Gå til innhold

Hot shots: PLs største talenter


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den mest sannsynlige arsenal spilleren Ryo Miyaichi ser veldig lovende ut! Noen som har litt info om han? Og som har sett han litt i aksjon? Har sett litt youtube osv. og han ser virkelig lovendes ut!

Har ikke sett mer enn YouTube-videoer selv, men jeg har lest mye om ham. Han er en ganske høy spiller som minner om C. Ronaldo i spillestilen. Altså en triksete ving som fort kan finne på å putte et mål eller to. Han spilte to kamper for reservelaget vårt før han reiste videre til Ajax. I den første storspilte han, i den andre var han middelmådig. Han sliter med fysikken, så der må han jobbe hardt fremover hvis han vil lykkes i PL. Som du sikkert har fått med deg pådro han seg en potensielt karrieretruende skade da han spilte i en treningskamp for Ajax. Denne skaden har heldigvis vist seg å være mindre alvorlig enn først antatt.

 

Jeg har absolutt troen på at Miyachi kan utvikle seg til å bli en stjerne, men jeg har enda mer tro på en annen nysignering; den unge brassen Wellington Silva, som vil fullføre overgangen sin i januar når han fyller 18 år. Jeg skal prøve å skrive litt om ham her inne en dag i nærmere fremtid.

Lenke til kommentar

Da vet du sånn ca like mye som meg :p Synd det står så lite om denne unge mannen rundtom. Gleder meg enormt til å følge karieren hans! Sett noen raids som kan minne litt om Henry i sine glansdager. Mye avdragninger og iskalde avsluttninger! Om han blir like stor som Henry gjenstår å se thou.

 

Rundt nyåret vil bli veldig gledelig for Arsenal. (Mest sannsynlig) Miyaichi i desember og Silva i januar, som forøverig ser veldig bra ut! Det lille jeg har sett fra han har vært svært imponerende!

Lenke til kommentar
Jeg vet jeg er glad for at jeg sitter på denne siden av broa og at Anderson er vår "kan bli" når jeg ser hva f.eks LFC har (Spearing?! Haha!).

 

Tror ikke du finner mange i Liverpool-leiren som mener Spearing er et talent. Vi har faktisk aldri hatt så mange talenter i alderen 15-19 som vi har nå. For å nevne noen:

 

Jonjo Shelvey - Stortalent som vi hentet fra Charlton, der han fikk spille ganske regelmessig allerede som 16-åring. Blir sammenlignet med Gerrard av mange. Var fem hakk bedre enn alle andre når han debuterte som kaptein for u-19 landslaget til England nylig ifølge rapporter.

 

Danny Wilson - Årets unge spiller i Skottland i fjor. Imponerende å få såpass mange kamper på Rangers som han gjorde, når man er så ung og spiller midstopper. Har både teknikk og ro, og kan minne litt om Agger.

 

Suso - Kanskje vårt største talent. Latterlig god 16-åring som vi snappet opp forann Real Madrid og Barcelona. Kreativ spiller som har det meste. Fantastiske langpasninger, et godt skudd, bra overblikk, glimrende teknikk...etc.

 

Raheem Sterling - Bare 15 år, men debuterte for oss i en treningskamp nylig. Både Man Utd, City og Arsenal ville ha han, men heldigvis valgte han oss. Vanvittig rask, og blir derfor sammenlignet av mange med Walcott. Blir regnet av mange som det største talentet på balløya, i hans aldersklasse.

 

Martin Kelly - 19 årig som kan spille både back og midstopper. En personlig favoritt av meg. Man of the match i CL-debuten i fjor, men ble desverre langtidsskadet i samme kamp, som ble grunnen til av vi ikke så mye av han resten av sesongen. Har gjort sakene sine meget bra de kampene han har spilt i år. Tror vi kommer til å se mye av Kelly de neste årene.

 

Kan også nevne folk som David Amoo, Daniel Ayala, Michael Ngoo, Toni Silva, Chris Mavinga, Conor Coady, Andre Wisdom og selvfølgelig Dani Pacheco, som nylig ble toppscorer i U-19 VM (EM?).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du på spilletid for Miyaichi og Wellington Silva allerede i første sesong, zlazor? Det jeg har sett av begge tyder jo på nok av talent, men fysisk er de begge veike.

På langt nær. Det jeg mente var at det å få noen slike talenter inn er positivt mtp. framtiden. Tviler på at noen av de får noe spillertid denne sesongen så sant det ikke blir for jævli med alle skadene våre. De er dog i den beste alderen til å bli treng fysisk og håper at progressjonen vil gå fort. Å se de på førstelaget om en 2-3 sesonger burde være et veldig realistisk synspunkt imo.

