Gå til innhold

Hot shots: PLs største talenter


Xanman

Anbefalte innlegg

Stadig nye talenter blomstrer opp hvert år i Premier League. I fjor kunne vi blant annet se at Jack Wilshere gjorde sitt gjennombrudd i PL under sitt opphold i Bolton, mens James McCarthey strålte i sin første sesong for Wigan. Hvem vil slå igjennom denne sesongen?

 

Jeg vil først og fremt fokusere på Arsenals talenter i denne førsteposten, da det kun er der jeg følger med på junior- og reservelag. Her er noen spillere alle burde se opp for neste sesong.

 

Jay Emmanuel-Thomas

 

426-arsenalyouth--124055448539231600.jpg

 

Det gigantiske og allsidige monsteret JET ble i fjor lånt ut til Blackpool, etter å ha blitt testet i alle mulige posisjoner for U18-laget til Arsenal. Her spilte han hovedsaklig midtbane, uten nevneverdig stor suksess. Etter tre måneder i Blackpool returnerte han til Arsenal, og begynte å spille angrep for reservene. Med en hattrick mot West Ham hadde han endelig funnet sin posisjon. Han signerte en langtidskontrakt med Arsenal, og ikke lenge etter fikk han sin debut mot Stoke i FA-cupen. Deretter ble han lånt ut til Doncaster hvor han nøt stor suksess. Han spilte seg til fast plass og scorte fem mål.

 

JET har fått spilletid i begge treningskampene til nå, og han har virkelig overbevist meg. I forrige kamp mot Sturm Graz var han uten tvil 2. omgangs beste spiller.

 

http://www.youtube.com/watch?v=CYJ-kVKIP9w

 

Se fysikken og teknikken. Se hvor latterlig langt han kaster ballen uten å anstrenge seg i det hele tatt på 2:26. Jay Emmanuel-Thomas er et gigantisk beist, og en mann for fremtiden.

 

 

 

Wojciech Szczesny

 

gun__1215520643_szczesny08072007_1.jpg

 

Wojciech tilbringte mesteparten av forrige sesong mellom stengene for Brentford i League 1, hvor han reddet klubben fra nedrykk nærmest på egenhånd. Med Almunia som vår nåværende førstekeeper er ikke veien så alt for lang for unge Szczesny, og selv om han kun har overbevist over tid for et League 1-lag har han allerede debutert både for Arsenal og det polske landslaget. Wenger har allerede gitt uttrykk for at dette er mannen som skal vokte buret vårt i fremtiden. Når jeg ser disse syke redningene er hvertfall ikke jeg i tvil; dette karen vil bli på nivå med David "safe hands" Seaman.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6vV7caRLDrw

 

 

 

Henri Lansbury

 

gun__1233319517_lansbury_loan.jpg

 

19 år gamle Henri Lansbury var forrige sesong på utlån i Watford. Her gjorde han det så bra at han i november fikk sin debut for Englands U21. Han spilte til sammen 39 kamper og scorte 5 mål som sentral midtbane. Etter en meget overbevisende sesong i Watford, fikk han debutere i Arsenals siste kamp mot Fulham. Også her gjorde han sakene sine utrolig bra. Henri har allerede rukket å score et mål i pre-season, og Wenger har uttalt at han vil bli en viktig mann både for Arsenal og det engelske landslag.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZpAdXWohZVI

 

 

Håper noen vil ta seg tid til å skrive litt om sine favorittalenter!

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tom Cleverley

 

x610.jpg

 

Tom Cleverley is a highly-rated young midfielder who has become an England Under-21 international after his rapid ascension through the United ranks.

 

His clever approach play and increased goal threat have taken Tom to the brink of first team football at Old Trafford, and he has scored twice during pre-season friendlies for the Reds' senior side. The Basingstoke-born youngster quickly rose through the club's youth system to become interim Reserves captain, and was nominated for the prestigious Denzil Haroun Reserve Player of the Year award, alongside Sam Hewson and Richard Eckersley during 2007/08. Following a late call-up to join the squad in South Africa during the 2008 pre-season campaign, Cleverley marked his non-competitive debut with a goal as United claimed victory in the Vodacom Challenge final. Just a few weeks later, he was handed the No.35 shirt in the senior squad.

 

The midfielder was named on the bench for United's League Cup matches against Middlesbrough and Queens Park Rangers at the start of the 2008/09 season, before joining League One outfit Leicester City on loan in January 2009 until the end of the season. Cleverley made his debut for the Foxes at Yeovil the same month, and scored his first goal for them in a 4-1 win at Walsall in February, only for a dislocated shoulder to cut short his spell at the Walkers Stadium. However, in recognition of another promising campaign he was again shortlisted for United's Reserve Player of the Year award, narrowly missing out to James Chester.

