Gå til innhold

Google Docs truer MS Office


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bare begynnelsen.

 

Microsoft Office er laget for å produsere ting PÅ PAPIR. Det er ikke mye papir vi trenger nå om dagen.

 

Bruker selv Google Docs mye, til å dele dokumenter med andre og samarbeide om dem.

Så lenge jeg ikke skal skrive ut noe fancy, så greier det seg lenge med nettbaserte løsninger.

Lenke til kommentar
Dette er bare begynnelsen.

 

Microsoft Office er laget for å produsere ting PÅ PAPIR. Det er ikke mye papir vi trenger nå om dagen.

 

Bruker selv Google Docs mye, til å dele dokumenter med andre og samarbeide om dem.

Så lenge jeg ikke skal skrive ut noe fancy, så greier det seg lenge med nettbaserte løsninger.

Glemt sharepoint?

Lenke til kommentar
Nå håper jeg snart Google går på en smell. Det er ikke bra at et firma har så mye kontroll.

Heller Google enn MS.

 

For vel tjue år sidan sa dei sikkert "Heller MS enn IBM."

 

Syns det er bra at Google holder Microsoft litt i tøylene nå for tiden. Men Ms-Office-andelen på kontorene vil nok synke ytterligere. For 20 år siden sa vel også jeg heller Ms enn IBM. Ting endrer seg. Nå gjelder det å jekke ned "keiserdømmet" Microsoft, og de er på god vei allerede - på en del plan.

Lenke til kommentar

Gledelig å se at det begynner å bli et snev av konkurranse mellom ulike kontorprogrammer også i bedrifter. Men det er ennå langt igjen til sunn konkurranse.

 

Håper bare bedrifter og folk lagrer lokalt så de ikke blir for avhengige av "skyen".

 

Bedrifter bør i hvert fall være obs på å lagre i åpne formater for å sikre framoverkompatibilitet i flere tiår fremover. Lukkede formater er på vei ut på alle fronter for tida. (Google docs lagrer i odf-formatet både på serverne og som standard format hvis man lagrer lokalt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...