Gå til innhold

– Windows 7 er stabilt nok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sliter enda med at programmer krasjer når de skal lukkes, nekter å lukke seg til jeg lukker prosessen.

Jeg hadde dette problemet på betaen, at kompilerte programmer med Visual Studio ikke ville lukke seg. Med ferdigversjonen fungerer derimot alt knirkefitt. Nesten samtlige her i klassen bruker Windows 7 (Pro, ferdigversjonen som er aktuell for bedrifter) også, og det er ikke noe annet enn positive tilbakemeldinger. Windows 7 er nok også litt mer enn bare en facelift av Vista. Det er da også helt normalt at bedrifter hopper over en generasjon operativsystem, ettersom det koster mye i lisenser, innkjøp av nytt utstyr/programvare, opplæring osv.

Endret av KVTL
Slettet svar på off- topic innlegg.
Lenke til kommentar
Microsoft mener Windows 7 RTM er såpass stabilt at kundene ikke skal trenge å vente på SP1.

 

Det sier MS hver gang.

At de ikke lærer.

 

Bedrifter og statlige organ har idioter som sjefer. De ansetter idioter for å skaffe bedriften datasystemer. Disse idiotene skaffer systemer på en slik måte at man låser seg til helt bestemte versjoner av ymse programkomponenter. Så dropper dem å fikse dette, og låser resten av bedriften til gale valg. Så vil man ikke oppgradere, og til slutt finnes ikke folk som kan fikse dette.

 

Store norske bedrifter er dødsavhengige av IE6. W7 endrer ikke dette da IE7/8 ikke er 100% IE6.

 

Så skaffer de seg windowsclient programmer som låses til bestemte versjoner, patcher og sp.

 

En liten sikkerhetspatch kan velte en hel bedrift.

 

Og ikke tro at Linux ville fungert bedre. De hadde søren klype klart å låse seg til idiotversjoner som ikke kan patches der også.

 

Idioter - verden er full av idioter. ***AARRRRRGGGG*****

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet Win 7 i Beta, RC og RTM og har ikke opplevd kræsj eller at det er ustabilt på noen måte. Og jeg bruker pcen med daglig i jobb, så den får gjennomgå med installasjoner av programmer av ymse slag. Har opplevd at noen programmer ikke fungerer 100% med Win7, men det har like mye å gjøre med at jeg har 64-bits versjon som at det er Win7. Jeg kan også bekrefte at Win7 er MYE mer stabilt enn Vista var når det var Beta, RC og RTM.

 

Men jeg tror mye av grunnen til at en del venter til første servicepack er like mye det at man vil være sikker på at programmer man bruker kommer i en versjon som støttes av OS'et. Og store bedrifter har også ganske ofte mange pcer av samme type, som alle kan gjenopprettes fra sammme image når brukeren klarer å fucke pcen til. Support folka bruker ofte 1/2 år på å klare å lage et nytt image når det kommer nytt OS, og da kan ikke bedriften oppgradere til Win7 når det ikke finnes noe restore image som support folka kan bruke når brukere fucker opp pcen sin. For er det en ting som er sikkert her i verden så er det at brukere kommer til å tulle til pcen sin på ett eller annet tidspunkt, det er bare et spørsmål om tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...