Gå til innhold

Appellerer til piraters samvittighet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja dette er virkelig den eneste måten jeg har tro på :) Selv om det dessverre er mange spillere og crackere som driter en lang i de som har slitt med å lage spillene, og som lever av det. Heldigvis er det noen av oss som har samvittigheten i behold, og det er da nettopp oss som da kjøper spillet fremfor å gå den ulovlige veien. Har ganske god samvittighet i denne sammenhengen. Jeg laster ikke ned noe som helst, med mindre det er 100% lovlig (Steam osv.)

Lenke til kommentar

Helt ærlig, så har jeg nesten lyst til å kjøpe spillet bare for å kjøpe det. Er veldig med på hvordan de oppfører seg i forhold til kopiering, og akkurat dette er en ting jeg har tenkt på i lange tider. Ingen kopieringssperrer og en billig penge for spillet, og det vil selge bra og oppmuntre til kjøp.

Lenke til kommentar

god måte å gå fram på, slikt har fungert i flere p2p saker tidligere

(the man from earth filmen feks.) og vil nok fungere nå også.

 

+ spillet har en overkommelig pris og er lett tilgjengelig.

 

Og slik som the Man from Earth hendelsen, så kommer jeg nok også til

å supporte disse folka også med litt penger, mere eller mindre fordi

de faktisk går ut på denne måten og har den holdnignen de har.

Lenke til kommentar

Bare de ikke begynner med sånn idiotprising, der spillet koster halvparten i USA, kontra Europa (og kanskje enda dyrere i Skandinavia?) via Steam (eller d2d). Koster ikke dem noe mer å laste spillet til Norge mener jeg? En pris uansett hvor i verden du kjøper spillet - hvis ikke har jeg ikke så dårlig samvittighet for - vel dere vet - ...

Lenke til kommentar

Dette er absolutt en mye bedre måte å løse problemet på. Sjekket opp på bukta ang denne kommentaren, og det virker faktisk som om den har gjort en del inntrykk.

 

Selv lastet jeg ned spillet da jeg ikke fant noen demo fordi jeg gjerne vil prøve spill før jeg kjøper det. Har dog ikke spilt det enda, men om jeg liker det skal jeg definitivt kjøpe det.

 

 

Men jeg vil allikevel legge mye av denne skylden på steam. De ødela for veldig mange når de øket prisene i Norge og Europa. Det er utrolig mange spill jeg skulle ønske jeg hadde på steam, men jeg kjøper dem ikke av prinsipp pga. steam sin politikk.

Lenke til kommentar

For og utjevne dette med steam syns jeg spillprodusentene og steam, d2d, osv skal sette seg sammen og få i gang slik at på det norske markedet, eller det svenske, kunne man betale med Norske- og svenske kroner. Disse prisene skulle være like som de i USA, osv. Blir litt dumt og sette prisene skyhøye i Skandinavia selv om det ikke bor så mange der. Dette minker bare lysten min til og kjøpe noe der og heller laste det ned.

 

Tror egentlig steam, priser, osv har deler av skylda når det gjelder nedlasting. Samme pris overalt kunne gjort en forandring.

 

(Svenskene har vell skyhøye priser på spill siden de laster ned, og opp så jækla mye? :p)

Lenke til kommentar
Dette blir det første spillet jeg kjøper i år.

Disse folka fortjener det.

 

Hvorfor? fordi de ikke har DRM? Mange andre utviklere som ikke har DRM, eller som har erfart at DRM ikke hjelper, som er i samme bås som utviklerene bak Zeno Clash. Det skal veldig lite til for at det går dårlig økonomisk for spill-utviklere. Dette er ikke artister som også kan leve på konserter.

 

Uansett, det skal siest at de fleste spill som kommer ut i disse dager ikke har DRM.

 

Securom, som vi kjenner den fra Farcry 2, Crysis og Bioshock, er historie. EA sin toppsatsing Sims 3 skal ikke ha securom.

 

Generelt er det mange indie-utviklere som har spill som både er billige og ikke har drm, men trass dette blir de piratkopiert i stor skala. Demigod/World of Goo er to gode anti-DRM eksempler.

 

Eneste måten å redusere piratkopiering er holdningskampanjer,tilgjengelighet og demoer. Å ha betatesting er også viktig slik releasen blir så uproblematisk som mulig. Prisene er jamnt mye billigere enn konsollspill, så det er ikke noe å utsette på det.

 

Med holdningskampanjer mener jeg det er viktig å appellere til piraters samvittighet(som i dette tilfelle) på en god måte, der det blir fortalt hvor viktig det er å støtte spill bransjen(pc-plattformen), og hvilke konsekvenser det kan ha viss spill selger dårlig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...