Gå til innhold

Hvorfor jakter Microsoft fortsatt på Google?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok det er flere grunner til dette enn søk, Google har tross alt en del tjenester og progreammer som konkurrerer med MS sine egne, så MS kan tape mye penger at flere går over til Google sine tjenester og prudukter da mange av disse kanskje begynner å ta i bruk flere av Google produkter.

 

For å nevne noe: Google har laget et operativsystem som vil konkurrere med MS Mobile, og nå snart også på desktoppen, en nettleser, en IM-tjeneste som baserer seg på en åpen protokoll, mail, osv.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Tenkte akkurat det samme. Det var en virkelig misvisende overskrift. Ikke at jeg bryr meg at ms kaster bort alle pengene sine på søk uten å komme noen vei da. De var jo alt for seint ute. Google har jo et så sterkt merkenavn på søk at det skal et mirakel til for ms sin del å ta det igjen. Navnet "live search" er jo og helt dødfødt i forhold til google. Som mange har sagt før meg : Det høres jo helt fjernt ut å si "just live search it". For mange ord. "Just google it" har jo blitt synonymt med søk.

Lenke til kommentar
Live Search er jo drit dårlig. Skriv Internett med to t på slutten og du finner aldri internett explorer 8 ^^

Kanskje fordi programmet heter Internet Explorer, (med én T på slutten) både i norsk og engelsk versjon? Jeg er ikke en fan av hverken Live Search eller Internet Explorer, men dette var en merkelig måte å dømme en søkemotor på.

Lenke til kommentar
Live Search er jo drit dårlig. Skriv Internett med to t på slutten og du finner aldri internett explorer 8 ^^

Kanskje fordi programmet heter Internet Explorer, (med én T på slutten) både i norsk og engelsk versjon? Jeg er ikke en fan av hverken Live Search eller Internet Explorer, men dette var en merkelig måte å dømme en søkemotor på.

Det er merkelig å teste med en vanlig skrivefeil? Såpass bør en søkemotor tåle.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Live Search er jo drit dårlig. Skriv Internett med to t på slutten og du finner aldri internett explorer 8 ^^

Kanskje fordi programmet heter Internet Explorer, (med én T på slutten) både i norsk og engelsk versjon? Jeg er ikke en fan av hverken Live Search eller Internet Explorer, men dette var en merkelig måte å dømme en søkemotor på.

Det er merkelig å teste med en vanlig skrivefeil? Såpass bør en søkemotor tåle.

Jeg er enig i at det er en kjekk ekstrafunksjon om den klarer å rette små typos, men jeg pleier ikke å gi søkemotoren skylda for dårlige resultater hvis jeg staver feil.

Lenke til kommentar

Tok den litt lenger å søkte på interrnett explorrer. Hadde ingen problemer med å finne fram med google, men live search forsto ingenting. Google ga meg faktisk resultatet + spørsmål om jeg mente internet explorer. Hvorfor i all verden skal jeg da bruke live search? Hva bruker de alle pengene til? Det ser ihvertfall ikke ut som det er for å forbedre søkemotoren. Hvitvasking av penger kanskje :!:

 

Lenke til kommentar
Man burdet bare være glad for at MS fortsetter å forsøke seg mot Google. Det tjener vi forbrukere på og får mye raskere forbedringer og nye funksjoner fra begge parter.

Joda konkurranse er bra det, problemet er at MS ikke er i nærheten av Google på søk. Det MS gjør er å tilby en dårlig søkemotor som de pusher ut til massene med windows / live osv. Sluttresultatet (som jeg har sett gang på gang på gang) er at ikke datakyndige ikke bruker søk fordi søk(som i MS search) er så dårlig at det er ubrukelig.

 

Gang på gang har jeg måtte lære opp folk til å google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...