Gå til innhold

AprilFest 2009 - Påmelding / Deltagerliste


Anbefalte innlegg

I denne tråden kan du melde deg på utfordringen AprilFest 2009 eller se hvem som deltar.

 

Meld deg på ved å fylle ut følgende felt:

 

Bruker: ditt brukernavn

Utfordring: Se Aprilfest tråden for detaljer

Deltakernivå: se nedenfor

Utstyr: kamera, objektiv osv som du trenger for å nå målet ditt.

 

En repetisjon av deltagernivåene...

 

Hardcore: Du tar kun bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde hver dag. Du tar ikke bilder i andre sammenhenger.

Entusiast: Du tar hovedsaklig bilder relatert til utforringen og leverer et bilde hver dag. Du tar andre bilder hvis du føler for det.

Kandidat: Du forsøker deg på entusiast-nivå. Men det kan være noen dager du ikke kan levere. Maks et bilde per dag, og minst 4 bilder i uka. Du tar andre bilder hvis du føler for det.

Pingle: Du tar to til tre bilder per uke. Du tar andre bilder hvis du føler for det.

 

Er du usikker, se de andre påmeldingene eller spør i AprilFest tråden.

 

NB. Det skal ikke postes kommentarer i denne tråden. Utomsnakk i denne tråden vil bli rapportert, slik at moderator kan slette postene.

 

Velbekomme,

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker: Trondster

Utfordring: Kun av og med 50mm fastobjektiv, kun manuell fokus*).

Deltakernivå: Kandidat.

Utstyr: Canon 20D, ZE 1.4/50. Og sånt.

 

Detta blir gøy! :)

Og - finere kategorier i år! Trodde jeg var nødt til å velge pingle, jeg! :)

 

*) Som om jeg har noe valg, med objektivet mitt..

Lenke til kommentar

Bruker: Anew

Utfordring: Termodynamikkens 2. lov

Deltakernivå: Kandidat Entusiast (må jo for pokker klare å ta ett bilde om dagen nå som lyset er sånn nogen lunde tilbake!)

Utstyr: Hovedsaklig D200 m/Micro-Nikkor AI 55/2.8 (hvor blendermekanismen er syk, så jeg har bare f/2.8 og f/4...), men resten av utstyret i profilen min er fair game.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Bruker: ok67

Utfordring: Vidvinkel. Alle bilder som skal brukes i utfordringen skal være tatt med Olympus ED 9-18, siden det egentlig er det objektivet jeg hittil har brukt minst. Hadde også tenkt å kun ta bilder av broer, men det blir kanskje litt for optimistisk. Så jeg ender opp med i alle fal en del vidvinkelbilder av broer pluss litt andre vidvinkelbilder.

Deltakernivå: Pingle/Kandidat

Utstyr: Olympus E-520, ED 9-18.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Prøver meg i år også, selv om jeg egentlig ikke har så god tid.

  • Bruker: RandiA
  • Utfordring: Kun ett objektiv, utprøve "ringer" på en del av bildene, mest macro - (Vårtegn)
  • Deltakernivå: Kandidat
  • Utstyr: Canon EOS 400D, Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, Kenko AF (Macro) Extension Tube Set DG Canon EF-S SV06

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Bruker: J@cob.

Utfordring: Verden rundt meg (Hovedsaklig godset, men forsvinner kansje i påsken.)

Deltakernivå: Entusiast.

Utstyr: Canon 400D det jeg har for hånden. Kansje et bilde med D-Lux 3 bare for the fuck of it.

 

Edit: Redigerte utfordringen min.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Bruker: aGal

Utfordring: Stilrent, "rene" bilder.

Deltakernivå: pingle

Utstyr: Nikon D80 + det jeg har av tilgjenglig utstyr.

 

Er ikke særlig flink til å ta bilder så ofte, dette gjør vel forhåpentlig vis at jeg får tatt litt fler bilder enn normalt!

Lenke til kommentar

Bruker: abraxa

Utfordring: Bygg i Oslo

Deltakernivå: Kandidat*

Utstyr: Div

 

Ingen fancy-shmancy foto, målet er å ta gode dokumenterende foto av Oslos bygg. Høres kanskje dørgende kjedelig ut, men målet er at bildene skal bli interessante uten bruk av virkemidler som fisheye, ekstreme vinkler/utsnitt, HDR osv. Her har jeg et forbedringspotensiale...

 

*Måtte endre fra Hardcore til kandidat, døgnet har ikke nok timer...

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Bruker: k.n.b

Utfordring: Knallhard etterbehandling med Gaussian Blur. Kun benytte fastoptikk.

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Nikon D700, div. fastoptikk.

 

Tør ikke utgi meg for å være annet enn den pinglen jeg er. Får se etter hvert hvor mye tid (og krefter) jeg klarer å avse til dette.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Bruker: Jim_Smyth

Utfordring: Generelt bruke makroobjektivet mitt mer enn det jeg har gjort til nå

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Canon 350D og Canon 100mm Macro

 

Er første gang jeg er aktivt med på akam-forumet så håper det gir bedre avkastning enn på diverse børser i det siste.

Endret av jim_smyth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...