Gå til innhold

**dp** og www.digitalimpuls.no holder klokketreff!


Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Førstekommende fredag kommer www.digitalimpuls.no /jeg til å avholde ett lite klokketreff i kjelleren min her i Oslo. Følgende deltakere skal være med så langt:

 

minhund m/sønn

hifiking

fluesopp (husker ikke nye nicket.. hehe)

 

mulig knopflerbruce og Nizzen også tar seg en tur..?

 

Dette begynte først med en liten tanke om å kjøre Morten (minhund) sin gulftown chip på nitro. Det skal vi selvfølgelig gjøre, men vi får også innspill fra andre cpuer som også er bygget på 32nm teknologi :D

 

Følgende oppsett kommer det til å kjøres minusgrader på:

 

EVGA Classified x58 E760 socket 1366

Intel i7 "gulftown" x980 (6 kjerner, 12 tråder)

OCZ Blade 2133Mhz

4 x MSI 5870 Skjermkort

Corsair 1000w

 

Her vil det først og fremst prioriteres 3DMark, derav Vantage og 06.

 

Andre riggen som jeg gleder meg til:

 

EVGA Classified 200 P55 socket 1156

Intel i5 660 x1

Intel i5 661 x2

Intel i5 670 x1

Kingston 2000Mhz Dual channel kit

Huntkey 800w PSU

 

Jeg ser frem til denne riggen, rett og slett pga sykt potensiale i Super Pi 1M og 3DMark 05 med riktig skjermkort. Soppen tar vel med seg 2 x 5870 hvis han er snill gutt ;)

 

Vi kommer til å ha mellom 50-70L med flytende nitrogen, så jeg forventer meg gode scores i de respektive testene. Hifiking står for bilder og klokking på i5 plattform med soppen ved sin side.

 

Mvh Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar med en bråte med ddr2 og noen CPUer hvertfall (Celeron 450, e2180, e6300, e8500 (litt usikker på om jeg tør svi av denne riktig ennå... ;) ).

 

Har også et Biostar TPower I45 om nøden skulle bli enorm. Merk at jeg har ikke FSBtestet dette noe over 500, så det kan være en dud for alt jeg vet.

 

Minnet har jeg heller ikke testet enda, så å lete seg fram til et bra sett KAN bli strevsomt, så anbefaler de som har noe å ta med selv likevel. Da er det ikke så nøye om det dør heller, man skal liksom ikke drepe andres utstyr :p

Lenke til kommentar
ikke for å være kjip, men er begrenset med plass i kjelleren min. vi er allerede "fullbooket", følg med i tråden, vi holder dere live oppdatert.

 

Da fikser man en bedre plass. Hva med å satse på å ta det tidlig på dagen, og låne Sikamikanico eller noe i den duren? ;)

 

Da har man litt stereo for å få den riktige feelingen også.

Lenke til kommentar
ikke for å være kjip, men er begrenset med plass i kjelleren min. vi er allerede "fullbooket", følg med i tråden, vi holder dere live oppdatert.

 

Da fikser man en bedre plass. Hva med å satse på å ta det tidlig på dagen, og låne Sikamikanico eller noe i den duren? ;)

 

Da har man litt stereo for å få den riktige feelingen også.

 

eller så innvaderer vi/dere den 50.2m2 kåken til Mr. Formann, i.....wait for it..... LARVIK :D

 

EDIT: liten teaser... det er dessverre ikke kaldt nok ute, -196C it IS!

post-88790-1265103158_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Hepp!

 

Med litt mer planlegging kunne man kanskje funnet plass her på huset også. Vi har jo nok av arealer +++.

 

Dog må slike utskeielser klareres av noen herrer med slips, så store spontansamlinger vil nok ikke fungere så bra.

 

Hvor er "her på huset"?

 

Jeg aner at du ikke kommer til å si vestlandet, men det jo lov å håpe...

Lenke til kommentar
Hepp!

 

Med litt mer planlegging kunne man kanskje funnet plass her på huset også. Vi har jo nok av arealer +++.

 

Dog må slike utskeielser klareres av noen herrer med slips, så store spontansamlinger vil nok ikke fungere så bra.

 

Hvor er "her på huset"?

 

Jeg aner at du ikke kommer til å si vestlandet, men det jo lov å håpe...

 

Han referer nok til hw.no-bygget i Oslo. Idéen om et hardware.no-overklokkingstreff har blitt luftet en gang før (etter første overklokkings-nm), men det ble aldri noe av.

 

Gleder meg til å se resultater fra treffet! Clarksdale ser ut som en perfekt superpi-cpu. Har dere ES eller retail?

 

Edit:

Hadde ikke du sluttet å overklokke, Håkon? :p

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...