Gå til innhold

Samsung og Rambus til dyr enighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Artig. Nå får Rambus (bambus) jo bare ennå mer penger til å ri den patent-hesten med (fra Samsung). :!:

Utvikling av teknologi er jo det de driver med. De selger ikke fysiske produkter. De selger lisenser av patentert teknologi.

 

holder de ikke bare på med minnebrikker ?

hvis alle som skal lage hovedkort må betale til mrambus for å kunne bruke deres minnebrikker så blir jeg litt betenkt .

Rambus lager ikke minnebrikker nei. De har bl.a. patenter på deler av DRAM-teknologien.

Lenke til kommentar
Artig. Nå får Rambus (bambus) jo bare ennå mer penger til å ri den patent-hesten med (fra Samsung). :!:

Utvikling av teknologi er jo det de driver med. De selger ikke fysiske produkter. De selger lisenser av patentert teknologi.

 

holder de ikke bare på med minnebrikker ?

hvis alle som skal lage hovedkort må betale til mrambus for å kunne bruke deres minnebrikker så blir jeg litt betenkt .

Rambus lager ikke minnebrikker nei. De har bl.a. patenter på deler av DRAM-teknologien.

 

altså en patent rytter.

 

hvis de har patenter på det hvorfor lager de da ikke minnebrikker selv ?

Lenke til kommentar
altså en patent rytter.

 

hvis de har patenter på det hvorfor lager de da ikke minnebrikker selv ?

Hvorfor må de det? De forsker, og selger ideene sine. Dette er faktisk en veldig vanlig modell, ikke bare i IT-bransjen. NVidia lager ikke egne chips. Bioteknologiselskaper har sjelden egne fabrikker og lager ikke medisinene de forsker frem. Med mindre man er en gigant i markedet lønner det seg sjelden å gjøre hele prosessen selv.

Lenke til kommentar

For de fleste blir det vel bare synsing når en ikke kjenner til tidligere stridigheter, men kun har hørt noen drypp.

 

Tidligere husker jeg de var aggressive, og at det ble skrevet litt her på forumet om dem. Mulig Rambus har rettighetene på sin side. Husker ihvertfall det var mye styr rundt dette med RIMM. Folk ville jo egentlig ikke betale en del ekstra for sånn, og jeg tenker det helst ble brukt på servere.

 

Det er vel værre med troverdigheten til søksmålsselskapet SCO enn hva det er med Rambus?

Lenke til kommentar

Hadde vært en fordel om folk hadde lest litt før dem uttalte seg. Rambus har faktisk forsket frem og utviklet RDRAM og XDR RAM, i tillegg til en hel rekke andre konkrete produkter og teknologier. Når et laboratorium utvikler noe, er det rett og rimelig at de får betalt for produktet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jo det er så. Men å skulle holde følge med alle nyhetene rundt ett amerikansk selskap, det er vanskeligere for en nordmann enn å f.eks. få med seg hva Telenor opplevde med sine russiske investeringer.

 

Rambus er ikke ett stort norsk selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...