Gå til innhold

MSI lanserer X-Slim X320


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Positivt at intel har lettet på kravet om at produsentene må holde seg unna over 10 tommer skjermer hvis de skal få lov til å kjøpe Atom. Men det er trolig lang vei ennå før begrensningene på 2GB ram og kjipe 945-brikkesett faller.

 

Skjermen på 13,3 tommer er i forholdet 16:9 med en oppløsning på 1366x768 punkter.

Det er en ugunstig oppløsning når det kommer til avspilling av720p HD-film fordi det krever skalering av bildet og dermed tar en masse ekstra ytelse og dermed sliter med ytelsen med en rekke avspillingsprogrammer. 1280x800 (eller til nød 1280x720) hadde vært optimalt for 720p HD-film.

 

Er z530 dobbelkjerne?

Nei. Den støtter heller ikke 64bit OS.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel....22_.2845_nm.29

Lenke til kommentar

ke...? om ikke prisen på atom-baserte maskiner er langt over hva det burde være nå så vet ikke jeg...

 

 

om man legger snaue 700,- ekstra så får man jo MSI sin EX-310 på 13.3" og den har en dual-core AMD Turion, dobbelt så my minne og MYE bedre grafikkløsning (Raedon 3450)

skulle ikke forundre meg om den har 3 ganger så mye kapasitet på harddisken også til samme pris....

Lenke til kommentar

LoL! 7000,- for en slik laptop!?!? Man må nesten være desperat, man får jo så lite for så mye penge, og dessuten så var den stygg!!! Jeg vil heller ha gått for HP siden netbooks siden tastaturet er super deilig, det samme gjelder mustastene som er ganske god og myk, ikke noe hardt klikke taster.

 

BTW så skal HP lansere mininote 2140 som har samme fasongen som den tidligere netbooken som hadde en aluminiums chassie, bortsett fra demme gamgem så har den 10" skjern og ikke høytaler på siden av skjermen.

Lenke til kommentar

- Altfor dyr, skivebom her.

- Den er for stor, hadde holdt med maks 12", evt. 11.1".

- Oppløsningen er uhensiktsmessig, bruk 1280*800

- Den har en for dårlig og dyr CPU

- Fortsatt den tåplige 2GB begrensningen

 

Ellers et skritt mot noe bedre men et sleivskritt som desverre ikke treffer helt. Dette blir et merkelig produkt som ikke treffer fugl eller fisk da det krysser for mange kategorier med uhensiktsmessige blandinger men kalles "netbook".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bortsett fra prisen var den der pc'n ekstremt deilig da ;O

Og pent innhold også...

 

Selv om man skulle ønsket dual core og gjerne litt større klokke frekvens på den... (Selv om man vil kunne klokke den opp til 2GHz)

 

Selv så har jeg allerede MSI U100 med 2GB ram og N-draft kort i, og den vil nok holde i en god god stund til, i allefall til noe bedre kommer på markedet til en overkommelig pris.

Lenke til kommentar
- Altfor dyr, skivebom her.

- Den er for stor, hadde holdt med maks 12", evt. 11.1".

- Oppløsningen er uhensiktsmessig, bruk 1280*800

- Den har en for dårlig og dyr CPU

- Fortsatt den tåplige 2GB begrensningen

 

Ellers et skritt mot noe bedre men et sleivskritt som desverre ikke treffer helt. Dette blir et merkelig produkt som ikke treffer fugl eller fisk da det krysser for mange kategorier med uhensiktsmessige blandinger men kalles "netbook".

Delvis enig med deg Theo. Den er ganske dyr i forhold til ytelsen. Samtidig må man ikke glemme at dette tross alt en relativt slank og lett pc. Det koster raskt ganske mange penger hvis du både skal ha en lett og kraftig pc. Dette kan være en ideell pc for de som ikke ønsker å drasse på 2+ kg men som ønsker større skjerm enn de vanlige netbookene kan tilby. Jeg har selv en Asus S101 som kostet meg 6000 kroner. Dyrt for en 10" laptop men jeg er villig til å betale mer for å få en pc som passer mine behov. Konkurrentene er for tykke og tunge etter min smak. Det skader heller ikke at S101 ser bra ut.

Endret av durabit
Lenke til kommentar
1280x800 (eller til nød 1280x720) hadde vært optimalt for 720p HD-film.
Hvorfor 16/10 over 16/9 når vi snakker om film-titting?

For filmtitting spiller det ingen rolle om det er 1280x720 eller 1280x800. Filmen spilles av uten skalering i begge tilfeller. Fordelen med 800 kontra 720 pixler i høyden er at når man gjør andre ting enn å se film så får man mer høyde å jobbe med. 720 er så lav høyde at jeg synes det er plagsomt. Omtrent som å gå i hus fra 1700-tallet med 1,7 meter takhøyde. 800 pixler i høyden hjelper godt på det problemet uten at det går ut over filmavspillingen.

Lenke til kommentar
Synes det begynner å bli vel dyrt nå. En Atom på 1.6GhZ er ikke all verden, i hvert fall ikke når man må betale 7000kr for den i en PC som er litt mindre enn vanlig. Kan man like greit kjøpe en "vanlig" laptop.

Jeg ville nok også gått for en "vanlig" laptop hvis jeg skulle hatt mer enn 12" skjerm. En interessant laptop er Lenovo T400 som kan fås fra 10.000 kroner. Men da går altså vekten opp til 2.4 kg, nesten det dobbelte av denne MSIen. Kombinasjonen ytelse og lav vekt koster.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man har også SL300 og N300 i den størrelsen durabit.

 

De har jo lagd den litt tynnere foran for å kunne skryte av at den er 6 mm på det tyneste. Ikke mye av maskinen som er 6 mm :innocent:
Personlig synes jeg skrånende tuppprofiler er noe tull, jeg liker at hele skroget er rett. Det eneste jeg kunne tenke meg var at de lagde åpne luftekanaler i skroget som gikk hele veien igjennom og hadde en svak oppadgående helling mot kantene.

 

Dvs. lag gjerne varierende chassidesign men da med tanke på å la varm luft flyte vekk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...