Gå til innhold

Test: Keysonic KSK-8003UX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Strippet for funksjonstaster" - et minus? Det er jo nesten hele poenget med denne typen tastaturer. De skal være så enkle og små som mulig, samtidig som de er funksjonelle og tradisjonelle.

 

Jeg syns det ser sinnsykt bra ut, og kunne godt tenkt meg et - hadde det ikke vært for lyden dere nevner. Tastatur foretrekker jeg å handle i fysisk butikk, da det gir meg muligheten til å prøve varen før jeg handler.

Lenke til kommentar

"Strippet for funksjonstaster" - et minus? Det er jo nesten hele poenget med denne typen tastaturer. De skal være så enkle og små som mulig, samtidig som de er funksjonelle og tradisjonelle.

 

Jeg syns det ser sinnsykt bra ut, og kunne godt tenkt meg et - hadde det ikke vært for lyden dere nevner. Tastatur foretrekker jeg å handle i fysisk butikk, da det gir meg muligheten til å prøve varen før jeg handler.

 

Poeng eller ikke poeng, jeg er enig med anmelder at det er en ulempe, uansett hvormye man har gjort det med vilje.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bare et tastatur tåler og bli slått på er jeg fornøyd...

 

Da kan jeg bare anbefale deg "Microsoft Wireless Comfort 5000" tastaturet jeg kjøpte for en tid tilbake. Jeg fikk et aggresjons-anfall her for noen uker siden og holdt tastaturet med begge henda og hamret løs på bordet alt det jeg var mann om i bordet en 3-4 ganger. Jeg håpet der og da at tastaturet skulle knekke i to, men det eneste resultatet var at ca en 10-12 taster datt av og fløy veggemellom.

 

Overraskelsen var stor da jeg dagen etterpå fant ut at tastaturet fungerte som nytt, og etterhvert som jeg fant tastene, så bare trykka jeg de på plass igjen. To av tastene har jeg enda ikke funnet, men de dukker nok opp under vårrengjøringa :roll:

 

Jeg trodde egentlig slikt trådløst utstyr var ganske skjørt. At det ikke ble fysisk skadet er jo egentlig imponerende nok, men at elektronikken inni ikke tok noe skade syns jeg rett og slett er rart :dontgetit:

Lenke til kommentar

Vel, det var ikke strippet nok, synes jeg. På nederste rad er det tre knapper til som burde vært strippet vekk. Én mellom Ctrl og Alt på venstre side av ordskilleren, og to mellom de samme taster på den andre siden av ordskilleren. Windows-taster har ingenting på et tastatur å gjøre!

 

Altså tre knapper for mye.

 

Så er det tre knapper for lite også - Æ, Ø og Å mangler.

 

Ellers synes jeg dette tastaturet ser bra ut!

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Vel, det var ikke strippet nok, synes jeg. På nederste rad er det tre knapper til som burde vært strippet vekk. Én mellom Ctrl og Alt på venstre side av ordskilleren, og to mellom de samme taster på den andre siden av ordskilleren. Windows-taster har ingenting på et tastatur å gjøre!

 

Altså tre knapper for mye.

 

Så er det tre knapper for lite også - Æ, Ø og Å mangler.

 

Ellers synes jeg dette tastaturet ser bra ut!

 

På MS har windows tasten mye og si. Jeg bruker snarveier flittig og da er WT elementær...

Lenke til kommentar

Først av alt må vi si at vi har testet et tastatur med engelsk oppsett.

Dette er ikke et engelsk tastatur, det er amerikansk tastatur. Det er forskjell på britiske og amerikanske tastatur. Britene har tastatur som ligner veldig på det norske, med L-formet enter-tast og den ekstratasten som på det norske tastaturet brukes til <> tasten, mens det brukes til |\ på det britiske. Samt at de har '*-tasten plasert rett fremfor entertasten (brukes til ~#-tast på det britiske)

 

"Strippet for funksjonstaster" - et minus? Det er jo nesten hele poenget med denne typen tastaturer. De skal være så enkle og små som mulig, samtidig som de er funksjonelle og tradisjonelle.

Enig... Jeg bruker veldig skjelden disse ekstra tastene... men på mitt Apple A1048 tastatur har jeg fire ekstra F-taster, F13, 14, 15 og 16. Samt volum opp/ned/mute og ejectknapp istedenfor PrtScr, Scroll-Lock og Pause tastene. Det er mer enn nok. Men det er noen få ganger jeg savner scroll-lock tasten under Linux.

 

Vel, det var ikke strippet nok, synes jeg. På nederste rad er det tre knapper til som burde vært strippet vekk. Én mellom Ctrl og Alt på venstre side av ordskilleren, og to mellom de samme taster på den andre siden av ordskilleren. Windows-taster har ingenting på et tastatur å gjøre!

 

Altså tre knapper for mye.

Prøvd HHKB - Happy Hacking Keyboard? På det slipper du den irriterende CapsLock-tasten og høyreklikkstasten, mens du har en FN-tast og meta-tast istedenfor windowstast. Jeg kjøpte et billig brukt ett på eBay. Men det er jo et amerikansk tastatur, så da mangler <>-tastene.

 

Så er det tre knapper for lite også - Æ, Ø og Å mangler.

Vi kan derimot si at det vil bli tilgjengelig med nordisk oppsett.

Ja, men det står jo at det vil komme ut et nordisk tastatur. Uansett, så lenge man setter opp tastaturet som et norsk tastatur så vil Æ, Ø og Å fungere. Det er bare å trykke på de tastene der de vanligvis er plassert på et norsk tastebord.

Apple_Pro_Keyboard_%28open_top%29.jpg

Mitt hovedtastatur.

 

lite2.jpg

Mitt portable tastatur

Endret av havarhen
Lenke til kommentar

Poeng eller ikke poeng, jeg er enig med anmelder at det er en ulempe, uansett hvormye man har gjort det med vilje.

 

En ulempe - godt mulig. Men det blir litt som å trekke et alkoholfritt øl for at det ikke er alkohol i det. ;)

 

Tja, jeg er ikke enig, man kan ikke unnskyklde alle ulemper med at det er et valgt design.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg husker tastaturet som var på brutterns første PC. Det var en 286 som han kjøpte på slutten av 80 - tallet, og hadde et tastatur der tastene ga fra seg en lyd, akkurat som du slo av og på små brytere. Det var det tastaturet jeg lærte meg Touch på, og det var med stor sorg jeg måtte legge det i pc-skrot skapet da de nye pc-ene med ps2-portene kom, og som ikke hadde de store runde portene som var før ps2.

 

Det tastaturet hadde vært noe å hatt til nostalgi pc`en. :love: Siden Windows dengang knapt var et sånnt rart prosjekt ihvertfall ikke jeg hadde hørt om før, så var det selvfølgelig ikke sånn vederstyggelig windows tast på det. På det første tastaturet jeg kjøpte noen år etterpå (allerede dengang var det omtrent umulig å få kjøpt tastatur uten windows tast :dontgetit: ) så irriterte jeg meg så ille over den tasten at jeg tok skrutrekkeren og knakk den av.

 

Mimre....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...