Gå til innhold

Forbered dere på strid, Juleavatarkonk 2008 kommer snart!


TSP

Anbefalte innlegg

Viktig: Nomineringen har startet - klikk her

 

Hei alle forummennesker. Det er i overkant av en uke til det atter en gang gis liv til en forumtradisjon her i denne kategorien. Tradisjonen har blitt holdt ved like de siste fire år. Ingen forumjul er helt den samme uten. Det er naturligvis snakk om Juleavatarkonkurransen.

 

Det er med andre ord tid for å ikle seg den beste juleavataren. Nisselue, snøfnugg og juletrær er bare noen eksempler på hva du kan putte inn i en avatar for å klargjøre den for julen. Det er tross alt ikke mer enn to måneder siden(?) at butikkene fikk pepperkaker inn i hus – det betyr at adventstiden er nær.

 

Denne tråden skal på en måte fungere som en advarsel, for den 1. desember bryter det løs og DU får stemmerett i et av årets viktigste forumvalg. Det første du har muligheten til å gjøre, er å nominere den du mener har den beste Juleavataren. Det er en grunn til at alle nomineringer gjort før 1. desember blir oversett, jeg vil at dere skal ha Juleavatarkonkurransen i bakhodet - forberede dere så godt dere kan og begynne å se på avatarene til de som har skaffet avataren sin en juledrakt. For når alt kommer til alt, dere vil kun få muligheten til å nominere avataren til en bruker og det bør være et godt grunnlag som ligger til grunn for valget.

 

Dessuten ville det å begynne nomineringen før 1. desember være urettferdig mot de som venter til julemåneden starter med å laste opp avataren sin.

 

 

Hvordan skal det foregå?

Men hvordan avviklingen av årets Juleavatarkonkurranse skal skje er fortsatt usikkert. Jeg ønsker innspill fra dere. Selv har jeg lekt meg med tanken på å ha en jury som dømmer avatarer etter at f. Eks nomineringsprosessen er ferdig og deretter når de juryen har bestemt seg for de beste vil resten av konkurransen være avstemminger hvor dere brukere stemmer frem den beste avataren. Kanskje kan vi og se på muligheten for halvt jury – altså at juryens stemmer ikke har alt å si, men at og resultatet fra en avstemming har innvirkning. Jeg ser både fordeler og ulemper med en jury – derfor vil jeg vite hva dere ønsker.

 

I fjor var det og slik at det ikke ble skrevet brukernavn og lenket til profilen ved siden av avatarene under finaleavstemmingen – dette var naturligvis grunnet ønske om å senke antallet personer som stemte på brukeren – fremfor avataren. Spørsmålet er om vi i år skal utvide dette til at vi for eksempel ikke skal se hvem avataren tilhører fra starten av.

 

Har du ellers forslag til regler, hvilke datoer vi skal forholde oss til eller evt. hva en premie skal være. Post her!

 

 

" - Hjelp! Jeg har ikke juleavatar!"

Er du forresten blant de som fortsatt ikke har begynt å tenke på juleavatarkonkurransen? Selv om du skulle velge å legge den på stedet hvil frem til 1. desember, kan det være en fordel å klargjøre den. Om du føler at du ikke helt mestrer oppgaven det er å lage en juleavatar til deg selv – fortvil ikke. Det finnes hjelpsomme brukere her som ønsker å hjelpe deg. Stikk innom avatartråden, les førsteposten og spør om hjelp.

 

Nedenfor vil det følge forslag til regler og datoer å forholde seg til, samt annen informasjon. Dvs. Det er de samme reglene og datoene fra i fjor. Men kom med innspill, så får vi se om det blir gjort endringer etterhvert. ;)

 

Hva er en juleavatar?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

 

Hva kjennetegner en juleavatar?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

 

Forslag til regler, retningslinjer og tips

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

 

Forslag til datoer på avstemminger:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

 

Tidligere vinnere av beste likte juleavatar:

Det har blitt arrangert juleavatarkonkurranse i 2007, 2006, 2005 og 2004. Det har vært heftige kamper og diskusjoner disse gangene om hvem som har den beste, og hele skriftlige taler og kunngjøringer har blitt fremført hvor brukere har både buet og heiet. I år starter vi igjen med blanke ark, men vi benytter anledningen til å se på de tidligere vinnerne av Juleavatarkonkurransene her på forumet for å gi tidligere vinnere tilbake glemt stolthet og samtidig vise hvem som kjemper om å bevare den gjeve tittelen!

 

(Historien til Juleavatarkampen 2007 kommer når nomineringen starter, 1. desember)

Om du føler for å mimre: Nomineringen - Kvalifiseringen - Kvalifiseringens ekstraomgang - Semifinalen - Finalen - Diskusjonstråd etter konkurransen

 

 

På tide med juleavatar! (2004)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Årets store Juleavatar-Konkurransen (2005)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Juleavatartråden for nominasjon konkurranse (2006)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

 

Diskuter tidligere vinnere og kom med forslag til hvordan årets konkurranse skal være!

 

 

I dette innlegget er juleavatar og juleavatarkonkurranse skrevet med stor J med vilje

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer ikke til å delta like aktivt som i fjor og forfjor tror jeg. Ble nesten utslitt av å drive et propaganda-opplegg som støtttet opp om avataren min (og rakket ned på Dotten sin) i 2006. Var artig, det var det. Men slitsom var det og. :whistle: Men juleavatar skal jeg nok få laget meg. Kommer kanskje til å kjøre "Calvin&Hobbes om vintern"-tema. Eller så lager jeg meg en norrøn vinteravatar. Det hele kommer ann på vilje og ork.

 

Ellers må jeg bare få uttrykke hvor glad jeg er for at det er TSP som skal hoste konkurransen og ikke en random, useriøs, julekåt off-topic-bruker som ville skrevet en eller to linjer i hvert innlegg og lesset all jobben med avstemningen (å finne linker til avatarer og brukernavn med mer) over på en brukermoderator. Nei, dette kan bli en fin konkurranse. Og om TSP holder nivået like høyt som dette innlegget er det ingenting som tilsier noe annet.

Lenke til kommentar

oh, ja, kjipt at den ikke har transparent fra før, skal prøve å huske på det i morra :p

 

EDIT:

No sånt no? :p

 

EDIT2:

Argh, kantene ser stygge ut, skal fikses

 

EDIT3:

 

Argh, .png blir ca 10kb for stort -.-

 

mens med gif blir filene 5kb, og altfår dårlig kvalitet :/

 

Her er hvordan den skal se ut

34hdjyp.png

 

Men i GIF formatet, blir det altfor dårlig -.-

 

Håper jeg kan bruke den avataren, at jeg kan bare poste avataren :):D

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...