Gå til innhold

Alt om Iphone 4-lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Way to go Expert! Da er det bare å finne ut hvilken Stavangerbutikk som får inn flest telefoner og så møte tidlig opp! :)

Man blir jo betenkt når man ser på antenneproblemene.

Har ikke tenkt over det før nå, men for meg var det positivt. Skulle ha iPhone 4 med bumper, og nå slipper jeg å betale for bumperen :p

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Nå skal det nevnes at AT&T har sin del av skylden for dekningsproblemene i USA. iPhone 4-brukere fra land som England og Frankrike melder at de ikke har like store problemer som de i statene. Jeg vil tro at vi her i Norge ikke vil legge så mye merke til antenneproblemene siden mobildekningen her til lands er betydelig bedre enn hos AT&T. Men vi får se de nærmeste dagene om det er en del norske brukere som kommer til å slite eller ei. Er man nærvøs så er det jo ikke verre enn å la lommeboken ligge i første omgang.

Lenke til kommentar

Kaldvann: Expert opplyser at de kun vil ha nattåpent i Oslo. Elkjøp sa ingenting om nattåpent andre steder, men de vil komme tilbake med mer informasjon om mengder, priser og utsalgssteder i løpet av kort tid, såvidt jeg forstod.

 

JeepersCreepers: De største butikkene er nok de som får flest telefoner, men det er verdt å tenke på at det nok også er de som har flest kunder utenfor døren ved åpningstid.

Lenke til kommentar

Kaldvann & JeepersCreepers:

 

Elkjøp på Forus, Stavanger og Elkjøp på City Syd, Trondheim vil ha iPhone fra fredag.

 

Volumenene er ikke store, men blir de utsolgt kan man sette seg på reservasjonsliste. Vi venter nye volumer inn rett over helgen.

 

mvh

Pål Vedal

Elkjøp Nordic

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mye PR og reklame for Expert og nattåpent på Klingenberg?

 

Hva med Telebutikken Byporten, som var først ute med å annonsere at de skulle ha nattåpent og har det i offisielt samarbeid med Netcom?

 

 

Listen over nattåpne butikker i Oslo området er:

 

- Elkjøp Express Bogstadvien

- Elkjøp Express Karl Johan

- Expert Klingenberg

- Telebutikken Byporten

- Telehuset Majorstua

Syntes det blir for dumt å promotere enkelte butikker, uten å i det hele tatt nevne andre som også skal ha nattåpent!

Lenke til kommentar

RamGuy: Fokuset ble tungt på disse to aktørene (Elkjøps butikker er også nevnt i artikkelen) fordi dette er de to største elektrokjedene i Norge, og fordi disse kjedene ikke "tilhører" noen av operatørene.

 

At mange, oss inkludert, fokuserer litt ekstra på Expert-butikken har med å gjøre at lanseringen der er så nært man kan komme Apples "egen". I denne butikken er en såkalt "shop-in-shop" for Apple-produkter. Disse avdelingene er det nærmeste man kommer rene Apple Store-butikker her til lands.

 

Kjør gjerne på med flere butikkanbefalinger og åpningstider i kommentarfeltet her :)

Lenke til kommentar

For å legge til litt om gratis deksel (sto lite i artikkelen):

 

Case-applikasjonen er ikke tilgjengelig i den norske AppStore. I listen for levering i applikasjonen ligger ikke Norge heller.

 

Blir sikkert fikset på sikt men per nå er det ikke mulig. Det er også sånn at man må bestille det på sin egen telefon.

Lenke til kommentar

Norge er helt tullete etter iPhone. Jeg skjønner ikke hvorfor.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor butikker holder nattåpent kun for iPhone.

Joa, jeg veit den er etterlengtet, men jaggu var det sykt mange som venta på HTC Desire også. Men den fikk ingen megalansering som iPhone 4, en telefon som alle vet på forhånd har et antenneproblem, dvs butikker selger et produkt med feil på i full viten om dette, og kunder betaler blodpris, i full viten om dette. Jeg hadde ikke giddet å kjøpe noe jeg visste det var feil på fra dag 1. Men det er meg.

 

Come to think of it, så hadde jeg ikke giddet å kjøpe Iphone at all. :whistle:

Lenke til kommentar

Regner med at case appen blir tilgjengelig i App Store den 30. når iPhone 4 offisielt er lansert. Men syns at både Netcom og Telenor kan hoste opp priser!

 

EDIT:

 

Angående lansering. De har nattåpent for WOW, Starcraft 2 osv. Skal du også sutre like mye når ditt favorittgame ikke har nattåpent men en av de store titlene har?

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Det er nå litt gøy dette hysteriet. Jeg skal kanskje ha en iPhone men vil lese brukertilbakemeldinger først. Både HTC Desire og Samsung Galaxy S hadde for mange negative tilbakemeldinger til at jeg kjøper.

 

Noen bra iPhone 4 tråder?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1235455 ?

 

De få som har problemer med iPhone skriker gjerne veldig høyt så man innbiller seg at problemene er større enn de egentlig er. Jeg er enig i at jeg ikke lenger vurderer telefoner når jeg leser negative 'omtaler' fra forskjellige brukere.