 

Cleverley's first Old Trafford goal came in United's pre-season win over Valencia in August 2009. Soon after he moved to Watford on loan, where his magnificent form for Malky Mackay's side earned him the Hornets' Player of the Year award. Tom scored 11 times in 33 appearances for a struggling side, and might have had more but for a serious knee injury which curtailed his season-long loan by a month. Despite such a disappointing end to an eye-catching season, Cleverley's glaring talent has sustainedly shone and a bright future beckons.

Lenke til kommentar

Det var vel på sin plass å nevne Cleverly ja, når Lansbury ble nevnt. Har gjentatt meg til det kjedsommelige angående Tom, så tenkte jeg skulle drite i det her. Ser ut som at det er vansklig å unngå ettersom han er på vippepunktet til å kunne holde PL-nivå.

 

Sammen med Cleverly vil jeg også nevne Johnny Evans. Jeg vil påstå, det aller største stoppertalentet i PL. Mulig han har vokst ut av talentskoa allerede, men når jeg til stadighet hører om f.eks. Babel som talent så går vel denne pent under kammen. Kommer til å gå under som 'dette tiårets stopperlegende' i United. Mark my words.

 

Av andre spillere har jeg tro på Matt James. Kanskje litt drøyt å kalle han PLs største talent da han ikke har debutert i ligaen engang. Nevertheless, talentfull unggutt som hverfall jeg skal følge med på.

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Om Pacheco får flere sjangser en han fikk under Benitez kan han absolutt bli stor. Har bevist på reservelaget og U19 at han absolutt har potensialet til det. Håper dog han legger seg i hardtreninga for å bygge opp litt muskler, for han er litt liten og spinkel.

Lenke til kommentar

Alex Nimely

 

C_71_article_1222991_image_list_image_list_item_0_image.jpg?22%2F04%2F2010%2010%3A50%3A49%3A397

 

Nimely ble City-spiller i 2008. Sesongen 08/09 scorte han over 30 mål for akademi-laget. Den 19-årige (født 11. mai 1990) angriperen fikk sine første minutter (7 min.) for førstelaget mot Burnley den 3. april i år, en kamp hvor City vant 6-1. Nimely imponerte mange på City's pre-season tour i USA nå i Juli. Tipper han får spille mye i Europa League i år + noen innhopp på slutten av kampene i PL.

 

 

 

Vladimír Weiss

 

article-1234368-07713CE7000005DC-963_306x350.jpg

 

Denne lovende 20-åringen (født 30. nov. 1989) spiller offensiv midtbane, og da ofte som ving. Han var sterkt delaktig da akademi-laget vant FA Youth Cup i 2008. Weiss fikk sin lyseblåe debut i den siste kampen i sesongen 08/09 mot Bolton Wanderers.

 

Før Vladimír kom til City, var han Arsenal-supporter. Favorittspilleren hans er, og har vært Tomáš Rosický. Så da han i det 77ende minutt, den 2. desember 2009 kom innpå på mot Rosický's Arsenal, skulle drømmen skje. I det 89ende scorte han sitt første mål i en stor kamp.

 

http://www.youtube.com/watch?v=W_OMnJH7s2g

 

Weiss fikk få muligheter for førstelaget de neste ukene, men signerte likevel en ny kontrakt som binder han til de lyseblå fram til 2010. I slutten av av januar måned i år gikk han til Bolton på en låneavtale ut sesongen. Unggutten gjorde sine saker bra de få gangene han fikk spille. Han vendte tilbake til Manchester etter sesongslutt.

 

Weiss er sønn av den Slovakiske landslagssjefen, med samme navn som han selv. Han fikk en del minutter for landslaget under sommerens VM. Han og midtbanespillerkollega Marek Hamšík fikk sitt store internasjonale gjennombrudd - da de hjalp laget fram til en overraskende 16-delsfinaleplass.

 

Vladimír fikk lite spilletid på City's pre-season tour i sommer, noe som begynner å bli synonymt med han --> lite spilletid. Gutten har stort potensialet, og jeg håper virkelig Roberto Mancini lar gutten få mye spilletid i sesongen som følger. En ny låneavtale hadde vært en mulighet, men får han tillit av Mancini - kan han blomstre opp og bli en av årets kometer i Premier League.

 

http://www.youtube.com/watch?v=P5w3s72LDKA

Lenke til kommentar

Takk takk!

 

Ble han virkelig det ja. Det trenger ikke å bety at han er bedre enn Weiss :tease: hehe, har ikke sett så mye av han der Wilshere jeg. Men det jeg har hørt om han er lovende.

 

Chamakh er også en spiller jeg har hørt lovord om, men ikke sett i spill. Er han så god som folk skal ha det til? Og tror du han får mye spilletid i år?

