Gå til innhold

Audiovisuelt anmelder Blu-ray-filmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FANTASTISK!

 

Jeg prøvde på dette selv, uten at tråden tok skikkelig av. Det skal nevnes at jeg har vært slapp selv, så jeg får prøve å legge ut de 4 siste anmeldelsene mine.

Her er forøvrig tråden min. Jeg har primært fokusert på nordiske reviews, da Blu-ray.com, dvdtherapy.com og highdefdigest.com dekker alle de andre store anmeldelsene.

 

Jeg skulle veldig gjerne bidratt til dette selv, men jeg er desverre en dårlig skribent.

 

 

Dere nevnes struktur, og dette er hva som har fungert for min del:

[b]Film (årstall)[/b]
Bilde av filmen
[b]Video Resolution/Codec:[/b] 
[b]Aspect Ratio(s):[/b]
[b]Audio Formats:[/b] 
[b]Subtitles/Captions:[/b] 
[b]Runtime:[/b] 
[b]Extra:[/b]

Og da selvsagt ta for seg anmeldelse, billedkvalitet, lydkvalitet, ekstramateriale og final words.

 

EDIT: leif

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Hm... ser ut som om noe alla kulturo.no er i fremvekst igjen.

 

Dog så ser det ut som om fmtmagasinet som jeg og alectbm har laget som en erstatningen for kulturo.no vil møte bein hard motstand :cry:

 

Jaja, håpet var at edda nettverket skulle fatte interesse for FmtM og ønsket å ta over for oss kostnadsfritt, men er uansett positivt at det vil komme anmeldelser innen film. For håpe at dere kommer med tegneserier, musikk og litteratur etter hvert :)

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Takker for feedback! :)

 

Vi håper og tror dette skal bli bra. Vi har massevis av BD-filmer på vei inn til anmeldelse fremover.

 

Fmtmagasinet kjente jeg ikke til - spennende. Som nevnt i artikkelen er det bare å ta kontakt med oss, hvis du tenke deg å skrive for Audiovisuelt eller samarbeide på andre måter.

 

En ting vi forresten ikke har fått på plass enda er et skikkelig karaktersystem. Det er planer om å samkjøre dette for hele Tek.no/Hardware-nettverket, men vi får se når det kommer på plass. Inntil videre blir dermed anmeldelsene uten karakterer, men vi vil veldig gjerne høre folkets mening på det området også :)

Lenke til kommentar

Ang karaktersystem syns jeg 1-10 fungerer veldig mye bedre enn "terningkast", men det får dere finne ut av.

 

Jeg ser for meg at dere nevner om PQ lider av EE, DNR og CA, dette er av stor betydning for min egen del :) Så kunne det kanksje vært interessant å nevne om de forskjellige codecene (i egen artikkel?) som brukes i filmer (MPEG4, VC-1, AVC), hvilke fordeler og ulemper hver av de har, slik at de som leser anmeldelsene kan få en genuin forståelse av det som presenteres. Jeg tar det ta også som en "selvfølge" at anmeldelsene baseres seg på et publikum som er litt "in to it" og forstår de forskjellige begrepene som brukes innen BD (og HD DVD).

 

Uansett, det er flott at dette starter opp. jeg gleder meg stort!

Screenshots som dere også nevnte i artikkelen hadde vært absolutt helt godlike!

Lenke til kommentar
les artikkelen

Jeg leste artikkelen, og vil understreke _først og fremst_.

 

Jeg ser det ble skrevet at det i tillegg skulle være en tradisjonell anmeldelse av filmen, men jeg vil vite hvor fokuset ligger. At de kun skal anmelde BD-filmer får meg til å tro at det ligger der.

 

Hvis svaret er at det skal fokuseres like mye på begge delene, må dere skaffe folk som både er veldig flink til å skrive om film, og til den tekniske delen av det. Det er sikkert en del av de der ute, men jeg tror det raskt kan bli litt overfladisk -- og da finnes det langt bedre sider der ute.

Lenke til kommentar

Linker til disse sidene?

 

Ellers svarer vel dette i artikkelen på spørsmålet ditt.

I tillegg til en mer tradisjonell anmeldelse av filmene, ser vi også nærmere på det tekniske – lyd- og bildekvaliteten, samt ekstramaterialet til filmen. Måten vi deler det opp på er at første side i anmeldelsene inneholder den tradisjonelle anmeldelsen, men vi på side to ser på de tekniske aspektene ved utgivelsen. Eventuelle ekstra skjermbilder presenteres på side tre i anmeldelsene.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

DVDarkivet

Cinerama

 

Har ikke brukt de selv, men vet de finnes.

Jeg håper dette kommer til å ta av, og at vi ser gode anmeldelser på den tekniske biten. Hvis det er slik at alle anmeldelere får film før release kan det være ekstra artig, da Norge faktisk er på toppen av når filmer blir sluppet på BD. Ikke alle selvsagt, men en god del.

 

Litt stas hadde det vært om lille Norge anmelder storfilmer som Star Trek før de 2 store sidene, som for meg er Blu-Ray.com og HDD.

Noen som er enige?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...