor vi konkurrerer om å samlet komme lengre enn sist

* Maks 4 treninger á 15 min per uke

 

Angående motstand ved trening. Jeg tenkte kanskje vi skulle kjøre på samme motstand også heller øke etter eksempel 1 mnd (hvis vi enda holder på) Starter på nivå 4 og jobber oss oppover til vi ser at det går utover ukentlig samlet resultat.

 

What'yall say?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...