 

Selv var jeg mainstream-arsenal-medganssupporter i min barndom, og da var Dennis Bergkamp min aller største helt :) Har ikke noe i mot gunners nå, og kommer heller aldri til å ha noe i mot dem...Bare så det er sagt;; Er city-supporter nå, og har vært det siden 2003.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forventningene om Chamakh kan du se her. ;) Han virker absolutt lovende, og jeg tror han vil bli svært viktig denne sesongen med tanke på RvPs evigvarende skadeproblemer.

 

For å ikke gå helt off topic:

 

Emmanuel Frimpong

 

gun__1222762892_res_villa01.jpg?ic=736dfbT

 

Vi gooners har i lang tid mast etter en spiller som kan være back-up for Song. God fysikk, knallharde taklinger og arbeidsvilje er egenskaper som vi har savnet på midtbanen når Song har vært borte. 18 år gamle Emmanuel Frimpong innehar alle disse egenskapene. Wenger full av lovord:

 

(etter et spørsmål om Jack Wilshere)

He has done really well and I believe Frimpong has done really well as well. He is a bit less of a dribbler but he is a fighter and he is a winner. Here you have a boy who can choose between England and Ghana, so if I was in your place I would have no hesitation and invite him very quickly to play for England. I think he will have a big future. Both of them [Wilshere and Frimpong] will have a big future. At what level is very difficult to predict but both are fighters, winners and are ready to fight for the team and have quality. They have normally a good future, but let's be cautious and not make of them stars before they are stars.

 

Klipp fra årets første treningskamp mot Barnet, hvor Frimpong ble kåret til banens beste:

 

http://www.youtube.com/watch?v=lt1nn1vG3UI

Lenke til kommentar

wow, ble veldig imponert av Frimpong. Han var jo over alt på banen, jo :whistle: Enig med mutu, Wenger må være en av verdens beste manager-talentspeidere som fins der ute. Frimpong så ut som en Anthonny Annan-type i perfekt utgave. Eneste mangelen er vel skuddfoten, akkurat som Annan.

Lenke til kommentar
Wenger skal ha det for at han er ein mester til å hente talenter.

Nå skal det sies at Frimpong (og Wilshere) er akademispillere, så Wenger hadde neppe så mye å gjøre med oppdagelsen av disse. Sistnevnte har forøvrig vært i klubben siden 2001, mens Frimpy ble oppdaget kort etter at familien hans emigrerte til London.

Lenke til kommentar
Wenger skal ha det for at han er ein mester til å hente talenter.

Nå skal det sies at Frimpong (og Wilshere) er akademispillere, så Wenger hadde neppe så mye å gjøre med oppdagelsen av disse. Sistnevnte har forøvrig vært i klubben siden 2001, mens Frimpy ble oppdaget kort etter at familien hans emigrerte til London.

Likevel. Det er andre klubber i London som likegodt kunne ha hentet dei. Men det er vel egentlig speiderne som finner spelarane og ikkje Wenger personlig.

Lenke til kommentar

Som Spurs fan så må jeg nesten nevne Gareth Bale.

Hadde en trøblete første halvdel av sesongen, noe som snudde da han fikk sjangsen som ving.

Spilte en glitrende avslutning på sesongen, og jeg føler meg sikker på at han kommer til å gjøre en fabelaktig sesong i år.

 

Gareth Bale

400150f9f9964a6b7667eeb114fa3ada.jpg

 

The powerful left-sided Welsh international youngster was awarded the Club's Young Player of the Year award after an incredible second half of the 2009-10 campaign.

Playing as either a left-back or further up the flank, Gareth was instrumental in securing our fourth place Premier League finish.

Despite being out of the side and having never started a Premier League game on the winning team until January, 2010, his transformation was incredible.

Gareth made 34 appearances in total that season, scoring three Premier League goals which included valuable winners in our back-to-back North London derby victories over Arsenal and Chelsea in April, 2010.

By the end of that season, he had been awarded with a new contract that will keep the precocious talent at the Lane until 2014.

Three years previously, Gareth had made a promising start to his Spurs career as a teenager, having signed from Southampton in May, 2007.

He made his First Team debut at Old Trafford against Manchester United in August, 2007, following initial injury problems following his arrival from St Mary's.

 

 

Fjorårets høydepunkt sett fra mitt ståsted var 2-0 målet mot Chelsea.

 

2010.17.04%20|%20Spurs%20vs%20chelsea%202-1%20Bale%20goal.gif

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Phil Jones

 

Who+is+going+to+be+your+club%27s+next+big+star+Sportsmail+takes+a+look+at+the+young+guns+after+Phil+Jones+makes+fine+Blackburn+debut+against+Chelsea+1.jpg

 

Biography

 

After his first season with the Academy, Jones quickly progressed to be a regular for the Reserves.

