Gå til innhold

Diskusjon.no's store ro konkurranse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok jeg offisielt har meldt meg ut, for å holde et nivå jeg er fornøyd med selv. Går det ut over resten av treningen min, noe jeg nå ikke er villig at det skal. Har også vært syk de 3 siste ukene og slitt med vondt i/tør hals noe som dårlig kombineres med en aktivitet som hindrer at jeg får fuktet ganen..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg må bare beklage at jeg meldte meg ut egentlig før dette begynte. Var et eller annet som skjedde akkurat den uken vi skulle begynne, og etter det har jeg bare ikke padlet noe særlig.

 

Jeg mener forsatt at idéen er utrolig god, det er bare vanskelig for meg å få hjulet til å gå rundt. Fint at noen rodde i alle fall. Kanskje vi får begynt skikkelig en gang.

Lenke til kommentar

Vil påstå det er ganske bra. Tar jeg hardt i vil jeg klare å komme helt ned på 1:40/500m, altså 2000m på 6,67 min. Men dette er en fart jeg ikke klarer å holde særlig lenge, langt langt mindre enn i 2000m. Om jeg vil holde på lenge (lengste jeg har gjort er 30 min), må jeg ha lav intensitet. Om jeg vil gjøre det så intenst som mulig holder jeg ikke ut lenge. Sier seg litt selv ^^,

Lenke til kommentar

Roing er en øvelse som nesten kvalifiserer seg som trening i seg selv. Man blir ikke noe brei eller klumpete av det, men muskler får man uten tvil! Og det er langt i fra bare kondisjonene som gjør det vanskelig å holde et høyt tempo; rygg, armer og bein blir i høyeste grad også aktivert, brukt og slitne.

 

Selv min slitne kropp klarer å presse tiden ned mot 1:50/500, men går veldig fort tom da. Dessverre er også kroppen min litt digital, enten så ror man eller så ror man ikke og når man ror så ror man så fort man kan :)

 

2km på 7:24 er veldig bra forresten (merket at posten min ble ganske poengløs og måtte derfor hiv inn noe on-topic :w00t: )

Lenke til kommentar

Definitivt. Jeg elsker helkroppseffekten roing gir, spesielt kjernemuskulatur. Jeg har en del å gå på når det gjelder pusteteknikk, spesielt når jeg ligger nær terskel, og har ikke på langt nær samme toleranse for smerte som jeg har på sykkel.

 

"Lider" av det samme som deg, det går som regel enten veldig hardt eller ikke i det hele tatt.

 

Godt å høre at jeg ligger greit an, skal prøve å poste progresjon her.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...