Gå til innhold

På tide å fjerne medlemmer med 0 innlegg. Hva tror dere?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter jeg leste dette fra forumet til TinyMCE, tenkte jeg at det var på tide at dette skjedde Diskusjon.no. Tar man å søker etter medlemmer med 0 innlegg, så er antallet utrolig stort. Igjen blir dette lite representativt for "statistikken" forumet prøver å være stolt over.

 

Tror dette burde så absolutt gjøres før forumet blir oppgradert til IP.Board 3.0, da det blir færre brukere å ta med over.

 

Hva tror dere? Personlig ser jeg ingen grunn til at disse medlemmene skulle bli spart. Faktisk så synes jeg det skulle være en månedlig cron som gjorde akkurat dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tematikken har faktisk blitt brakt på bane av flere den siste tiden. Innholdsansvarlig konkluderte med at så ikke ville skje.

"Inaktive kontoer vil ikke bli fjernet. Eventuelt vil vi vurdere å sette brukernavn på inaktive kontoer (da snakk om inaktivitet på alle tjenester) som aldri har postet noe og ikke vært pålogget på noen år til et eller annet intetsigende noe, for å frigjøre nick. Men det har ikke topp prioritet."

 

Undertegnede er heller ikke fremmed for tanken å faktisk slette disse. Da om man heller ikke ser noe aktivitet på søstersidene til forumet.

Lenke til kommentar

Det eneste problemet er eventuelt at de gamle brukerkontoene med null innlegg tar opp ønskede brukernavn. Jeg syns ikke det er nødvendig å føle seg tvunget til å poste på et sted når man har blitt medlem. Mange leser bare, mens noen få der igjen begynner plutselig å skrive innlegg som bare det etter å ha vært medlem i mange år noen aktivitet på dette feltet i forkant.

Lenke til kommentar

Når det gjeld brukarnavn så har det vore vanleg praksis å gje ein aktiv brukar navnet til ein passiv når det blir spurt om. Det er då snakk om ein så passiv at brukaren ikkje har vore logga inn på lenge.

 

At fleire vil ha same brukarnavn er noko ein støter på over alt på internett.

Lenke til kommentar

Det lar seg dessverre vanskelig gjøre, fordi kontoen brukes på andre tjenester enn Diskusjon.no. Diskuterte dette med produktsjefen for Diskusjon.no i desember og vi vil se på mulighet til å frigjøre brukernavn på de som ikke har vært aktive på en god stund, men igjen så er det endel uforutsette utfordringer med det hele :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...