Gå til innhold

Krever fullt navn på nettet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok hvis det er snakk om et nytt system med nye brukerkontoer hvor man har valget om å godta vilkårene eller ikke bli med. Da legger man seg bare på et passende nivå. Ikke greit hvis brukere med skapet fullt av skjeletter plutselig skal måtte stå personlig til rette for utsagn de gjorde som anonyme.

Lenke til kommentar

Dette vil bare gjelde for det nye forumsystemet til Blizzard. Det er ingen tvil om at det vil bli mindre flamewars osv med dette systemet. Problemet er at antall folk som vil bruke de offisielle WoW forums vil bli veldig redusert. Jeg vil f eks ikke at noen skal kunne knytte mitt fulle navn opp til WoW.

Lenke til kommentar

Er enig med deg Oreokjeks, er ikkje alle spel og nettaktivitetar som du i framtida vil synest at er stas at andre kan spore opp.

 

Ein anna ting er korleis skal Blizzard sikkre seg at det namnet du oppgir faktisk er ditt ekte namn?

Ser for meg at dei fleste enten kjem til å berre skrive inn nicknamnet sitt i felta, eller at dei berre bruker falske namn.

 

Med mindre Blizzard tvinger deg til å oppgi betalingsinformasjon og liknande så har dei ingen måte å bekrefte namnet ditt på. Men dette vil då igjen bety at du må ha gyldig kredittkort for å kune spele og bruke forumet.

Lenke til kommentar

Antageligvis hentes nok navnet direkte ut fra profilinformasjon som hittil kun du og Blizzard har hatt tilgjengelig. Oppgir en falsk navn der kan man havne med skjegget i postkassa om ens konto blir "hacket", ettersom Blizzard ofte krever at du sender inn et bilde med legitimasjon.

Lenke til kommentar

Skeptisk.

 

Tenk på det fåtall jenter som spiller WoW, og som nå vil bli forfulgt på Facebook. For ikke å snakke om alle andre som det også vil bli veldig lett å finne ut hvem er og hvor de bor.

 

Heller ikke veldig digg å bli googla av arbeidstaker og så får du opp poster på WoW-forumet.

Lenke til kommentar

Helt ok opplegg. Skjønner ikke hva det store styret er over, siden det er helt frivillig å bruke forumet.

For å sette det litt på spissen... Dersom du måtte donere en halvliter blod til Edda Media for å få lov til å bruke dette forumet, da hadde det vært helt greit siden det er frivillig å være her?

 

Vel, å gi bort noe fysisk blir jo selvfølgelig noe annet. Men om jeg måtte gitt opp noe annet så hadde det vært greit ja, siden jeg har valget om å gjøre som jeg vil eller slutte å bruke forumet. Jeg bruker ikke VG.no forumet, for der må man betale, og jeg klager heller ikke over det siden det er mitt eget valg.

 

Det framgår ikke helt i artikkelen om realID er frivillig å bruke også i forumøyemed? Eller om koblingen mellom battle-net realID og forum realID er obligatorisk?

 

AtW

 

Har lest litt om det der. Man MÅ koble realID til forumet om man vil fortsette å bruke det. Men det virker ikke som man trenger å knytte et navn opp til en character om man ikke har lyst, slik at din figur er fortsatt anonym selv om din forumpost ikke er det. Sannsynligvis for å få slutt på den uendelige mengden spam og trolling som er knyttet til blizzard sine forum. Et godt valg i mine øyne.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Hvis de vil ha bedre poster kan de sette opp ordentlige regler, og krav om at posten skal ha en viss form for seriøsitet. Hvis de er redd for flamewars, trolling, etc. Kan de da vel bare se å skaffe seg flere moderatorer? Blizzard gjør nok dette for en grunn: De vil ikke betale flere folk for å moderere forumet.

Lenke til kommentar

 

Har lest litt om det der. Man MÅ koble realID til forumet om man vil fortsette å bruke det. Men det virker ikke som man trenger å knytte et navn opp til en character om man ikke har lyst, slik at din figur er fortsatt anonym selv om din forumpost ikke er det. Sannsynligvis for å få slutt på den uendelige mengden spam og trolling som er knyttet til blizzard sine forum. Et godt valg i mine øyne.

 

Uten å skryte for mye av egen "arbeidsplass", men diskusjon.no klarer jo brasene ganske bra, selv med anonymitet, og er vel neppe de eneste. Det virker litt tafatt å ikke klare å stoppe det på annet vis om det er hele grunnen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Min mening har veldig lite å si, men i mine øyene er de helt feil og går imot strømmen. Å være anonym på nettet er nå en av de viktigste temaer akkurat nå!

 

I tillegg, er det mange barn så unge som 8 år som spiller World Of Warcraft og andre spill utviklet av Blizzard Entertainment. At de må bruke navnet sitt på et offentlig forum er helt feil.

 

Jeg selv har ingen problem med å gi fra meg navne mitt, men jeg forstår at det er mange som helst ikke vil gjør det og de må få lov til å holde seg anonym om det er det de ønsker.

 

Min mening har veldig lite å si, men i mine øyene er de helt feil og går imot strømmen. Å være anonym på nettet er nå en av de viktigste temaer akkurat nå!

 

I tillegg, er det mange barn så unge som 8 år som spiller World Of Warcraft og andre spill utviklet av Blizzard Entertainment. At de må bruke navnet sitt på et offentlig forum er helt feil.

 

Jeg selv har ingen problem med å gi fra meg navne mitt, men jeg forstår at det er mange som helst ikke vil gjør det og de må få lov til å holde seg anonym om det er det de ønsker.

 

Opps kopiert 2 ganger :blush:

Lenke til kommentar

Jeg blogget mine tanker om temaet her: http://www.subdamage.net/?p=783

 

Oppsummert kan jeg si så mye som at jeg ikke tror at risikoen ved å delta på et frivillig forum med fullt navn er en like stor sikkerhetsrisiko som folk skal ha det til å være.

 

Folk snakker om fremtidige arbeidssituasjoner og at de ikke vil at de skal kunne googles opp mot det å være gamer. Hva faen, det er jo stigma til de grader. Hvis sjefen ikke vil ha meg som medarbeider bare fordi jeg spiller dataspill på fritiden da er ikke det MITT problem for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Komplett idioti. Å verne om sin identitet er den eneste effektive måten å bekjempe identitetstyveri. Det har ingen hensikt å bruke fullt navn på nett (med mindre du absolutt vil tilgjengeliggjøre deg selv via Facebook o.l.).

 

Den eneste følgen dette vil ha, er at alle fornuftige mennesker vil slutte å benytte seg av de offisielle forumene, mens de mer lugubre vil utnytte tilgangen på relle personopplysninger. Uten at de selv nødvendigvis gir fra seg sin egen identitet, alle kan lese forumene uten å måtte delta selv.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...