Gå til innhold

Lenovo lanserer S12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Sålenge de har klart den relativt vanskelige oppgaven med å plassere FN-, og CTRL-knappene korrekt (altså CTRL helt til venstre) har de allerede solgt endel.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Sålenge de har klart den relativt vanskelige oppgaven med å plassere FN-, og CTRL-knappene korrekt (altså CTRL helt til venstre) har de allerede solgt endel.

Er jo riktig plassert det da.

Eksempel på andre tastatur med fine plasser til knappene: http://henryetc.com/blog/wireless_1_20070807.jpg

Edit: var visst amerikansk tastatur

 

Det er jo bare en vanesak.

Tror ikke den gjennomsnittlige forbrukeren tar dette som er stor ulempe.

 

Men denne skal jeg ha, og kjøre hackintosh :)

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar

Dette begynner å ligne på noe. Nå er det ikke mange punkter igjen jeg vil klage på*. Kanskje det dukker opp en ny minibærbar jeg har lyst på i løpet av året?

 

* På denne vil jeg klage på:

- den unødvendige begrensningen maks 1 GB ram

- plagsomme refleksjoner i skjermen og

- at den ser ut til å bli umulig å få tak i uten Windows-skatt.

 

Er det forresten noen som vet om denne takler standard 2,5" 9,5mm SATA harddisker? Hvis ikke så er det også et punkt jeg vil klage på.

Lenke til kommentar
Denne så jo veldig bra ut! Men liker fremdeles ikke minne mengden... Noen som vet om begrensningen ligger i lisensen til Windows eller brikkesettet?

Brikkesettet har ingen begrensninger på minnet.

Ion har omtrent samme spesifikasjoner som GeForce 9400m /nForce 730i, kodenavn MCP79.

Lenke til kommentar

Et øyeblikk angret jeg på at jeg hadde kjøpt 1000HE, men så kom jeg på at 9.5 timer batteritid (og riktig plassering av fn-tasten :p ) er langt viktigere for meg enn litt større skjerm og bedre oppløsning med kun 3 timer batteritid til samme pris.

 

Dog ser denne veldig interessant ut. Regner med den setter enkelte standarder for fremtidige netbooks, for Lenovo ser ved første øyekast ut til å gjøre masse riktig her.

 

edit: jeg for min del har ikke behov for mer enn 1GB på en netbook per i dag, og alt over 2 GB måtte vært ekstremt overkill for en slik maskin med dagens generelle systemkrav (tatt i betraktning hva maskinen er ment for) ;)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Endelig! Takk IBM (Lenovo)! Vi hadde rett Simen1 :)

 

Dette gjør forsåvidt skam på en del netbook kritikere som mente at dette "kan vi bare glemme å håpe på".

Jeg håper også dette setter standarden for netbooks fra 10-12". Noen forbedringspotensiale i foretatte valg er det her. Eks. synes jeg ingenting om glossy skjerm (ping og plage).

 

Var vel noen uker siden jeg sa "jeg venter heller på S12" og jaggu kom det :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

bIsk0p: Brikkesettet støtter i hvert fall 4 GB ram. Kilde. I følge Nvidia finnes Ion i utgaver med DDR2-800 minne og utgaver med DDR3-1066 minne. (begge variantene med doble minnekanaler)

 

Nvidia skriver forresten at Ion har innebygget nettverkskontroller for 10/100/1000 Mbit/s LAN. Jeg synes det er litt merkelig at Lenovo bare oppgir 10/100.

 

Jeg tror ikke minnebegrensningen ligger i Windows-lisensen heller. Det er mulig begrensningen ligger i bios eller at Lenovo har oppgitt feile maks-spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Dette er meget nær netbook drømmen. Jeg hadde dog håpet på følgende:

 

- N280 når de først også velger nyere teknologi som Ion. En CPU oppgradering hadde vært på sin plass.

- Fjern glossy belegget, dette gjør at jeg ikke kommer til å kjøpe denne.. Direkte ubrukelig ute i sollys!

- 1GB begrensningen må vel være tull? Burde i det minste vært 2GB.

 

Ellers er alt helt topp og nå er det så nære at jeg nesten hadde håp om mitt første netbook kjøp. Uten glossy belegget hadde dette blitt kjøp men jeg håper også på en N280 (N330 blir nok for batterislukende).

 

EDIT:

Ellers er alt annet "perfekt" med denne men jeg håper på en oppgradert versjon samt muligheten til å velge uten glossy skjerm. Kan jeg kjøpe uten glossy skjerm og 1GB ikke er tilfelle så kjøper jeg!

