Gå til innhold

Prøv ny Norton 360-versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo bare skrive liste hvis du vil vite hva som er galt med det.

 

*altfor ressurskrevende i bruk

*Pcen jobber hele tiden med et eller annet, og det MERKES! vet ikke hva den driver med, men noe er det.

*den maser hele tiden om at man må ta backup på nettet, og at man ikke er sikret mot "et eller annet" hvis man ikke bruker ALLE funksjonene. jeg vil jo ikke at Norton 360 skal ta backup for meg, noe som leder til neste punkt;

*Det er tilsynelatende umulig å få slått av alt dette maset. det er minimalt med innstillingsmuligheter.

 

De som har brukt det mer enn to dager før de får fullstendig fnatt, har sikkert oppdaget andre ting også

Lenke til kommentar
Kan jo bare skrive liste hvis du vil vite hva som er galt med det.

 

*altfor ressurskrevende i bruk

*Pcen jobber hele tiden med et eller annet, og det MERKES! vet ikke hva den driver med, men noe er det.

*den maser hele tiden om at man må ta backup på nettet, og at man ikke er sikret mot "et eller annet" hvis man ikke bruker ALLE funksjonene. jeg vil jo ikke at Norton 360 skal ta backup for meg, noe som leder til neste punkt;

*Det er tilsynelatende umulig å få slått av alt dette maset. det er minimalt med innstillingsmuligheter.

 

De som har brukt det mer enn to dager før de får fullstendig fnatt, har sikkert oppdaget andre ting også

 

= Ikke Norton 360 ;)

Lenke til kommentar

Norton lanserer ny variant av sin VIRUS pakke.

Norton Virus, oppfører seg som ett virus, gir en masse feil advarsler osv osv.

 

Listen er lang og problemene mange, om Norton går til Eset og diskuterer ressurser så vil de straks forstå HVORFOR de prioriteres ned.

Pluss at det er ett helvete å bli kvitt faenskapet etterpå også.

Lenke til kommentar

Lastet ned NIS 2009 fra telenor (man får det gratis med bredbåndet), og det er en kraftig forbedring! Det tok faktisk bare noen få minutter å installere programmet, noe som er en stor forbedring i forhold til hvordan de tidligere (spesielt NIS 2005) var. Omstart trengtes heller ikke. Programmet oppgir også hvor mye ressurser den tar av cpuen (ja du kan bruke task manager seff), og det varierer mellom 1 til 0% når det står i bakgrunnen. Aktivering gikk så vanlig så lett som å åpne en webside og bare trykke en knapp.

 

Kjører det på windows 7 nå og er kjempefornøyd. Flere valg mellom hvor mye den skal gjøre har man og.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Den nyeste utgaven av Antivirus er en av de minst ressurskrevende programmene. Avast, AVG osv. må se seg slått på både installasjonstid (som er under 1 minutt) og hvor mye ram programmene trenger.

Er vel heller ikke så mange som oppdaterer beskyttelsen mange ganger i timen.

 

Det vil alltid være folk som ikke liker Norton pga. de er vel det største selskapet, men mange av "erfaringene" deres her er ikke tilfellet i dag.

Lenke til kommentar

Eg liker ikkje Norton selv, men herregud så mye bullshit dykk sier, eg har hatt Norton 360 2.0 i ein periode og opplevde ikkje mer en maks 50mb totalt med RAM i idle, og når eg scannet pcen så kunne eg fint gjøre andre lettere oppgåver.

 

Foruten "tracking cookies found" så fikk eg aldri nokko mas.

Lenke til kommentar
Pluss at det er ett helvete å bli kvitt faenskapet etterpå også.

 

Ja, det er kjempevanskelig.

 

Nå er vel tiden inne for å lansere en ren antivirusløsning igjen? Ikke bloat the bloat.

 

Det finnes, og Telenor kan, på forespørsel, endre lisensen til en kunde til å gjelde for Norton Antivirus i stedet for Norton Internet Security. Et greit alternativ til litt eldre PC'er, men det blir ikke promotert noe særlig. ;)

 

Lastet ned NIS 2008 fra telenor (man får det gratis med bredbåndet), og det er en kraftig forbedring!

 

Enig, men vær klar over at NIS 2008 (og forsåvidt 2009) ikke er det samme produktet som Norton 360.

 

På generell basis er det, som alltid når Norton omtales, mange som "hater" alt som har med Norton å gjøre. It's the popular theory... Flott at vi har begynt å se et litt mer nyansert bilde nå i det siste. Produktene fra Norton har tross alt forbedret seg ganske kraftig de siste årene.

 

Og for the record: Jeg kjører NOD32.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Derfor foretrekker jeg Norman. Du merker aldri at den er der! Svært lav ressursbruk. Maser aldri om "du må utføre et virus søk" eller noe i den tonen. Kommer aldri me pop-up advarsler ved mindre det faktisk er et virus. Lar deg gjøre scanning og alt mulig dritt når du selv vil.

 

Om eg ikkje tar feil så bestod ikkje Norman testene med å finne enkelte virus, så da hjelper det ikkje at det har eit lavt ressursbruk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...