Gå til innhold

Dragon Age 2 med mer dynamisk slåssing (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen heller hvis ikke vi får noen bakgrunner, det var jo noe av det som var fett med dragon age, feks det at hvis du var alv så så liksom alle ned på deg.

 

http://gameinformer.com/b/news/archive/2010/07/09/five-facts-about-hawke-in-dragon-age-ii.aspx

 

Du er human. Enten mannfolk eller kjerring. Men du får lov til å velge klasse!

 

Det er selvsagt fordi det blir mer arbeid å lage stemmer for hele spillet til en karakter som kan være tre-fire forskjellige raser med to kjønn hver, men jeg mistenker også at det er fordi Bioware i størst mulig grad ønsker å lage en fantasy-utgave av Mass Effect. Den offisielle forklaringen på avgjørelsen om å redusere karaktervariasjonen til to utgaver av en forhåndsbestemt karakter er at man skal bli gitt en "dypere og mer intrikat historie" - uten at jeg så noe til dette i verken ME1 eller ME2, enten man sammenlikner med DA:O eller ikke.

 

Sannsynligvis solgte ikke DA:O godt nok på konsoll, og den naturlige mirakelmedisinen blir da å gjøre det om til Mass Effect med sverd og ildkuler. Nevermind hele RPG-greien, det er en sånn ting man spilte på nitti- og totusen-tallet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er jo meningen at man skal forme sin egen historie.

 

Synes det er bra da det vi ltillate mye mer frihet og variasjoner og ikke ett spill man bare spiller ferdig en gang slik som Dragon Age 1.

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hvordan kan det bli mer frihet og variasjon når vi kun har én karakter, som attpåtil har et ferdig navn og greier? Joda, vi kan velge klasse, men selve historien blir jo den samme hver eneste gang? Det som var bra med Dragon Age var at hver eneste rase og klasse hadde sin egen forhistorie som påvirket hele spillet.

 

Er enig i at DA2 minner mistenkelig mye om ME. Jeg elsket ME1, og teknisk sett var ME2 på mange måter bedre. Problemet er at ME og DA er to helt forskjellige spill. Mass Effect fokuserer i hovedsak på å fortelle en bra historie, og slenger på litt unødvendig action her og der for å gjøre det til et underholdende spill. Vi kan påvirke historien litt her og der, men ikke så mye at det faktisk har noe særlig å si. Dragon Age på sin side fokuserer mye mindre på historie, men desto mer på karakten vår og valgene vi tar. Det meste vi gjør påvirker både historien og hele verden rundt oss. Selvsagt er det slossing her også, men det meste passer perfekt til å utvikle karakteren vår. All slossingen i begynnelsen kan virke unødvendig, men det viser bare hvor langt en Grey Warden er nødt til å gå for å beskytte de andre. Å bli en Specter i ME og redde universet er heller ikke noe man bør ta lett på, men der er vi bare en av mange. I Dragon Age er vi bare én person. Selvsagt har vi medhjelpere, men alle sammen er valgfrie, og alle sammen har sine egne motiver for det de gjør og ikke gjør. Uansett, det blir som å sammenligne Doom og Prince of Persia. Begge er meget bra spill, men de kan ikke sammenlignes.

 

(kanskje et dårlig eksempel, men jeg er trøtt.) :blush:

Lenke til kommentar

Jeg var den fremtidige dvergedronningen, så såklart la jeg merke til det. :p Men det har fint lite å si i den store sammenhengen. Det jeg klager på er ikke at vi har et ferdiglaget navn (hva med f.eks Gothic og Risen?), men at vi er tvunget til å spille på et bestemt vis. Da jeg var dvergeprinsesse hersket jeg mer eller mindre over hele dvergebyen, og de fleste jeg møtte behandlet meg som kongelig. Men da jeg var en fattig dverg i stedet oppførte alle i byen seg helt annerledes, og selv på overflaten ble det en svært stor forskjell. I tillegg har vi jo mennesker og alver, så utviklingen av historien og verden er enormt forskjellig fra spiller til spiller. I DA2 får vi kun én person, så alle spillerne vil få mer eller mindre den samme opplevelsen. Noen forskjeller blir det jo, men de er minimale i forhold til det første spillet

 

Edit: Har vært oppe i 28 timer, så er litt trøtt. Det der ble litt rotete. Det jeg mener er at i Gothic og Risen har vi ikke engang et navn, og vi er nødt til å spille som menneske og mann. Men det er hele grunnlaget for spillet, og vi er fullt klar over hva vi får når vi kjøper det. I DA hadde vi flere raser og klasser, og hver rase hadde to forhistorier som påvirker resten av spillet ganske dramatisk til tider. I DA2 vil det være naturlig å forvente mer av det samme, bare mer og bedre. Men i stedet får vi masse Dragon Effect? :p For å sette det litt på spissen ble det nesten som i Halo. Først hadde vi Halo 1 - 3. Da de endelig annonserte et nytt Halo kom de med et RTS? Hva faen?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Tolker det som at "mer dynamiske kamper" vil bety en nedtoning av mulighetene for å pause kampene og velge hva man skal gjøre til fordel (stor ulempe) for et system med "sidekicks" som tar sine egne valg.

 

Tror ikke at interessen min blir så enormt stort hvis vi ser en tydelig utvanning av flere rollespill elementer...

Lenke til kommentar

I følge GameInformer skal kampsystemet (med pausesystem, iallefall, de sier ingenting om f.eks. det isometriske perspektivet) bevares på PC, mens det for konsollutgavene skal forandres til noe som forhåpentligvis passer bedre på konsoll. Det er iallefall intensjonen, så får vi se hva skjer.

Lenke til kommentar
"Spillet vil ha et mer dynamisk og spillerstyrt kampsystem enn før. I tillegg loves det oppgradert grafikk, noe som er bra med tanke på at grafikken var det eneste området det første spillet egentlig skuffet litt."

 

Svar 1, åå neei viste det, nå skal det gjøres enda mer komersielt, ser det igjen og igjen over hele fjøla, spill gjøres enklere og enklere for å nå større masser (Dragon Age 1 var alleredet komersielt nok).

 

svar 2. ååå nei igjen, grafikken skuffet ikke, problemet var snarere halvt konverteringen til konsoll som skinte i mellom. Motsatt på konsoll var problemet at spillet passet til Pc, det var det som skuffet, altså litt av verken fugl eller fisk følelsen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
"Dragon Age 2 slippes til X360, Windows PC og PC i mars 2011."

 

Jeg håper for guds skyld at du mener X360, Windows PC og PS3? Når besluttet de å droppe Playstation? :cry: Jeg synes forsåvidt også det er trist at de dropper valg av rase i begynnelsen. Det var det som utgjorde mye av sjarmen med spillet - samtidig som at det gjorde at spillet ALDRI ble helt det samme hver gang du spilt det. Men kanskje de introduserer nye raser etterhvert? Hvem vet? De har kommet med utvidelser før :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...