Gå til innhold

Diger kjøleløsning fra MSI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2800RPM??? Det er ikke akkurat det jeg vil kalle stille. Selv kjører jeg radiatorviftene mine på 900RPM, noe som akkurat er lavt nok til ikke å være særlig irriterende. Og selv om jeg har tre vifter, de er noe større enn denne, og er plassert på utsiden av kabinettet, vil nok dette skjermkortet støye betydelig mer enn jeg ville likt. Vi får bare håpe at dette turtallet er i "Max OC mode", og at det kan tilby tilfredsstillende kjøling ved standard clock og spenning ved et mye lavere turtall.

 

Skal vi dømme etter bildene så nemlig den kjøleløsningen en god del bedre ut enn standard på 4870. Spesielt liker jeg at de har en relativt stor kjøleribbe på spenningsregulatorene. De blir nemlig fort veldig varme. Har de gjort jobben skikkelig (for eksmepel med kjølepasta), og prisen ikke er mye høyere enn billigste 4870, kan dette bli veldig interessant for de som er interessert i et stille men raskt skjermkort.

 

Den lignet forresten en del på Zalmans skjermkortkjølere. Noen som kan bekrefte/avkrefte om kjøleren er laget av dem?

Lenke til kommentar

2800RPM er ikke så mye for et skjermkort. Designet med standardkjøler har max RPM på 5000 eller noe rundt der, dessuten så har standardkjøleren en mindre vifte som vil gjerne lage mer bråk på samme turtall. Vifta på skjermkortet mitt går på 2200RPM nå og det er ikke den som lager mest bråk. Selve skjermkortet er ganske stille vil jeg si.

Lenke til kommentar

Jeg er litt bekymret for all den varme lufta som blir dumpa inni kabinetter jeg. Mitt 4870x2 dytter all lufta ut bak kabinettet, og når det bretter proteiner (på en kjerne!) så er det store mengder varm luft som kommer ut der mens kabinettet forholder seg kjølig. Jeg lurer på hvordan det blir etter hvert som F@H støtter begge kjernene i Vista (eller W7).

 

Flimzes, har du hørt standard 4870 vifta på max? Hvis det hadde vært et alternativ hadde jeg lett gått for lyden fra disse nye kortene i stedet. Pluss at større vifte betyr mindre plagsom lyd, og også mye bedre kjøling i forhold til støy.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Jeg er litt bekymret for all den varme lufta som blir dumpa inni kabinetter jeg. Mitt 4870x2 dytter all lufta ut bak kabinettet, og når det bretter proteiner (på en kjerne!) så er det store mengder varm luft som kommer ut der mens kabinettet forholder seg kjølig. Jeg lurer på hvordan det blir etter hvert som F@H støtter begge kjernene i Vista (eller W7).

 

Flimzes, har du hørt standard 4870 vifta på max? Hvis det hadde vært et alternativ hadde jeg lett gått for lyden fra disse nye kortene i stedet. Pluss at større vifte betyr mindre plagsom lyd, og også mye bedre kjøling i forhold til støy.

Jeg har et hd4870 kort. Ja jeg vet at de bråker. Nei 2800rpm er fortsatt ikke stille.

 

@ Flimzes:

Scythe Musashi har jeg hørt mye positivt om.

Du har også Arctic Cooling Accelero TWIN TURBO, dessverre vet jeg ikke om noen Norske butikker som har denne til salgs.

Til slutt så har du Thermalright HR-03 GT, som sammen med en god og støysvak 92mm vifte vil gi deg en uber kjøler.

Tingen er at de ikke er bra nok, da de ikke kjøler VRM-modulene, som da overopphetes og kortet clocker ned/skrur seg av. Det er helelr ikke bra nok å sette noen små egne minne/hovedkortkjølere på dem. Det gjelder i hvert fall arctic cooling og thermalrighten.

 

Ser ut som om scythen kanskje er bra nok.

Lenke til kommentar
Mange som kommer med egne kjøleløsninger til disse nå. Noen som vet om noen after-market kjølere som er bra til disse kortene?

 

Jeg bruker en Arctic Cooling Accelero S2 til mitt HD 4850, festet en 12 cm vifte på den og satte denne til laveste turtall. funker som bare det. med den kjøleren føllger det også med noen ramkjølere (men sidne ram omtrent ikke trenger kjøling (med mindre du skal klokke den) brukte jeg dem på pwm kretsene, og det sammen med vifta holder kortet stille og kjølig (50 grader load)

 

Edit: 4850, ikke 4750.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
@ Flimzes:

Scythe Musashi har jeg hørt mye positivt om.

Du har også Arctic Cooling Accelero TWIN TURBO, dessverre vet jeg ikke om noen Norske butikker som har denne til salgs.

Til slutt så har du Thermalright HR-03 GT, som sammen med en god og støysvak 92mm vifte vil gi deg en uber kjøler.

 

hmmm du mener vel denne? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=112816 som jeg har i mitt kabbis på 5V og det kjøler ekstremt bra og er helt stille :p og den er til salgs på netshop. problemet er at det tar opp 3 kort plasser men pytt pytt. mitt HK har 3 PCIexpress porter :p

Lenke til kommentar
Jeg er litt bekymret for all den varme lufta som blir dumpa inni kabinetter jeg. Mitt 4870x2 dytter all lufta ut bak kabinettet, og når det bretter proteiner (på en kjerne!) så er det store mengder varm luft som kommer ut der mens kabinettet forholder seg kjølig. Jeg lurer på hvordan det blir etter hvert som F@H støtter begge kjernene i Vista (eller W7).

 

Flimzes, har du hørt standard 4870 vifta på max? Hvis det hadde vært et alternativ hadde jeg lett gått for lyden fra disse nye kortene i stedet. Pluss at større vifte betyr mindre plagsom lyd, og også mye bedre kjøling i forhold til støy.

Jeg har et hd4870 kort. Ja jeg vet at de bråker. Nei 2800rpm er fortsatt ikke stille.

 

@ Flimzes:

Scythe Musashi har jeg hørt mye positivt om.

Du har også Arctic Cooling Accelero TWIN TURBO, dessverre vet jeg ikke om noen Norske butikker som har denne til salgs.

Til slutt så har du Thermalright HR-03 GT, som sammen med en god og støysvak 92mm vifte vil gi deg en uber kjøler.

Tingen er at de ikke er bra nok, da de ikke kjøler VRM-modulene, som da overopphetes og kortet clocker ned/skrur seg av. Det er helelr ikke bra nok å sette noen små egne minne/hovedkortkjølere på dem. Det gjelder i hvert fall arctic cooling og thermalrighten.

 

Ser ut som om scythen kanskje er bra nok.

 

Jeg kan bekrefte at pwn-cooler kjøleribbene som følger med Thermalright HR03-GT ikke er bra nok for å kjøle ned vrm-modulene(minnebrikkene) på 4870. Mine går opp i 162 grader før de slår seg av. Måtte klokke ned fra 900 til 500 på minne for å få de til å fungere i Clear Sky. andre spill så trenger de kun å gå ned til 800. Skulle jeg velge mellom dette, og det bråket den vanlige kjøleren hadde så velger jeg lett å klokke ned.

 

Furmark er BARE å drite ihvertfall. Øker 20 grader i sekundet og så krasj.

 

Se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006673&hl= for mer info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...