Lenke til kommentar
Norge er helt tullete etter iPhone. Jeg skjønner ikke hvorfor.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor butikker holder nattåpent kun for iPhone.

Dette gjelder vell strengt tatt ikke utelukkende Norge? iPhone 4, eller iPhone generelt har da ved hver eneste lansering av ny mobiltelefon vært uhyre populær og det har jo alltid vært for få enheter ved "release" iforhold til det har vært folk som har lyst til å kjøpe denne, når butikker med 100% sikkerhet kan vite at iPhone vil selge som varmt hvetebrød når en ny versjon kommer så drar da flere kjeder nytte av dette og gjør litt "ekstra" ut av dette, gir jo veldig god PR!

Joa, jeg veit den er etterlengtet, men jaggu var det sykt mange som venta på HTC Desire også. Men den fikk ingen megalansering som iPhone 4

HTC Desire var / er absolutt en god mobiltelefon, og den har nok solgt en god del men er nok for "folk flest" fremdeles bare "enda en HTC" telefon. Jeg har ikke på noen som helst måte fått noen indikasjon på at HTC Desire var like etterlengtet eller like etterspurt som samtlige iPhone versjoner har vært til nå?

Enten du liker det eller ikke, så får jo iPhone ekstra oppmerksomhet nettopp fordi det ett Apple produkt, hvor interessen nærmest automatisk er større fordi det faktisk er mange der ute som skal ha Apple produkter koste hva det koste vil, jeg sier ikke at det alltid er smart, klokt eller fornuftig men det er jo likevel et faktum? Kombinasjonen av at iPhone faktisk har fått et såpass godt fotfeste i markedet som det har, ikke bare i Norge men i verden generelt gjør iPhone 4 til en populær telefon selv før den har kommet til landet, og når du legger til alle de Apple gale der ute så blir antallet potensielle kunder litt større enn ved f.eks HTC Desire, jeg kjenner INGEN som ville støtt i kø ved en nattåpen lansering for å få kloa i en HTC Desire, mens jeg har flere kompiser, samt kolleger på jobb som skal ut torsdagskvelden for å skaffe seg en iPhone 4.

En telefon som alle vet på forhånd har et antenneproblem, dvs butikker selger et produkt med feil på i full viten om dette, og kunder betaler blodpris, i full viten om dette.

Her ignorerer du vell det faktum at det faktisk er drøssevis av nordmenn og folk verden over som til tross for det nokså idiotiske antenne designet fremdeles vil stå i kø for å skaffe seg en iPhone 4 ved release?

Nå er uansett dette antenneproblemet dratt langt ut av proporsjoner? Har enda ikke hørt eller sett noen som har klart å få iPhone 4 til å droppe samtaler her i Norge? Her er det nok kombinasjonen med generelt elendig dekning og mobilnett i USA generelt, pluss det faktum at antennesignalet på iPhone 4 får seg en knekk når du "kortslutter" antennene som forutsaker problemer, her i Norge hvor vi har et langt bedre mobilnett enn de har i USA opplever ikke problemet i samme grad, klart vi vil miste endel på signal her også men selv med halvvert signal så har vi fremdeles såpass god dekning her i Norge at det ikke har noen umiddelbar praktisk effekt.

Så ting er nok ikke så ille som du og flere vil ha det til, hvert fall ikke for oss nordmenn sin del når verken Amobil, Mobilen.no eller iPod1.no har klart å gjenskape de enorme antenne problemene her i Norge? Det var vell noen her på forumet som faktisk testet iPhone 4 på fjelltur opp mot blant annet Samsung Galaxy S og et par andre høyaktuelle mobiltelefoner på markedet idag, og det viste seg at det var iPhone 4 som generelt klarte seg best?

Du kan jo heller ikke klage på butikker som selger iPhone 4 når de "vet at det er en feil med telefonen", telefonen har en svakhet som er kjent, Apple har valgt å gi ut gratis bumpers for å hjelpe litt med dette problemet og da ser jeg ingen grunn til at norske forhandlere skal la være å selge et produkt som de vet at vil selge som gull, bare fordi du mener at det er en feil med telefonen?

kunder betaler blodpris, i full viten om dette.

Blodpris? Hva mener du er blodpris? Med binding til det abonnementet jeg normalt bruker, så vil mest sannsynlig en iPhone 4 32GB Sort koste meg totalt 4'450kr, er det så ille for en smarttelefon med spesifikasjonene til iPhone 4?

Se på hva Samsung Galaxy S og tilsvarende smarttelefoner fra andre produsenter koster uten binding, eller med binding til samme abonnement så er jo ikke de noe billigere? Så hvor kommer "blodpris" inn i bilde her?

]quote]Jeg hadde ikke giddet å kjøpe noe jeg visste det var feil på fra dag 1. Men det er meg. Come to think of it, så hadde jeg ikke giddet å kjøpe Iphone at all.

Nei og her ligger vell hele problemet også? Det at du ikke ser vitsen med en iPhone betyr jo ikke det at vi andre ikke har lyst på en? Noen bruker tusenvis på maskinvare, noen bruker knapt noe som helst, noen bruker maks 1kr på mobiltelefon, andre bruker 5'000kr årlig.. Vi er alle forskjellig og foretrekker forskjellige ting.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...