 

Ang. fysikken til Wilshere, så tviler jeg ikke på at han har en dårligere fysikk en Cleverly, men det kan jeg alt for lite om Cleverly til å vite. Han har dog komt seg enormt mye på låneoppholdet under Bolton. En enorm framgang på det fysiske. Fra å gå til fyrstikk til en små matcho guttunge. Merk guttunge, han er ikke stor sett i forhold til normal PL standar. Nå må dere og huske på hvor dårlig fysisk stand C.Ronaldo var da han kom inn portene på Old Trafford. Jeg tror og håper at Wilshere vil ha samme progressjonen. Jeg velger å tro at Wilshere er et større talent enn Cleverly, men som sagt har jeg ingen grunnlag for å si det, utenom det jeg har hørt fra andre. Og det at Jørgen får + for å rose Arsenal spillere av Arsenal fansen, som United supporter, ser jeg ikke på noe annet som normalt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jay Emmanuel-Thomas

 

Det gigantiske og allsidige monsteret JET ble i fjor lånt ut til Blackpool, etter å ha blitt testet i alle mulige posisjoner for U18-laget til Arsenal. Her spilte han hovedsaklig midtbane, uten nevneverdig stor suksess. Etter tre måneder i Blackpool returnerte han til Arsenal, og begynte å spille angrep for reservene. Med en hattrick mot West Ham hadde han endelig funnet sin posisjon. Han signerte en langtidskontrakt med Arsenal, og ikke lenge etter fikk han sin debut mot Stoke i FA-cupen. Deretter ble han lånt ut til Doncaster hvor han nøt stor suksess. Han spilte seg til fast plass og scorte fem mål.

 

JET har fått spilletid i begge treningskampene til nå, og han har virkelig overbevist meg. I forrige kamp mot Sturm Graz var han uten tvil 2. omgangs beste spiller.

 

*video*

 

Se fysikken og teknikken. Se hvor latterlig langt han kaster ballen uten å anstrenge seg i det hele tatt på 2:26. Jay Emmanuel-Thomas er et gigantisk beist, og en mann for fremtiden.

På tide med en JET-update! Mannen har nå 10 mål på 6 reservekamper, og han har også fått et par innhopp for førstelaget hvor han har imponert meg. Da Wenger ble spurt om JET banker på førstelagsdøren, svarte han dette:

 

He is knocking hard, with two hands! he has outstanding quality. He works hard to get his fitness right, and when he does, he will be a great player, not a good player. He has massive talent that you can’t give to people. And his build, he is built like a dream, but he also has a very short back lift.

 

He is unbelievable in front of goal. He’s an unbelievable finisher this guy. It’s just down to how far he wants to go. He has big potential.

 

Denne mannen blir stor.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fabio Borini, Daniel Sturridge, Josh McEachran, PvA & Gael Kakuta

Borini vil hjem til Italia.

Sturridge vil mye, men evner lite.

Kakuta kommer til å bli god i annen liga enn Premier League.

 

McEachran og Patrick Van Aanholt er derimot meget lovende og er spillere som Chelsea kan få mye glede av i årene som kommer. Det eneste problemet jeg har med Van Aanholt er at han står bak Ashley Cole i køen, noe som gjør at han høyst trolig ikke kommer til å få tilstrekkelig med spilletid.

Lenke til kommentar

Vel, det beror egentlig bare på hvor lenge Ashley Cole holder koken. Per dags dato så tviler jeg på at Aanholt kommer til å overgå Ashley, som jeg rangerer som Premier Leagues beste venstreback. Kommer Aanholt til å orke å vente i 4-5 år, jeg tviler.

 

I motsetning til hva de fleste her inne tror og hevder, så har faktisk Chelsea et ganske så ålreit akademi. Jeg er sikker på at vi kommer til å få se flere unge spillere som tar steget opp fra de rekkene i løpet av de neste 4-5 årene. Selvsagt kommer Chelsea til å supplere med stjernespillere såvel som unge talenter fra andre lag, men hvilket europeisk topplag gjør vel ikke det?

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Jeg er villig til å satse ganske mye på at Ashley Cole ikke holder koken i en alder av 34-35 år. Jeg aner ingenting om akademiet til Chelsea, det er sikkert helt ok. Dog er det vanskelig å ha et bra akademi i London, da det er så mange klubber om beinet, eller kanskje beina..

 

Selvsagt kommer Chelsea til å supplere med stjernespillere, poenget er i hvilken grad. Uten at jeg vet noe veldig detaljert om økonomien i Chelsea, så ville jeg tro at klubben uten Roman går i et dundrende underskudd. Relativt lave kommersielle inntekter, relativt liten stadion kombinert med høye spillerlønninger og overgangssummer tatt i betraktning. Hadde det vært et krav om balansert økonomi i PL, så tviler jeg på at Chelsea kunne fortsatt dagens satsing.

 

Edit: Og hvem som ikke henter stjernespillere i ny og ne? Jeg tør påstå Manchester United, og allikevel er de i toppen år etter år.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Chelseas siste stjernekjøp var Shevchenko. 3 år siden.

 

Chelseas Akademi er en av verdens beste. Du bør følge med gutt.

 

van Aanholdt er den rette arvtager til A. Cole

Borini vil til Italia, ja. Men han er i England nå.

Sturridge har potensiale, men trenger flere kamper.

Roman har fjernet all gjeld i Chelsea og trappet ned på pengebruken.

Chelsea skal fra nå av ta opp 4-5 reservelagspillere til A-lagstroppen hver sesong. Så kjøpingen blir det ikke mye av. Chelsea var ett kjøpelag for 3 år siden. Made my day at dere mener de er det fortsatt :-) Morsom lesing fra uvitende supportere for andre lag. Koser meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...