Gå til innhold

Windows 7 Ultimate uten Extras


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kommentarer fordi jeg er uenig og oppgitt av MS sin håpløse differensiering på Windows plattformen. La oss se på denne oversikten. Jeg tar for meg det som skiller den dyreste utgaven fra de andre.

 

Protect against hardware failure with Windows Complete PC Backup and Restore
Hmm, er jeg enig i at det er kun i det dyreste OSet man skal få mulighet til å ta en system state backup og restore? Nei.

 

All-in-one media center functionality makes any room a media room using Windows Media Center and Media Center Extenders
Ah mediacenter ja, veldig kjekt å ha... tja...

 

Men hvorfor ikke tilby en egen HTPC/Mediacenter utgave istedet for at man må kjøpe den dyreste utgaven for å få dette "fisle" programmet.

 

Eller hm, hva om man kan kjøpe det som et selvstående produkt for tja 10-15$ USD og bruke det på alle versjoner, hvis man trenger det? Dette høres ut som et kjent konsept hmm.

 

Scan, fax, and receive documents and images with Windows Fax and Scan

Noe her er kjekt å ha, men merkverdig at de putter inn faks i muligheten til å bruke en scanner for å skanne bilder.

 

Burde ikke det vært et eget faks/ocr produkt el? Hva med å lage et produkt til 10-15$ USD som heter "Windows Fax and OCR". Vel hvis man ikke kjøper Omnipage eller annet i stedet da. Hmm vent.. Windows har kanskje ikke OCR funksjonalitet?

 

Faksmottak i windows har jeg ikke brukt siden 1999 på windows 98 tror jeg hm. Så kanskje de skal gi med muligheten til å scanne bilder på alle versjoner, som anses som en alminnelig funksjon i et OS, og heller selge et produkt som heter "Windows OCR".

 

Remotely access your business resources and applications with Remote Desktop Connection
Huff ja, muligheten til å fjernstyre skrivebordet på en Home utgave er hårreisende synes også jeg. Dette bør selvf. prises høyt. Vel hvis man ikke bare bruker TightVNC i stedet da. Hmm.

 

Better protect your data against loss with Windows BitLocker Drive Encryption
Eh hva skal jeg med dette? De jeg har snakket med har tapt dataene sine når de har brukt slik. Selg det som et eget produkt til 10-15$ USD istedet. Vær så snill?

 

Add to your Windows experience with Windows Ultimate Extras
Ja stemmer, dette var de dingsene de har brukt hvor mange år på å lage 5stk av nå? Var det noe nyttig i dem? Egen produktpakke til 10-15$ USD man kan kjøpe og laste ned på nett?

 

Windows Vista Enterprise

 

Designed to significantly lower IT costs and risks, Windows Vista Enterprise meets the needs of large, global organizations with complex IT infrastructures. Enterprise customers may also want to learn about the Microsoft Desktop Optimization Pack for Software Assurance.

 

Windows Vista Starter

 

Windows Vista Starter is the most affordable way to enjoy the basic Windows Vista experience. Windows Vista Starter is exclusively* available in emerging markets, and is designed for a beginning PC user with additional tools and tutorials to make it easier to use. Read more.

Jeg tror ikke jeg orker kommentere dette i særlig grad annet enn at disse fantastiske kostnadsbesparende greiene i Enterprise kanskje bør selges som et eget produkt, ala adminpack el, eller sammen med volum lisenser man kjøper til bedrifter hmmm.

 

 

EDIT:

Så jeg er spent på hvordan de har ryddet opp i dette i Windows 7 :) Eller, det har de kanskje ikke? :hmm:

 

EDIT2:

Premier var en bevisst skriveleif. Ja jeg vet den heter Premium.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, nå var det vel ikke Vista det var snakk om, da ...

 

Men Paul Thurrott har laget en oppstilling som kort beskriver de ulike versjonene.

 

Det finnes ingen versjon som har ordet "Business" i navnet, men det er mulig at det er "Enterprise" man tenker på? Den har samme innhold som "Ultimate", men tilbys ikke med "retail licensing", kun "volume licensing".

 

I praksis vil kunder som skal kjøpe ny PC med Windows 7 stå ovenfor 2 alternativer:

- Home Premium (ikke Premier som noen her kaller det)

- Professional

 

Som et plaster på såret synes jeg MS kunne tilby Windows 7 Ultimate som en Ultimate Extra for Vista ...

edit: typo

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
--Paul Thurrott

February 3, 2009

 

Windows 7 Starter

 

Market: Worldwide availability this time but with new PCs only

Key features: Enhanced taskbar, Jump Lists, Windows Media Player, Backup and Restore, Action Center, Device Stage, Play To, Fax and Scan, basic games

What's missing: Aero Glass, many Aero desktop enhancements, Windows Touch, Media Center, Live thumbnail previews, Home Group creation

 

This version will only be sold through PC makers to users, but unlike with Vista, it will be sold worldwide. This suggests that netbook makers will choose this version, even in the US. As with previous Windows Starter Edition products, it is limited in some ways: You can run only three applications at once, don't get Windows 7's full mobility capabilities, and can participate in but not create a Home Group. Also, there's no Aero Glass.

Hmm nei, jeg vil jo selvfølgelig ikke ha behov for særlig nettverksfunksjonalitet hverken i workgroup eller domene på en lett, hmm hva het sjangeren... netbook.. hmm *oppgitt*

 

3 applikasjoner samtidig ja.. hmm så det utelukker å ha en browser oppe samtidig som jeg hører på musikk, har et excel ark oppe og har thunderbird liggende bak og sjekker mail? *mer oppgitt*

 

Får man net use kommandoen tro? Hmm tviler på det, den er jo rimelig tung og dyr av seg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Man har vel i prinsipp blitt svindlet ved kjøp av ultimat. Det er jo ikke en dritt nyttig i forhold til business, annet en mediasenter, og det at du får velge mellom 32/64bit.

 

Hjelper ikke å ikke lage noe og så bare beklage. De kan pent betale tilbake forskjellen mellom business og ultimat til de som er kjøpt. Nok et bevis på bløff og store lovnader om produkter som på langt nær stemmer i prakis fra MS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...