Gå til innhold

ISO-verdi på over 100000!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette må være drømmekameraet! Bildene på iso 12800 ser utrolig bra ut Link

 

Er det noen som vet om bufferet har blittt oppgradert?

 

Ja. "D3S's increased buffer memory is twice as large as that of the D3's."

 

Som før reagerer jeg litt på prisen. I USA ligger MSRP på 5200 USD, det er ca. 35960 ink. mva. Nærmest 10000,- mer enn veiledende pris i Norge.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Fascinerende!

 

- HD video (1280x720p 24bps MJPG)

- Støvfjerning (sensor-risting)

- Angivelig ennå høyere ISO-kvalitet

- Ennå høyere maks ISO: 102400

- Norsk menyspråk

 

Det skal bli spennende å se kvaliteten på de ulike ISO-verdiene. Nikon USA har noen smakebiter i området ISO 200-12800.

 

Norge er et høystkost land, noe vi må lære å leve med pga. våre høy lønninger. Det skal koste være kar ja.

Prisforskjellen viser bare at global varehandel ikke fungerer helt godt ennå. I et velfungerende marked ville prisen vært den samme uansett hvor i verden man er. (Forutsatt like avgifter, fraktkostnader, forbrukerrettigheter og at det er samme produkt med like god service og garanti). Selv når man tar høyde for dette synes jeg veiledende prisforskjell er for stor.

Lenke til kommentar

Vi har noen Nikonister i fotoklubben her hjemme. Skal bli spennende å se om de kommer med "skrytebilder" av ISO 102.400. De gjorde det med 25.600 da det kom. Iallefall én av Nikonistene blir å kjøpe D3S.

Det jeg i såfall vil se om det blir "bedre" enn mitt "ISO 102.400" fra 5D Mk II'n min. (ISO 25.600 undereksponert 2 trinn og øket i DPP).

 

Det skal holde hardt, men jeg skal prøve så godt jeg kan å holde meg unna fanboyism i tråden ;)

Lenke til kommentar
Som før reagerer jeg litt på prisen. I USA ligger MSRP på 5200 USD, det er ca. 35960 ink. mva. Nærmest 10000,- mer enn veiledende pris i Norge.

Som pussig nok ikke er alt for langt unna 25% MVA ...

 

Tom

 

Ja men 35960,- er inkludert 25% mva. 5200 USD = 29 000,- NOK * 1,25 = 36 250,-

 

Når det blir snakk om 10000,- kr i prisforskjell synes jeg det er greit å kjøpe fra USA. Selv om man i teorien må ta alle service kostnader selv, blir det en god deal.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Vi har noen Nikonister i fotoklubben her hjemme.
Bikeridr

Fra: Kvaløysletta

 

Er vi medlem i samme fotoklubb? I så fall kjenner jeg til disse Nikonistene. Über-nikonisten selv snakket i helga om å ikke kjøpe D3X, men sikte seg inn på D700X eller lignende på grunn av økonomi (merkelig nok når man har fotoutstyr til minst 30 ganger verdien på den nusselige retrobilen). Grunnen var vistnok prioritering av flere svindyre ekstremteler fremfor nytt hus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...