 

Impressive displays lead to the central defender make the step up to the first team with a man-of-the-match display on his debut in the Carling Cup win over Nottingham Forest in September 2009.

 

Jones, who has been with the club since the age of 11, then went on to make his Barclays Premier League debut against Chelsea at Ewood Park in March 2010, by the end of the 2009-10 season he had made 9 appearances in the league.

 

May 2010 saw Jones sign a new five year contract until the summer of 2015.

 

Min vurdering

Det er ikke bare oss Blackburnfans som har forhåpninger for denne kjempen, en god del av Englands fotballeksperter tror han vil være en av to midtstoppere for A-landslaget om noen år. Phil har såvidt slått gjennom, og sesongen som kommer nå vil bli en veldig spennende sesong der det ser ut som at forsvaret må gjøre jobben sin. Jeg gleder meg veldig å se utviklingen videre

 

266054_o.gif

Lenke til kommentar

Premier Leagues største talenter ifølge en TV2-fyr

 

1) Jack Rodwell (91, Everton)

2) Jack Wilshere (92, Arsenal)

3) Aaron Ramsey (90, Arsenal)

4) Phil Jones (92, Blackburn)

5) Rafael Da Silva (90, Manchester United)

6) Daniel Pacheco (91, Liverpool)

7) Jordan Henderson (90, Sunderland)

8) Gaël Kakuta (91, Chelsea)

9) Nathan Delfouneso (91, Aston Villa)

10) Federico Macheda, (91, Man Utd)

Lenke til kommentar

Premier Leagues største talenter ifølge en TV2-fyr

 

1) Jack Rodwell (91, Everton)

2) Jack Wilshere (92, Arsenal)

3) Aaron Ramsey (90, Arsenal)

4) Phil Jones (92, Blackburn)

5) Rafael Da Silva (90, Manchester United)

6) Daniel Pacheco (91, Liverpool)

7) Jordan Henderson (90, Sunderland)

8) Gaël Kakuta (91, Chelsea)

9) Nathan Delfouneso (91, Aston Villa)

10) Federico Macheda, (91, Man Utd)

 

Verdt å merke at dette bare er spillere født etter 1990, ikke nødvendigvis de beste talentene i PL.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Chuks Aneke

 

gun__1281603580_profile_Aneke_510.jpg

 

Arsenal har ett nytt talent på vei opp fra akademiet. Et talent på lik linje med Cesc Fábregas og Jack Wilshere. Hans navn er Chuks Aneke.

 

Se for dere en playmaker med intelligens ala Cesc og fysikk ala Drogba. Der har dere Chuckie. Et svært monster av en leder på midtbanen, som i tillegg til å ha helt vill teknikk, også er svært taklingssterk. Den komplette midtbanespiller.

 

Allerede da Chuks var 14 år, uttalte Wenger at han ikke hadde noen ting å lære teknisk. I en alder av 17 år leker han seg for reservelaget vårt, og etter å ha signert en profesjonell langtidskontrakt med Arsenal, vil han utvilsomt jobbe hardt for å få sjansen for førstelaget i løpet av sesongen.

 

Et annet supertalent, Benik Afobe, er full av lovord:

 

"We've been playing together since we were seven," Afobe told Arsenal.com.

 

"Sometimes he doesn't need to say anything, I just know he's going to give it to me or I'll give it to him. It's something that happens naturally, I really enjoying playing with Chuks."

 

http://www.youtube.com/watch?v=GX14uv5gfng

 

J. Sanderson, som følger reservelaget vårt svært tett, er også sikker på at dette er en mann for fremtiden:

 

Aneke has all the technique, pace, vision and guile to play for Arsenal, plus a 6 foot plus frame and immense power and work rate.

 

I haven't been as excited about a youngster since Wilshere. Not even JET. Aneke is the real deal.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Pogba, Petrucci, King, Ravel Morrison, Cofie, Keane og co har jeg tro på. Årets United crop anser jeg som den den beste siden class of 92.

 

Av de litt eldre er Cleverly er vel den som jeg har mest tro på. Welbeck, not so much. Tom er kronisk bestemann for u21 (stort sett alltid bedre enn Wilshire feks) og startet Wigan karrieren med målgivende nå i helgen.

 

Jeg føler meg nokså sikker på at Tom hentes tilbake til United i Januar om han spiller godt på utlån nå i høst. Imo det største talentet i PL etter Aron Ramsey.

 

Edit @ niko: Enig ang Matt James. Hører dog at han har skadet seg på lån Preston og er ute i lang tid. King er vel også skadd tror jeg.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...