 

Hvis ikke venter jeg på en S12-2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

På en 12" kan de kjøre begge deler som de gjør på en del Thinkpad modeller. Man kan håpe :) Ellers er jeg overbevist om at dette er netbook fremtiden med modeller fra 10-12" samt 16:10 skjerm og ikke 16:9 som man ser fra noen. Oppløsningen er også perfekt og jeg håper dette blir en standard.

 

EDIT:

Støtter den vanlig 9.5mm 2,5" SATAII harddisk så jeg kan slenge inn en god egeninnkjøpt SSD?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
edit: jeg for min del har ikke behov for mer enn 1GB på en netbook per i dag, og alt over 2 GB måtte vært ekstremt overkill for en slik maskin med dagens generelle systemkrav (tatt i betraktning hva maskinen er ment for) ;)

Jeg ser litt lengre fremover enn bare i dag og i år. Kjøper jeg en maskin vil jeg ikke at den skal bli støvsamler/bokstøtte allerede om et par år. Jeg vil ha en som jeg kan oppgradere med nytt OS, programmer og maskinvare (SSD og ram) jevnlig slik at den holder seg i fin form i mange år fremover. 1 GB er allerede i minste laget for Windows-brukere.

 

PS. Du har sikkert 6-cellers batteri allerede og da er det vel mer naturlig å sammenligne med 6 celler-utgaven av S12 også. Den har 6 timer batteritid. Altså 9,5t på din vs 6t på denne.

 

Endelig! Takk IBM! Vi hadde rett Simen1 :) Dette gjør forsåvidt skam på en del netbook kritikere som mente at dette "kan vi bare glemme å håpe på".

Jepp, de som har ment at Microsoft dikterer hvilke kunstige begrensninger hardware-produsentene skal ha, har fått sitt endelige motbevis. :green:

 

Endelig Atom + Ion + 12 tommer + 1280x800 + HDMI. Det er langt på vei det jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Endelig Atom + Ion + 12 tommer + 1280x800 + HDMI. Det er langt på vei det jeg vil ha.
:thumbup:

 

EDIT:

Jeg håper HW.NO følger opp med en review av denne så snart som det er mulig.

 

EDIT2:

Ser også at den kun kommer med XP Home SP3, kunne godt tenkt meg den uten OS hvor OEM summen ble trukket fra. Jeg ønsker å kjøre Win7 på en slik maskin med 2GB minne. Så 1GB virker merkelig på denne modellen.

 

 

Relatert:

http://itavisen.no/814279/naa-er-hd-netbooken-her

http://itavisen.no/814351/her-er-beviset

Synes forøvrig det er merkelig at hw.no stadig vekk er sist ute med slike "nyheter".

 

Ellers er "Asrock NetTop Ion 330" meget interessant som mediacenter!

http://www.asrock.com/nettop/spec/ION%20330.asp

ION%20330.jpg

 

img-Back(ION330).jpg

 

img-EnergyStarTestResult(ION330).jpg

CPU - Intel® Atom™ 330 (Dual-Core CPU)

Chipset - NVIDIA® ION™ graphics processor

Memory - 2GB DDR2 800 MHz memory, support dual channel, maximum memory capacity 4GB

VGA - NVIDIA® ION™ graphics, support DX10 / Full HD 1080p (Blu-ray / HD-DVD)* playback

HDD - 2.5” HDD 320GB

DVD - DVD Super Multi (Slim type)

I/O - 1 x HDMI (with HDMI to DVI adapter), 1 x D-Sub VGA, 6 x USB 2.0, 1 x S/PDIF (Optical)

LAN - Gigabit LAN

Sound - HD Audio 5.1 channel

System acoustic - Below 26dB

Power Unit - 65W /19V Adapter

Dimension - 195mm (W) x 70mm (H) x 186mm (L)

Volume (liters) - 2.5L

Weight - 1.69Kg

 

Nettbutikker - når kan jeg få kjøpe denne av dere? Fant.. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10570996

(SlimDVD kan man bare bytte ut med SlimBD om man ønsker)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt morsom spesifiaksjon

 

* Hard Drive: Up to 160 GB SATA (160, 250, 320)

 

Desuten står det faktisk at det er opp til 1GB minne på denne, jeg lurer på hvor begresningen er!

 

Maskinen skal fores med W7, så 1GB minne blir litt lite. Forresten, kanskje dumt spml. Er dette 64-bit cpu? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...