Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Maskinen fryser ved splash-screen med usb-enheter tilkoblet.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Håper noen har noen gode tips, holder på med å bygge en maskin som er julegave til søstern min.

 

I den forbindelse har jeg opplevd et snodig problem.

 

Hver gang jeg starter maskinen med en usb-enhet tilkoblet(og da mener jeg hva som helst, forsøkt usb-penner, eksterne drev, forskjellige typer mus), fryser maskinen ved splashscreenen. Uten noe tilkoblet, starter maskinen som normalt. Da er det ikke noe problem å koble til noen enheter, og mus, minnepenner og dvd-spillere fungerer fint. Forsøkte så å skru av splash-screenen, og da ser jeg at den stopper rett etter den har gjenkjent CPU`en, og før den sjekker RAM.

 

Maskinen fryser også helt hvis jeg kobler til en usb-enhet når jeg er i BIOS.

 

Maskininformasjon:

Chieftech 450W PSU

DFI Nf4 Infinity SLI, s939

AMD Athlon XP 3700+

2 GB ValueRam

750 GB Sata-disk

Windows XP

 

Vi kan hvertfall utelukke at det er noe med disk, OS eller skjermkort, men har noen tips til hva som kan være problemet? Fungerte strålende i mitt forrige kabinett.

 

Tenkte på å flashe bios, men finner ikke noe utility for flashing av bios. DFI sin hjemmeside er mildt sagt ubrukelig, og alt annet jeg har funnet krever boot fra en enhet.

 

Alle tips tas imot med takk. Og gjerne før den 24, klokka 13. Da vet jeg om noen som blir fornøyde. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på denne tråden da jeg har det samme problemet på serveren min hjemme. Den fryser riktignok ikke når jeg har tilkoblet mus/tastatur via usb, men når jeg har den eksterne disken min tilkoblet. Disken brukes hver natt til backup.

 

Mitt HK er ASUS M2A-VM HDMI.

Har deaktivert muligheten for boot via usb.

 

Håper noen har noen tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...